Man tager vad man haver-tråden!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det minsta man kan säga om den grabben är...hämningslös.

Det är en sån där lirare som man borde leta rätt på och kolla hur han är idag...

Gör det vet jag! Återkom sen och berätta om allt han haft för sig!:D

EmiliosFantomen

Guest
Ölburk och slangklämma är en klassiker när det ska lagas rostiga avgassystem.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
:dagens

Laga spridare till turbo-bilen med slangklämmor passar väl in?

Iofs gjorde jag inte jobbet själv...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Iaf på den gamla goda tiden när män var män och ölburkar var av plåt. dvs inte aluminiumplåt.
Ställde mig på östermalm och lagade avgasröret med ståltråd och upphittade ölburkar, fungerade hem iaf men de va nog tur det inte va längre fram.
Najade upp avgasröret(samma bil..) mot karrosen med najtråd dragen genom bilen när det låg och skrapa mot väggen och det ösregna.

Det bästa med dom historiena är att det inte va min bil utan jag lånade den..

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Hmm, en bekant drabbades av så kallat "jägarbajs" (lös mage, diarré, rännskita, kalla det vad ni vill) under en mititärövning i skogen.

Det blev en intressant AFSE-blankett (blankett för förlorade saker)

Wohaha, detta räddade min dag :D

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Avgasystemet pajjade på en kompis bil.. Ett spännband och en "spännare" och problemet va löst. drog den under bilen och runt hela bilen och spännde :hihi

Eller det kanske kallas bonnafix :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Avgasystemet pajjade på en kompis bil.. Ett spännband och en "spännare" och problemet va löst. drog den under bilen och runt hela bilen och spännde :hihi

Eller det kanske kallas bonnafix :hihi

Runt hela bilen??:va När jag gör det där brukar jag bara dra bandet genon kupén:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag lagade en laptop med en Expressen, det borde väl platsa här?

Satt på X2000 mellan Stockholm och Göteborg o skulle dra igång datorn. Strömknappen hade varit lite trött redan innan så man fick trycka rätt hårt på knappen, men nu verkade den ha gett upp helt. Efter lite eskalerande allmänt våld mot datorn så bad att få låna grannens Expressen och frågade om han läst klart vilket han hade. Jag bände loss panelen där knappen sitter från datorn, tog loss en häftklammer i ryggen på tidningen och kortslöt mikrobrytaren. Datorn startade och ögonen på stolsgrannen som jag lånade tidningen av höll på att hoppa ur skallen på honom. "Laga datorn med en dagstidning, det var det värsta!"

En annan liknande grej var när batterierna tagit slut i kameran på tältsemestern. Var ju tvungen att pyssla med något när vi satt i tältet så det blev till att bygga ihop ficklampans batteripack till digitalkameran med hjälp av aluminumfolien vi hade haft runt frukostmackorna som ledare. Bra bild blev det också!
Klart coolaste saken hittills!

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Efter att ha tiggt och tjatat i flera dagar, fick jag låna en folkabuss på I 3 körcentral för tjänsteresa till Södertälje. Det sista jag hörde när jag for var C TpC maning om att akta skjutdörren. På Ing 1 kaserngård for den upp och lämnade övriga karossen med ett brak.

Efter lite funderande lånade vi ett spännband som vi drog runt bilen, höll fast dörren och drog åt. Sladden samlade vi snyggt och la under spännmekanismen så hela bussen såg ut som en grön julklapp.

