Man som går i kvarteret om natten!

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
fan va scary, vart i järfälla Spinky?!

Spinky Spendrup skrev:
Visst blir man förvånad när någon börjar tassa runt ens bostad?

Har haft påhälsning på balkongen två ggr på två år hittills, bor på bottenvåningen i en lägenhet. Första gången var det lite fotspår i snön utanför, någon hade gått och kikat in genom fönstren. Andra gången gick något pucko och spridde ut mina utemöbler på gräsmattan. Roligt skämt? :confused: Har satt upp en kamera kopplad till datorn och köpte en skylt "TV-övervakning" . Tyvärr hade jag bara skylten uppe och inte kameran vid senaste incidenten, men den avskräckte tydligen inte.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Sergeant skrev:
Flatås är väl ändå ganska lungt, annars får du ringa så kommer jag med min machete och räddar dig :D .

Gött, nu känner jag mej mycket tryggare :hej

Men det är sant att det är lungt här, nästan kusligt nu innan moppepojkarna kommit igång :D

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Jonne_boy skrev:
Fick veta nu efter att ha pratat med våra grannar om att inatt har det gått en man med svart mössa runt i kvarteret..
han har Varit inne på våran tomt..

grannarna vaknade inatt kl 3 och såg att det stog en bil som inte hörde hemma på gatan utanför..
sen ser dom en man sår kommer och går frammåt och tillbaka på våran tomt.. Mitt utanför våran dörr..

Vi hade tv:n på (pappa hade somnat vid den)
det lyste i grannarnas hus och i ett till hur på vändplanen jag bor vid..

Bilen stog kvar till idag kl. 06,40 ca. Ragnummer är taget och bilen e hemmahörande i järna en liten stad nåra mil närmare sthlm från gnesta sett!!

Tycker detta e jävligt läskigt..
se till och hålla alla dörrar och sånt Stängda och väldigt låste..

Vad ska man göra om man ser honnom ute inatt igen..

gå ut med hockeyklubban och "prata" med killen??

ringa polisen?

Hjälp..

sånt här ska inte hända i lilla gnesta!!

Usch sån't é äckligt!
Skulle jag se nån stå vid fönstret när jag kollar ut så skulle jag
nog svimma...usch! :skrämd

Jonne du ska nog inte gå ut o snacka med killen..man vet juh inte
vad han kan göra...kanske har vapen.
Bästa é nog att ringa polisen trots allt :rolleyes:

Vi hade problem här osså med att skumma killar sprang och snokade
om de kunde göra inbrott eller nått sån't. En av grannarna blev
irriterad och gick ut o började bråka...dagen efter så var hans
bilruta inslagen och bilen repad. :mad:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Läskigt.

Visst är det läskigt när nån tassar omkring o idag vet man inte vad folk kan ta sej till.
Ring polisen men räkna med att de inget gör eller dröjer.
Väck resten av familjen,o köp ett sånt där gasdrivet båthorn o ha hemma,det får dom flesta till o hoppa till av skräck.Öppna nåt fönster försiktigt o bara blås på me hornet utav attan så får han nog kladd i byxan hoppas man.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Appropå att snuten inte skulle komma om man ringde, fick mig att tänka på en historia jag läste här på sporthoj. Historian kom från någon brittisk tidning. Den var i artikel-form, men vem vet, kanske var från en ding ding värld. Jag tar den på svenska så gott jag minns det:

En man vaknar mitt i natten av att han hör en del oväsen från sitt skjul ute på gården. Han kliver upp ur sängen och tittar ut genom sovrumsfönstret och ser två personer som uppenbarligen gör inbrott i hans förråd.

Han ringer polisen och säger "Kom fort, det är två pers som är inne på min tomt och stjäl mina saker!".

"Vi har tyvärr inga tillgängliga poliser i området, vi kan inte hjälpa dig". Han försöker förklara att tjuvarna är på hans tomt här och nu, men ingenting hjälper. Mannen lägger på luren och surnar till lite.

Efter en stunds funderande så ringer han upp polisen igen, och säger: "Hej, det var jag som ringde för en stund sedan om inbrottet."
-Mmm...hej igen.
-Det är inte någe bråttom längre, jag hämtade min hagelbösa och sköt ner dom. Ni kan hämta dom när det passar er.
-Va?!
Mannen lägger på luren.

Ett par minuter senare är gatan fylld med polisbilar med blåljus, poliser med dragna vapen och hela balunsen. Inbrottstjuvarna står på tomten med händerna i vädret och blir prompt arresterade.

