Man vet att man är småbarnsförälder när...

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
R1NFKmI.jpg

5iejVf2.jpg

Bifogat

• R1NFKmI.jpg
    R1NFKmI.jpg
    95.9 KB · Visningar: 145

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
När man går upp och byter sängkläder och tvättar halv 4 utan att reflektera över det eller knappt komma ihåg det när man går upp 1,5 timme senare...

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
När den väcker dig genom att peta upp ett finger i nästan. Och sedan slappa dig över ansiktet flertalet gånger :7peta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När man, ungefär en timme senare än läggdags, hör små sjungande röster från det delade rummet. Suck, ibland är det svårt att få bort de där myrorna i kroppen.

Dessutom drar mina kära sambo utomlands inatt och blir borta EN VECKA! :brinnerup Ungarna glömde hon visst boka biljetter åt så det är tänkt att jag ska ta hand om 2 ungar, 3 katter, tonvis med blommor/plantor (hon är florist...) OCH mig själv.
Om ni inte hör något av mig om en vecka så ring valfri myndighet och skicka dem till mig...

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
När man, ungefär en timme senare än läggdags, hör små sjungande röster från det delade rummet. Suck, ibland är det svårt att få bort de där myrorna i kroppen.

Dessutom drar mina kära sambo utomlands inatt och blir borta EN VECKA! :brinnerup Ungarna glömde hon visst boka biljetter åt så det är tänkt att jag ska ta hand om 2 ungar, 3 katter, tonvis med blommor/plantor (hon är florist...) OCH mig själv.
Om ni inte hör något av mig om en vecka så ring valfri myndighet och skicka dem till mig...

Vad du än gör se till att blommorna lever om en vecka, Det kommer straffa sig annars. :D

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja, alltså..

Det som är jobbigt med småbarn försvinner ju, mina fyller 6 i april.
Men det dyker ju upp nya saker, 2x trots etc..
Kan aldrig tänka mig att det är dubbelt så jobbigt, snarare 3-4ggr..

MEN.. Även om de bråkar en del har de ju roligt tillammans OCKSÅ, det är ju inte bara negativt naturligtvis.

Hade vi bara fått ett barn så hade vi säkert varit nöjda med det, men skulle jag byta bort våra tvillingar mot ett ensamt barn idag?
Aldrig!

Sen kommer dom andra i bekantskapskretsen och säger att jag har ju två ganska tätt så det är ju precis som att ha tvillingar....
Nej det är det inte, det är en walk in the park att ha ett barn som har ett behov.

Skulle aldrig vilja ha singelbarn jämfört med mina yrväder. Inte ens om jag fick exakt samma barn men med något till några år i mellan.

Twinns.png

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad du än gör se till att blommorna lever om en vecka, Det kommer straffa sig annars. :D

Jag drömmer mardrömmar om vad som kan inträffa... Hela sommarens skörd hänger på en väldigt tunn tråd just nu, jag är inte anpassad för denna stress :gråta

Det här är troligtvis dom bästa visdomsorden på SH under 2015.

Helt klart värt en tatuering på latin. Vem översätter?

Knobi

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Hoj
2002, Kawasaki ZR-7S
Jag drömmer mardrömmar om vad som kan inträffa... Hela sommarens skörd hänger på en väldigt tunn tråd just nu, jag är inte anpassad för denna stress :gråta

Helt klart värt en tatuering på latin. Vem översätter?

Quodcumque facitis in sabbato curare floribus vivit, erit aliud castigare

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag börjar ta mig ur de tyngsta åren nu. Igår lyckades grabben cykla för egen maskin för första gången.

Bara den lilla grejjen gör att jag kan glömma alla sömnlösa nätter.

Nu kan man övergå till att vara farsa istället för nån sorts familjeslav

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
....när det känns naturligt att prata om barnets stolgång med vem som helst.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du så lättstött?

Nej men jag har så stora problem med anala människor. ;)

Kan inte tänka mig ett mer autistiskt beteende än att dra upp att någon sagt att den inte skulle ha barn när den just fått det, ingen jag skulle orka med att umgås många sekunder med i alla fall.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mmmm, lego... Det behöver behöver jag inte tatuera in, det finns redan tryckt under fotsulorna så sent som idag.
Vi satt flera timmar för några veckor sedan och började bygga ihop Millenium Falcon eller vad det heter, perfekt med en 3-åring och en 5-åring :3freak
Men det är det här jag har längtat efter i alla år, att få bygga lego med gott samvete igen. Jag kan tänka mig att skippa deras sparkonton i framtiden och lägga pengarna på Lego, för när jag ser priserna på även begagnat Lego så verkar det vara en bra investering.

För övrigt, dag 4 eller 5 som ensamstående förälder och det har gått som en dröm. Ungarna har betett sig som små änglar hela tiden och på frågan idag om de saknade mamma så svarade dottern "det är så kul med bara pappa" :D , plantorna lever fortfarande och det finns fortfarande mat i kylen. Mjölken börjar sina så vi måste nog ringa någon angående det inom kort.
Det kanske funkar ända till på onsdag. Eller om hon skulle komma hem på tisdag, jag lyssnade inte i vanlig ordning när hon berättade att hon skulle åka bort, antagligen PTS:en som slog till fort.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
...När man har en kamp med en 3-åring med trotsperiod. Dagens fight bestod i, inte så otippat, att inte vilja gå och lägga sig och absolut inte borsta tänderna.
Jag vet inte vad som är rätt eller fel när det gäller barnuppfostran och det vet nog inga andra heller. Förrän långt senare i livet, när det visar sig om ungen har vuxit upp till en ordentlig människa med bra syn på livet eller om det råkar bli ett fullblods-psyko med mördartendenser.
Hur som helst så ställde jag min skrikande unge på trappen utanför ytterdörren och där fick han stå tills han gav med sig. Grannarna tycker säkert inte att jag uppfostrar mina barn korrekt men just ikväll skiter jag fullständigt i det.
Han somnade som vanligt direkt han la huvudet på kudden men han sa först godnatt med väldigt hes röst. Och världens snällaste storasyster sa några uppmuntrande ord innan hon, i vanlig ordning, lade sig för att stirra i taket en timme innan hon somnar.
Att två syskon kan vara så lika varandra :va

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...