Manifestation Landskrona

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kami69 skrev:
Vaffan menar du med det? Förtydliga! :fatta!
Jag menar att de flesta av oss regelmässigt kör på ett sådant sätt att de rättsvårdande myndigheterna utan vidare hade kunnat ge oss böter, ta körkortet från oss och i många fall döma oss till fängelse för det. Om du behöver ytterligare förtydliganden rekomenderar jag dig att vända dig till dina hojkamrater för förtroliga samtal.

Edit: ser att du inte har sporthoj, så du är kanske mindre skyldig än den genomsnittlige sporthojsåkaren.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kurt skrev:
Nja...

Det är inte olagligt att köra hoj. Det är inte olagligt att vilja slippa bli bestulen. Det är inte olagligt att vilja få hjälp av den lag som man betalar dyrt för att upprätthålla. Jag åker dit i egenskap av medborgare, sedan är det väl bara en pikant omständighet att jag kör hoj.
Visst, men det var knappast det jag menade och knappast det du förstod.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kami69 skrev:
Jag e med på onsdag! Spelar ingen roll för mig vilken dag det blir. Vad jag menade med RoH och RR var att de finns i Skåneland, men givetvis är det utmärkt om andra oxå deltar.

Maverick: Kan du kolla med RR-folket? Du har väl kontakt med en del av dem?

//Karin

Är inte talesman för någon men...

Radical Riders folket och R o H folket är domsamma som "vi".
RR är ingen klubb men det finns några få som har plats på deras egen hemsida, vet inte hur RoH funkar riktigt men det vet definitivt Wonderwizard.

Däremot finns det otroligt många som kör med Mr K på onsdagsgazzet och dom består av "oss". Att lägga upp en tråd om "samåkning" till Landskrona med en länk hit tror jag ingen har något emot.

Kurt i egenskap av trådskapare bör ta tag i detta.

Gällande tidpunkt så finns det två saker att ta hänsyn till.
För onsdagen den 22:e.
Nu är bättre än sen då intresset m.m. kommer att falna rätt snabbt.

För onsdagen den 29:e
Planering av en stor MC kortege kräver lite förberedelser.
Det är MC kortege i Kristianstad nu till helgen (Kristianstad - Åhus).
Ett flygblad med info om detta med förklaring om varför kan nog sätta lite fart på en hel del hojåkare. http://www.night-eagles-mc.com/nasta.shtml
Att hinna posta ett inlägg i alla MC klubbar i Skåne tar en stund men går att göra.

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Visst är det en lite pikant problematik Bingo tar upp. Det är dock i min värld en jäkla skillnad mellan en hastighetsöverträdelse (minus de riktiga vansinnesgrejerna) och vad dessa ljusskygga element håller på med.

Att många som kör hoj kör för fort ibland (jag gör det naturligtvis aldrig :rolleyes:) gör det inte heller mer acceptabelt att polisen inte ens gör ett allvarligt försök att utreda motorcykelstölder.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag vet inte om det är slump men min stulna Mille dök upp i L.A så jag blir gäran med på en demonstration! Bra initiativ!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ft skrev:
Visst är det en lite pikant problematik Bingo tar upp. Det är dock i min värld en jäkla skillnad mellan en hastighetsöverträdelse (minus de riktiga vansinnesgrejerna) och vad dessa ljusskygga element håller på med.

Att många som kör hoj kör för fort ibland (jag gör det naturligtvis aldrig :rolleyes gör det inte heller mer acceptabelt att polisen inte ens gör ett allvarligt försök att utreda motorcykelstölder.
Det är stor skillnad i min värld också, en skillnad i kvalitet. Men att demonstrera mot "laglöshet" känns ganska nonsensaktigt. Ni blandar ihop en ansamling hojstölder, att några pantskallar skryter om saken på Lunar, att en polis inte tar tag i saken, skakar om mixen lite och kallar den för "laglöshet". Men i begreppet laglöshet kan man också lägga våra aktiviteter, såna som vi tycker är skitsaker (dra snuten, köra på slangen, maxa bågen på motrovägen osv).

Om man känner att man måste ge sig ut på gator och torg och protestera bör man ha riktigt klart för sig vad det är man protesterar mot. Men visst, om ni tycker att "laglösheten" är vad ni stör er på så var så goda.

Edit: ge fan i att ändra medan jag skriver ett svar till dig :fatta! Ok, men då bör ni kanske protestera mot Mc-stölder och att Polisen inte utreder dem. Det är mycket bättre avgränsat än "laglöshet" och något som de flesta kan förstå (på samma sätt) och sympatisera med.

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag hänger gärna med på om det blir demonstrationståg genom Landskrona...

på villkor att jag får ÅKA på någon då jag inte har egen hoj :huvet

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Bingo skrev:
Det är stor skillnad i min värld också, en skillnad i kvalitet. Men att demonstrera mot "laglöshet" känns ganska nonsensaktigt. Ni blandar ihop en ansamling hojstölder, att några pantskallar skryter om saken på Lunar, att en polis inte tar tag i saken, skakar om mixen lite och kallar den för "laglöshet". Men i begreppet laglöshet kan man också lägga våra aktiviteter, såna som vi tycker är skitsaker (dra snuten, köra på slangen, maxa bågen på motrovägen osv).

Om man känner att man måste ge sig ut på gator och torg och protestera bör man ha riktigt klart för sig vad det är man protesterar mot. Men visst, om ni tycker att "laglösheten" är vad ni stör er på så var så goda.

Jag svarar enbart för mig själv. Jag anser att det är fel att det är mer regel än undantag att motorcyklar stjäls, och förundersökning läggs ned i brist på bevis - även när det uppenbarligen finns massor av det. Att privatpersoner tvingas leka detektiver och jaga hojtjuvar bara för att sedan få kalla handen av polis och försäkringsbolag. Jag tycker att det är fel att en stad i Sverige kan falla så långt ner under alla rimliga nivåer som Landskrona har gjort. Jag anser att bl. a. snedfördelade polisresurser delvis ligger bakom detta, och att det är ett politiskt problem.

Jag har aldrig kört på bakslangen, har aldrig försökt köra ifrån en polis. Kör för fort rätt ofta, men har aldrig fått böter. Så, har jag rätt att tycka som jag gör eller skall jag hålla käften?

hatatjuvar

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
r6
hänger på

har bilder på tjuvarna i landskrona så låter som en bra ide att samlas och köra genom denna kriminella stad!!!!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Bingo skrev:
Edit: ge fan i att ändra medan jag skriver ett svar till dig :fatta!

Måste se till att du håller dig alert! :D

Ok, men då bör ni kanske protestera mot Mc-stölder och att Polisen inte utreder dem. Det är mycket bättre avgränsat än "laglöshet" och något som de flesta kan förstå (på samma sätt) och sympatisera med.

Läs vad jag menar, inte vad jag skriver. ;) Jag ser det som rätt självklart att det skall definieras tydligare exakt vad man reagerar på. Däremot är det mycket lättare att skriva "laglöshet" och anta att alla i tråden förstår precis vad jag menar... :7peta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Fackeltåg eller eventuellt stora banderoller med slagord, så ropar man olika ramsor typ "ut med packet! annars skåt i nakcet!", eller nåt.

Häftigt om polisen sen dyker upp, då kanske man kan slå ner några som straff för att de jävla lathundarna inte gör nåt åt den fruktansvärda situationen vi tvingas leva under här i landet.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Men är det egentligen inte ett lysande tillfälle att starta något lite större, inte bara hojstölder, utan just sätta fingret på polisens resursbrister, folk som är rädda för att gå ut, etc. Om initiativet kommer från det laglösa sporthojskollektivet, så blir det ju pluspoäng. Visst, risken finns att ökade medel till polisen slår till i en backlash mot sporthojar, men jag undrar om inte många poliser skulle se mellan fingrarna om "vi" får cred för att starta något sånt?
/Ol' blueeyes...

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
HansJ skrev:
Men är det egentligen inte ett lysande tillfälle att starta något lite större, inte bara hojstölder, utan just sätta fingret på polisens resursbrister, folk som är rädda för att gå ut, etc. Om initiativet kommer från det laglösa sporthojskollektivet, så blir det ju pluspoäng. Visst, risken finns att ökade medel till polisen slår till i en backlash mot sporthojar, men jag undrar om inte många poliser skulle se mellan fingrarna om "vi" får cred för att starta något sånt?
/Ol' blueeyes...

Den 22 juni klockan 18.00 startar vi från någonstans i Skåne, destination Landskrona. Fram till dess kan vi diskutera hur vi får ut mesta möjliga ur handlingen. Alla som kan hänger på. Sprid ordet!

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag ska starta motdemonstration, det är förjävligt med all laglöshet som gäller på vägarna. Dödsstraff på fortkörning och nolltolerans!

Matux

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Yamaha r1
Sign me upp!

:fatta!
69:an skrev:
Som styrkeuppvisning för den/de misstänkta funkar det säkert utmärkt.
Men en stor grupp hojar med övertejpade nummerskyltar genom centrala Landskrona blir ingen manifestation mot laglöshet utan precis tvärtom i allmänhetens ögon - såvida inte anslag och dagspress berättar att demonstrationen har det syfte som den har.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Kontakta Bandidos och Hells Angels ang körningen.

Eller bara en klubb (blir kanske krig annars).

Bandidos finns vid planteringen nära Råå.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Varför inte.

Ser ungarna att större starka mcgäng är med så tänker dom kanske en gång till innan dom snor nästa hoj.

Samt att dom ska inte jävlas med oss.

fejkah

Guest
om ni skall hitta snubbarna vet jag vart dom håller hus.
dom hänger vid ett ställe som heter "stora" alltid, där även snubben på r1an bor.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år