-Va fan! Jag tyckte du sade att du hade skjutit ihjäl dom!? Ropar polisen som ansvarar för utryckningen ut.

-Jag tyckte ni sade att ni inte hade några poliser tillgängliga. Svarade mannan med ett leende.
--------------------

Ja, vad skall man göra när polisen skiter i en?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag hade påhälsning av en kille, som säkert hade åkt skorsten sju dagar i veckan, i min hall. INNE i lghtn!! Jag bodde inte i nåt slumområde då utan på "gräddhyllan" i Äppelviken/Sthlm. Man förväntar sej inte att hitta knarkare i hallen där....Jag var noga med att låsa dörren efter det!

Härom dan stod jag ute på balkongen, och jag var lite mer "jumpy" än vanligt, då min hoj står på gatan, och någon v_ä_n_l_i_g själ hade upplyst mej om att min hoj nog skulle försvinna om jag inte skaffade garage.... :rolleyes:
What ever.... Jag hörde "massa mystiska" ljud och om en människa kan flyga så var det just det jag gjorde..... Kastade mej ut genom dörren, och kom på i trappan ner, att jag kanske skulle tagit med mej nåt tillhygge.... :eek: Jag monterade nyckelknippan alá knogjärn, och de som sett min knippa vet att den inte är liten... :D
Kände mej inte såå kaxig, då jag varken är speciellt gymad, lång eller har snabel....
Den rafflande avslutningen på historian, var att jag inbillat mej alla ljud!! :rolleyes: :rolleyes:
Nån som har ett garage att dela med mej i Blackan eller iaf. Västerort/Sthlm.....?? :rodnar

Jonne: Jag rekomenderar INTE att du springer ut... Man är inte så kaxig när man står där, och du har ingen aning om kille har kniv/pistol/eget alternativ på sej!! Låt skiten va och låt snuten göra sitt jobb!!

/Fröken Jumpy

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
När man hör såna här historier är man glad att man bor i lägenhet på fjärde våningen och har en säkerhetsdörr som stoppar det mesta.

När jag bodde i studentrum (Lappis) bodde jag högst upp på 6:e våningen. Från mitt fönster hade jag rätt bra utsikt över omgivningarna. Då och då såg man nog fluktare som smög omkring och försökte kolla in i lägenheterna på bottenvåningen. Jag brukade luta mig ut och skrika något. Fluktarna la benen på ryggen direkt!

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Skaffa hund Jonne så slipper du oroa dej för att nån ska bryta sig in :D

Trots att jag bara har en liten dvärgpudel så é han beskyddande
som en stor schäfer *S*

Var på Rosengård igår (Malmös värsta område) och skulle hem vid
tolvtiden på natten...då kändes det tryggt som tjej att ha hunden
med sig. De flesta är faktiskt rädda för hundar...vilket på sätt o vis
é bra juh.

Sen när du inte har hunden som vakt så kan du ut o gå med den
och vem vet den kanske hjälper dej få en tjej ;) *S*
"Nämen gud sicken söt hund du har...får jag lov att klappa den?"
och sen har du en dejt...okej kanske litta optimistisk men man vet
juh aldrig *S* :p

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
tingeling_66680 skrev:
Skaffa hund Jonne så slipper du oroa dej för att nån ska bryta sig in :D

Trots att jag bara har en liten dvärgpudel så é han beskyddande
som en stor schäfer *S*

Var på Rosengård igår (Malmös värsta område) och skulle hem vid
tolvtiden på natten...då kändes det tryggt som tjej att ha hunden
med sig. De flesta är faktiskt rädda för hundar...vilket på sätt o vis
é bra juh.

Sen när du inte har hunden som vakt så kan du ut o gå med den
och vem vet den kanske hjälper dej få en tjej ;) *S*
"Nämen gud sicken söt hund du har...får jag lov att klappa den?"
och sen har du en dejt...okej kanske litta optimistisk men man vet
juh aldrig *S* :p

Skiter i om hunden e med nu..
jonne med hockeyklubba skulle kunna gå genom rosengård han med..
iaf om han e på det humöret han e nu
he he.

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Gör honom uppmärksam på att ni sett honom genom att knacka på fönstret och visa honom telefonen, men för fan, spring inte ut med en klubba/ett järnrör. 9 ut av 10 ggr vanligt folk gör sådant slutar det med att dom antingen själv blir skadade eller att dom hamnar i slagsmål och skadar den andre alvarligt. Tror du det hjälper dig i rätten att den du slog ner med ett järnrör fanns på din tomt, när hn svär att han bara gått vilse?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Förföljelsemani är inte snyggt! Att tänka ont om folk i första läget är inte bra för sinnesfriden om inte annat.

Personen kan ha fått problem med bilen och behövde hjälp. Gått omkring på er tomt för att försöka se om någon rörde sig dvs var vaken - TV'n stog ju på. Till slut kom han fram till att TVn inte innebar att någon var vaken så han gick iväg och leta reda på en telefonautomat, ringde efter hjälp och blev hämtad vid 6-snåret på morgonen.Hade det varit min bil som blev stående så hade det legat betydligt mer verktyg än en morakniv synlig i den....

En gång söp jag mig så jämrans full att jag tog fel trappuppgång på mitt hus när jag kom hem mitt i natten. Den olycklige individen som bodde i "min lägenhet i fel uppgång" hade dessutom glömt att låsa dörren men fick ett bryskt uppvaknande när jag med buller och bång kastade in jackan i sovrummet och somnade i en hög i köket.... Jag är jävligt tacksam att han inte tog fram järnröret och fem minuter senare hade min rasande flickvän som sett det hela från fönstret kommit och hämtat mig. Ojojoj, vad arg hon var. Tur att HON inte hade ett järnrör....

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Jonne_boy skrev:
Skiter i om hunden e med nu..
jonne med hockeyklubba skulle kunna gå genom rosengård han med..
iaf om han e på det humöret han e nu
he he.

Lycka till Jonne!
De har vapen på Rosengård o é inga snälla pojkar. :rolleyes:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Chrille skrev:

En gång söp jag mig så jämrans full att jag tog fel trappuppgång på mitt hus när jag kom hem mitt i natten. Den olycklige individen som bodde i "min lägenhet i fel uppgång" hade dessutom glömt att låsa dörren men fick ett bryskt uppvaknande när jag med buller och bång kastade in jackan i sovrummet och somnade i en hög i köket.... Jag är jävligt tacksam att han inte tog fram järnröret och fem minuter senare hade min rasande flickvän som sett det hela från fönstret kommit och hämtat mig. Ojojoj, vad arg hon var. Tur att HON inte hade ett järnrör....

*Garvar så grannen med slagborren blir störd* :D :rodnar
Sååå dragen SKA jag aldrig bli!!

/WF

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Chrille skrev:

Behöver du vara onykter för att göra sånna saker? när jag var nyinflyttad där jag bor nu så kom jag på mig själv med att stå och vara förbannad för att nyckeln inte funkade... tills jag tittade runt lite och kom på att jag var på fel våning

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Om nån okänd jävel skulle dra omkring på min gård mitt i natten så åker hunden ut och då om puckot inte är borta inom 0 sekunder så kan han ju räkna med smärta :D. Hunden gillar inte okänt folk riktigt är stor, farlig och låter ännu farligare när den blir arg (en "liten" Rottwieler). Skulle det röra sig om fler personer så smäller det först så frågar jag sen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
watson skrev:
*Garvar så grannen med slagborren blir störd* :D :rodnar
Sååå dragen SKA jag aldrig bli!!

/WF

Du kan tro att det var pinsamt att gå tillbaka dagen efter: "Ursäkta för igår, jag tog fel trappuppgång men var för full för att fatta........Ni har inte ett par skor här förresten?"

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
acura skrev:
Om nån okänd jävel skulle dra omkring på min gård mitt i natten så åker hunden ut och då om puckot inte är borta inom 0 sekunder så kan han ju räkna med smärta :D. Hunden gillar inte okänt folk riktigt är stor, farlig och låter ännu farligare när den blir arg (en "liten" Rottwieler). Skulle det röra sig om fler personer så smäller det först så frågar jag sen.

Om det är någon som varit med om en trafikolycka och chockad virrar omkring i ett förvirrat försök att hitta hjälp då?

I dagens samhälle är noja en folksjukdom....

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ska vi inte ha medborgargarden som kan hålla alla pundare/alkisar/idioter/förvirrade/chockade/strandsatta människor på plats?
Helst ska gardet vara bestyckade med hund och järnrör.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Ska vi inte ha medborgargarden som kan hålla alla pundare/alkisar/idioter/förvirrade/chockade/strandsatta människor på plats?
Helst ska gardet vara bestyckade med hund och järnrör.

Damn right! och den dagen mormor blir påkörd utanför kåken och tror att hon kan krypa över gräsmattan hur som helst så ska hon fanimej få se på andra bullar.
Hon kommer inte krypa på min gräsmatta igen i första taget.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping