Nu är det väll så att mannoil har ett sjuhelsikes bredd spektrum från den billigaste till det mest avancerade.Jag kör Mannol i traktorn som är från 1967 och i en bil som drar mer olja än bensin men jag skulle aldrig falla mig in att köra den snikenaste oljan de går få tag på i en hoj eller en bil värd mer än 10000kr.
Man får vad man betalar för ................
Precis, klarar oljan bara minimum specifikationen som tillverkaren angett för hojen så är valet av olja OK.Nu är det väll så att mannoil har ett sjuhelsikes bredd spektrum från den billigaste till det mest avancerade.
Men valet gör man själv min dunk mannoil till hojarna motsvarar motul 7100 mobil racing osv..
Sedan är du sjukt troende på oljor. Den bil jag kört längst en 2,2 ekotech 76,000 mil på vanlig mineral olja bytt var 1000 mil o motorn drog inte en droppe olja eller var sliten på något vis.
Boost hade du varit kyrklig så hade du varit påve så troende som du är..
Klarar en olja kvalitets normen tillverkaren kräver så håller det oavsett olja..
Sedan finns ju dom som dödar allt oavsett konstruktion men där är nog mera bristande känsla o motoröra.
Väl mött
Lidl.Men, Zeta, Ica, Coop?
Säker?? Det är ju lågpris o alla vet ju att man får vad man betalar för.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|