Minns tre saker från hemresan: Det funkade bra. Vi blev invisade på poliskontroll men när de såg eländet vinkade de ut oss igen. Åsså minns jag att C TpC blev alldeles svart i ansiktet när han såg bussen rulla in. Fem minuter sent och i det skicket...
Det tog flera år innan jag fick låna igen.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
:tummenupp

Samma snubbe torkade kuken med/på flickvännens hamster! Den grejen platsar också i tråden vid närmare eftertanke...Detta lär ha utspelat sig när världen fortfarande var svartvit, och ungdomen inte fick analsextips redan i Kamratposten. Det var alltså en hel del torrjuckande på flickvännerna på den tiden, och Peter (som vi kan kalla honom, för han heter det) hade ägnat hela eftermiddagen åt att torrgnida sig mot sin flickevän på hennes säng när hon blir nerropad till middag. Kåt och frustrerad bestämmer sig vår hjälte för en "nödrunk" medans damen käkar köttbullar med gräddsås. Sagt och gjort, fram med drulen och efter två drag ligger mansjuicen på magen och Peter inser med eftertankens kranka blekhet att han ligger med en dryg halvliter sagge på magen, i flickvännens säng, och med ingenting att sanera sig med. Panik! Det enda som finns i rummet att torka med förutom gardinerna är en hamster. And the rest is history...:Bugar

Men seriöst, det där var inte bara äckligt utan idiotiskt. Om han nu ligger i hennes rum, i hennes säng kunde väl han torkat undan "beviset" på lakanen. Jag antar (och hoppas) att hamstern i fråga inte befann sig i sängen brevid honom när han låg där i sängen och hade det gött, utan han måste såldels ha gått upp ur sängen och sen tagit ut hamstern ut ur buren för att sedan smeta ut sin sats i dennes päls.
Är det inte enklare och smidigare att gå då till tjejens garderob/byrå och sno en strumpa alternativt trosa och torka av sig med..?!

Hon måste väl ändå upptäckt när den lille hamstern satt insmord i vitt klet?
Eller tvättar hamstrar sin päls själva såsom katter genom att slicka i sig..? :näsblod
:D

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Men seriöst, det där var inte bara äckligt utan idiotiskt. Om han nu ligger i hennes rum, i hennes säng kunde väl han torkat undan "beviset" på lakanen. Jag antar (och hoppas) att hamstern i fråga inte befann sig i sängen brevid honom när han låg där i sängen och hade det gött, utan han måste såldels ha gått upp ur sängen och sen tagit ut hamstern ut ur buren för att sedan smeta ut sin sats i dennes päls.
Är det inte enklare och smidigare att gå då till tjejens garderob/byrå och sno en strumpa alternativt trosa och torka av sig med..?!

Hon måste väl ändå upptäckt när den lille hamstern satt insmord i vitt klet?
Eller tvättar hamstrar sin päls själva såsom katter genom att slicka i sig..? :näsblod
:D

Tänk så gott en solvarm hamster med manlig säd på sig ska lukta. :hihi

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Btw hittade lite bilder på hamstern i fråga!

Denne hade blivit så förargad och kränkt av händelseförloppet att den nu i förbyggande syfte hade rustat för att ingen jävel skulle markera revir på hans territorium! :mad:

hamster%20gun.bmp

100px-Hamster_gun.jpg

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vi var 3 st som fick för oss väldigt hastigt och lustigt att vi skulle åka iväg och grilla och tälta. Inte planerat alls, och vi for iväg hals över huvud. Glömde ju hälften av grejerna hemma. Vi kom nog egentligen bara ihåg själva tältet och korvarna när jag tänker efter. :hihi
Kim springer iväg och börjar samla ihop pinnar till att tända brasan med, och bygger en jättefin liten hög. Då inser vi att vi inte har något att tända med.
Kim hade av någon anledning ett A4-papper i fickan, så vi doppade det i tanken på min hoj, satte det bakom blåset och baktände. Första gången pappret tog eld flippade Kim ur och slängde det på marken, så det slocknade. Andra gången gick det bättre, och vi fick grillat våra korvar. :)

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Cykelkedjan brast. Vad göra? Åka till biltema efter en kedjebrytare? Selbstklart nicht. Vilja, våld och en skiftnyckel gjorde jobbet. Nu väntar bara Karolinabacken.

Den nästsista pluggen till in-ear hörlurarna blev uppslukad av jorden. Tog vanliga Bilsomöronproppar och värmde en nål på en ciggtändare. Smalt ett hål genom två pluggar och limmade på dem med Karlssons klister. Mad skillz:mad:

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield