Manifestation Landskrona

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Förslag: Vi åker till Landskrona i grupp, desto större desto bättre, med någon form av visuell symbolik på våra hojar. Kör förbi gärningsmannaadressen och sedan genom L.A. centrum. Inget våld. Bara en manifestation av vårt missnöje med laglösheten.

När åker vi?

Var samlas vi?

Hur många blir vi?

Last edited:

Kami69

Guest
Kurt skrev:
Förslag: Vi åker till Landskrona i grupp, desto större desto bättre, med förtejpade nummerplåtar. Kör förbi gärningsmannaadressen och sedan genom L.A. centrum. Inget våld. Bara en manifestation av vårt missnöje med laglösheten.

När åker vi?

Var samlas vi?

Hur många blir vi?

PM.a mig

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Kurt skrev:
Förslag: Vi åker till Landskrona i grupp, desto större desto bättre, med förtejpade nummerplåtar. Kör förbi gärningsmannaadressen och sedan genom L.A. centrum. Inget våld. Bara en manifestation av vårt missnöje med laglösheten.

Som styrkeuppvisning för den/de misstänkta funkar det säkert utmärkt.
Men en stor grupp hojar med övertejpade nummerskyltar genom centrala Landskrona blir ingen manifestation mot laglöshet utan precis tvärtom i allmänhetens ögon - såvida inte anslag och dagspress berättar att demonstrationen har det syfte som den har.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
69:an skrev:
Som styrkeuppvisning för den/de misstänkta funkar det säkert utmärkt.
Men en stor grupp hojar med xxx xxx genom centrala Landskrona blir ingen manifestation mot laglöshet utan precis tvärtom i allmänhetens ögon - såvida inte anslag och dagspress berättar att demonstrationen har det syfte som den har.

Bra synpunkt! Självklart kommer skälet till vår symbol att kommuniceras. Och syftet med alltihopa är ju att folk skall förstå varför, inte bara att vi ska åka omkring och se farliga ut! Det kan vi göra på fritiden! :rolleyes:

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Glöm inte att söka demonstrationstillstånd.

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Med tillstånd så slipper man förhoppningsvis skriverier om motorcykelgäng som blockerar gatorna så svensson inte kan komma fram. Det blir lite mer legitimt. Dessutom finns det dokumenterat precis varför alla dyker upp. En manifestation mot laglösheten och polisens underlåtenhet att agera.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Med demonstrationstillstånd och mediakontakt så kanske det kan bli en riktigt seriös grej, är givetvis på om jag kan!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför lägger ingen ner 45min på att hitta alla badboyz som hänger på sporthoj.com istället? Jag menar, det är ju minst ett hundratal fullblodsgalningar som talat om hur balal de är och vad de minsann skulle kunna göra om de bara fick chansen att prygla en oärlig individ. Senast var det väl någon tomte som ljög hej vilt om hur han övermannat tre, eller var det fyra?, inbrottstjuvar och tvingat ner dem på marken. :rofl

Skicka ner badboyzen! :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Varför lägger ingen ner 45min på att hitta alla badboyz som hänger på sporthoj.com istället? Jag menar, det är ju minst ett hundratal fullblodsgalningar som talat om hur balal de är och vad de minsann skulle kunna göra om de bara fick chansen att prygla en oärlig individ. Senast var det väl någon tomte som ljög hej vilt om hur han övermannat tre, eller var det fyra?, inbrottstjuvar och tvingat ner dem på marken. :rofl

Skicka ner badboyzen! :yoparty

Japp, bara att välja och vraka i denna tråd! :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=84837&page=1&pp=20

:lol :lol :lol

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hur lång tid tar ett demonstrationstillstånd att ordna?
Har någon erfarenheter av liknande evenemang som kan vara till nytta?
När kör vi? Nästa onsdagkväll? Nästa helg?

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Smidigast vore nog att ordna det med en mc-klubb typ R.O.H där wonderwizard är med. (han som startade aprila mille tråden). göra det gemensamt med tillstånd mm. Där vi som kan haka på manifestationen. (skulle nog bli rätt bra uppslutning)

Skulle nog ge mest genomslagskraft, samt media skulle nog haka på.

Ett tips bara
/Badger

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:

Jag började göra en "favorit citatslista" men den blev för lång. Herregud, plocka med de där mördarna och torterarna till Landskrona nu och säg till att kvinnor och barn håller sig inomhus. :rofl :gråta :rofl

Nå, alla ni som skulle mörda och slåss med hockeyklubbor, hammare, kofötter etc - kan ni inte åka till Landskrona och skipa rättvisa? :rofl

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Markus skrev:
Jag började göra en "favorit citatslista" men den blev för lång. Herregud, plocka med de där mördarna och torterarna till Landskrona nu och säg till att kvinnor och barn håller sig inomhus. :rofl :gråta :rofl

Nå, alla ni som skulle mörda och slåss med hockeyklubbor, hammare, kofötter etc - kan ni inte åka till Landskrona och skipa rättvisa? :rofl

Som sagt, syftet med manifestationen skall enligt min mening inte vara att idka våld mot gärningsmän, utan belysa vilken tandlös lag det är som råder i riket.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Tycker anledningen till demon blir mkt tydligare om man kör med förtejpade nummerplåtar, dvs att vi ej får ha våra hojar ifred och då snuten inte gör något så måste man vidta sådana här åtgärder. Fast i så fall måste man ju vara villig att ta böterna också.

Vet inte om jag har lust att hänga på om det finns möjlighet för asen att kolla upp vem jag är. Men vi får se... De vill nog ändå inte ha min hoj om de har för vana att köra omkring på R1:eek:r o dyl :)

En demo med tillstånd blir förmodligen även väldigt begränsad i sitt utförande.

Fast jaja, det viktiga är väl att man gör något.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024