Manifestation Landskrona

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Kurt skrev:
Som sagt, syftet med manifestationen skall enligt min mening inte vara att idka våld mot gärningsmän, utan belysa vilken tandlös lag det är som råder i riket.

Hear hear!

Missprioriteringar av samhällsresurser är väl det stora problemet här.
Om polisen och sociala myndigheter hade lagt mer krut på att fånga upp dessa glin innan de förvandlas till det pack som förstör både för sig själv och andra så hade vi inte haft denna situation.

Det är något som bör belysas och sedan om det kan få stopp på den här ligan i Landskrona utan att skapa några martyrer hos kidsen så är det en fin bonus.

Skulle uppmana till att inte lägga för stort krut på demonstrationstillstånd (något vars existens kan ifrågasättas med tanke på den frihet att uttrycka sig som påstås råda i Sverige), utan istället att bara försöka få så många som möjligt att sluta upp till en väl genomförd demonstration/procession av hojar med förtäckta skyltar och plakat utan några våldsamma incidenter.

Om glinen dyker upp så kan de ju gärna få veta vad man tycker om dem, men då verbalt och utan dessa urbota korkade rasistiska tillmälen.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Själv vill jag bara att det skall bli av! Om det vi vill ha sagt tas emot på ett bättre sätt med tillstånd så skall vi ha det, men det är inget självändamål. Det är ju inte förbjudet att köra hoj i grupp.

Täckta nummerplåtar har diskuterats tidigare. Jag förstår dem som vill ha det, och jag kan uppskatta den förstärkande effekten. Men gör vi detta så får vi mediala ögon på oss, och då är det viktigt att vi inte har organiserat något "olagligt" själva. Så täckta plåtar är inget som bör ventileras för hårt. Låt oss istället säga att inga kutsar kommer att genomsökas efter tejp och sopsäck innan vi drar! :)

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Badger skrev:
Smidigast vore nog att ordna det med en mc-klubb typ R.O.H där wonderwizard är med. (han som startade aprila mille tråden). göra det gemensamt med tillstånd mm. Där vi som kan haka på manifestationen. (skulle nog bli rätt bra uppslutning)

Skulle nog ge mest genomslagskraft, samt media skulle nog haka på.

Ett tips bara
/Badger

Bra synpunkt! Om någon från S.O.H. eller R.R. läser detta och sympatiserar med ändamålet så... Hugg in!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ett seriöst förslag:
En kortege i STHLM med förtejpade regskyltar skulle få mer uppmärksamhet och dra mer deltagare än en kortege i L-krona. Dessutom skulle inte det ge idioterna den personliga uppmärksamhet dom är ute efter. Dom kommer ju bara tycka att dom är ännu coolare eftersom ni är där "för deras skull".

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
yonsson skrev:
Ett seriöst förslag:
En kortege i STHLM med förtejpade regskyltar skulle få mer uppmärksamhet och dra mer deltagare än en kortege i L-krona. Dessutom skulle inte det ge idioterna den personliga uppmärksamhet dom är ute efter. Dom kommer ju bara tycka att dom är ännu coolare eftersom ni är där "för deras skull".

En bra idé som inte utesluter Landskrona-spåret. Jag välkomnar liknande aktioner runt hela landet. Jag bor i Skåne, och agerar här.

Kami69

Guest
Viljan verkar finnas hos många och jag tror att motivationen är väldigt hög just nu. Kanske är bäst att smida medan järnet är varmt och ta det nästa lördag? En helg är det väl mest folk ute, eller?

Demonstrationstillstånd, vete fan om det ska behövas. Vi ska väl inte störa ordningen och stoppa upp trafiken?

Media är en superbra idé. Vem vill ta tag i den biten?

Vi behöver nog lägga trådar i ROH.s och RR.s forum. Vem gör det?

Först tänkte jag att vi skulle vara hemliga med datum och tid, men Kurt fick mig på andra tankar. Om många andra ändå anser att tiden bör hållas hemlig så säg det, så PM.ar vi istället.

Markus, mestarn av ketting jenget: e du nöjjd me minn ketting jengssingatyr nu??? :)

//Karin

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Kami69 skrev:
Viljan verkar finnas hos många och jag tror att motivationen är väldigt hög just nu. Kanske är bäst att smida medan järnet är varmt och ta det nästa lördag? En helg är det väl mest folk ute, eller?

Demonstrationstillstånd, vete fan om det ska behövas. Vi ska väl inte störa ordningen och stoppa upp trafiken?

Media är en superbra idé. Vem vill ta tag i den biten?

Vi behöver nog lägga trådar i ROH.s och RR.s forum. Vem gör det?

Först tänkte jag att vi skulle vara hemliga med datum och tid, men Kurt fick mig på andra tankar. Om många andra ändå anser att tiden bör hållas hemlig så säg det, så PM.ar vi istället.

Markus, mestarn av ketting jenget: e du nöjjd me minn ketting jengssingatyr nu??? :)

//Karin

Bra där! Nästa lördag passar mig! Kommer någon på något stort evenemang som skulle kollidera då? Vill ju inte att halva skåne skall vara på bankörning! :rolleyes:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kurt skrev:
Bra där! Nästa lördag passar mig! Kommer någon på något stort evenemang som skulle kollidera då? Vill ju inte att halva skåne skall vara på bankörning! :rolleyes:
Öhhhh, hur kan det tänkas stå till med körbarheten på midsommardagen ?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kurt skrev:
Midsommardagen och dessutom är det Moto GP på Assen.

Tisdag eller onsdag föreslår jag, onsdagar är det ändå massor av hojar ute, varför inte dessutom posta i ALLA MC- klubbars GB.
Alla har väl samma intresse för hojar oavsett typ?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Maverick_ou812 skrev:
Men titta i almanackan då... Midsommardagen va...? :7peta
Dessutom är det Moto GP på Assen.

Tisdag eller onsdag föreslår jag, Onsdagar är det ändå massor av hojar ute, varför inte dessutom posta i ALLA MC- klubbars BG. Alla har väl samma intresse för hojar?

Nästa onsdag är det den 22:a. Onsdagen efter det är det den 29:e. Synpunkter?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Maverick_ou812 skrev:
Alla har väl samma intresse för hojar oavsett typ?
Jäpp: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1446599&postcount=343
smilie_3669.gif

Kami69

Guest
Jag e med på onsdag! Spelar ingen roll för mig vilken dag det blir. Vad jag menade med RoH och RR var att de finns i Skåneland, men givetvis är det utmärkt om andra oxå deltar.

Maverick: Kan du kolla med RR-folket? Du har väl kontakt med en del av dem?

//Karin

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kurt skrev:
Bara en manifestation av vårt missnöje med laglösheten.
Alltså... Vi är ju rätt "laglösa" själva. Sporthojarna som kollektiv betraktade alltså. Det kan uppfattas som rätt underligt att de "laglösa" protesterar mot "laglöshet" :rolleyes:

Kami69

Guest
Bingo skrev:
Alltså... Vi är ju rätt "laglösa" själva. Sporthojarna som kollektiv betraktade alltså. Det kan uppfattas som rätt underligt att de "laglösa" protesterar mot "laglöshet" :rolleyes:

Vaffan menar du med det? Förtydliga! :fatta!

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Bingo skrev:

Nja...

Det är inte olagligt att köra hoj. Det är inte olagligt att vilja slippa bli bestulen. Det är inte olagligt att vilja få hjälp av den lag som man betalar dyrt för att upprätthålla. Jag åker dit i egenskap av medborgare, sedan är det väl bara en pikant omständighet att jag kör hoj.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år