Mantorp Park 2 Maj 2008

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Att uppleva det hela från bankanten och genom världens längsta objektiv var inte så hemskt som jag föreställde mig *S*
Är bara härligt taggad inför Gotland :)
Många bilder blev det, ska bara rensa lite först.

Tack Actionpics och alla sköna männsikor för en toppendag!
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Trinity tog en hel del bilder, de läggs ut senare.
Bifogar ett smakprov.

Jag får tacka för en skön första körning.
teser.jpg
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jag hade också riktigt roligt. Mantorp var en skön bana och jag har aldrig tidigare lagt ner till fotpinnarna tagit i (krävs en hel del på en GSXR750). Tyvärr ville jag ju jaga Mr_Mike lite för mycket och det slutade i en highsider och skulderbladsfraktur. Första riktiga vurpan sen 2001 och helt nya radialbromspumpen och hjälmen fick ta största smällarna givetvis :(

Nån som fick med detta på bild?

ps Måste berömma ambulans och sjukhuspersonalen som trots strejk behandlade mig mycket bra!! ds

Köör AMBULANS?????
Åker oxå vad jag såg:) Kul att du inte tyx må allt för taskigt iaf.:2cool
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Har inte varit på Mantorp på sen 92-93 nån gång......:confused: .....men klockan 9 i morse så kom ståfr......ståpälsen igång iaf. Lic-gruppen varvade upp och gav sej ut..... ååååååh vad jag längtade till att få åka ut men...Det var visst ine jag som skulle köra utan min sambos grabb som skulle få ge sig ut och förlusta sig... Det hela började för ca 1år sen när han testade en riktig RACER:kär här hemma på gatan (se garaget) blev han helt såld:huvet . Bara nån månad senare så hade han köpt sej en Ninja -97:a. Där efter har det blitt både en och annan sväng på bulten för att lära sej att svänga. Han på ninjan och jag på antingen mitt bygge eller på XT600:an...
Han har redan börjat fundera över att vara med på fler´bandagar fr.o.m nu. En kul sak mitt i allt regnrusket som blev var att man träffade ju GAMLA knuttar från förr oxå typ "LARZZON", det var nog det roligaste eftersom jag inte fick mosa runt själv mer än på moppe för att fotta lite.
Tack ska ni ha på "aPict" för den här dagen

//Kunkel
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Kul att se alla! Gamla bekanta såväl som nya :hej
K-man: Krya på dig, såg lite scary ut från min plats...
Surt med vädret bara, men det var ju några som verkade nöjda med att få nöta lite regndäck (envisa knäppgökar ;))

På Gotland blire inte bara flaggande, det är säkert!

/BingoBetsy
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tack alla som deltog, sååå härligt att träffa er alla efter dessa mörka månader.
Det här var det roligaste som hänt på länge :)

K-Man, krya på dig. Skönt och höra att du är vid gott humör. Ambulanspersonalen vid banan frågade om vi visste hur det hade gått. Men nu vet vi så dom ska få en rapport.

Synd att regnet efter lunch stoppade många men själv tycker jag det blev perfekt, en halvdag med sol och värme och sen en halvdag att öva på regndäck och det gick undan riktigt bra, toksnabbt :tummenupp

Nu blickar vi fram mot Gotland, vi längtar, we like a lot :yoparty

/Nitrous & Liwa1

Ps. glöm inte bort Mantorp Park 11-12 September.
 
Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
"De' har vaannte' sista gången, När går nästa????
 

Bifogat

  • Larzon i Paris.JPG
    Larzon i Paris.JPG
    98.3 KB · Visningar: 63
  • Captured 2008-5-2 000191.JPG
    Captured 2008-5-2 000191.JPG
    100.1 KB · Visningar: 56
  • Captured 2008-5-2 000121.JPG
    Captured 2008-5-2 000121.JPG
    88.7 KB · Visningar: 51
  • Captured 2008-5-2 000101.JPG
    Captured 2008-5-2 000101.JPG
    141.4 KB · Visningar: 59
  • Captured 2008-5-2 000241.JPG
    Captured 2008-5-2 000241.JPG
    119.4 KB · Visningar: 69

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jiiiihaaa så kul det var. Nu har jag hittat gasen och växlarna :rolleyes:

Tack Betsy och Jocke för all hjälp idag, tack instruktörer, deltagare och våra samarbetspartner för en lyckad premiär av Actionpics bandagar 2008. Skönt att vi har många kvar att njuta av.


GRATTIS TILL
Jens N som vann ett set Bridgestone däck
Håkan J som vann olja från OKQ8 racingolja för ett oljebyte
Robin A som vann olja från OKQ8 racingolja för ett oljebyte
Linda Ö som vann 1 års prenumeration på Bike
Johan O som vann 1 års prenumeration på Bike

Nu är jag så trött att ögonen gå i kors. Ska leta mig till sängen och njuta av många timmars sömn.

Hej på er
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
"De' har vaannte' sista gången, När går nästa????

Är det du på ninjan? Isåfall var det nog du som skulle köra om mig och åkte rakt igenom chikanen istället? :rolleyes:

Jag hade också riktigt roligt. Mantorp var en skön bana och jag har aldrig tidigare lagt ner till fotpinnarna tagit i (krävs en hel del på en GSXR750). Tyvärr ville jag ju jaga Mr_Mike lite för mycket och det slutade i en highsider och skulderbladsfraktur. Första riktiga vurpan sen 2001 och helt nya radialbromspumpen och hjälmen fick ta största smällarna givetvis :(

Nån som fick med detta på bild?

ps Måste berömma ambulans och sjukhuspersonalen som trots strejk behandlade mig mycket bra!! ds



Trist med skador, och speciellt såhär i början på säsongen. Men en tumme upp är iaf att de såg ut som du hade bra tempo ända fram tills du krashade.:tummenupp
Krya på dig!
 
Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
lite nyfiken på hur länge ni fick köra i uppehåll idag. dvs innan regnet kom. vi åkte från borås klockan 04.30 på morgonen. men eftersom de var bra ihållande regn å bara mörka moln så långt vi kunde se så vände vi strax innan gränna å drog till falkenberg å körde istället där de var heldags körning.

hade sett framemot mantorp som fan å de va synd att 1000 kr för körningen brann inne men de får man väl ta tyvärr. hade inga regndäck så vi tog de säkra före de osäkra å åkta till falkenberg..
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
lite nyfiken på hur länge ni fick köra i uppehåll idag. dvs innan regnet kom. vi åkte från borås klockan 04.30 på morgonen. men eftersom de var bra ihållande regn å bara mörka moln så långt vi kunde se så vände vi strax innan gränna å drog till falkenberg å körde istället där de var heldags körning.

hade sett framemot mantorp som fan å de va synd att 1000 kr för körningen brann inne men de får man väl ta tyvärr. hade inga regndäck så vi tog de säkra före de osäkra å åkta till falkenberg..


Fram till 12.40 hade vi fritt från regn :tummenupp
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Fram till 12.40 hade vi fritt från regn :tummenupp

surt som fan då hade man ju fått endel torrpass ändå då....kolalde väderprognosen på både mjölby och linkköping en gång i timmen sista dygnet å stod regn hela dagen men dom har haft fel innan....

blir dock mantorp på tisdag för mig.. ska bli kul å köra där. aldrig gjort de.
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Är det du på ninjan? Isåfall var det nog du som skulle köra om mig och åkte rakt igenom chikanen istället? :rolleyes:




Trist med skador, och speciellt såhär i början på säsongen. Men en tumme upp är iaf att de såg ut som du hade bra tempo ända fram tills du krashade.:tummenupp
Krya på dig!

He he näej!
Det det är jag som tagit bilden, Det är Simon som kör, som är min sambos unge min "Gummi-unge" Jag stog och filmade just uppe vid chikanen när han bromsade på sej:D Han hävdar bestämt att det ska raderas. Nopp:)
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Även jag vill passa på o tacka för en kul o trevlig bandagspremiär för i år!! :)

Blev ju dock svartflaggad på första passet då de rök om hojen..:rolleyes:
Visade sig att bakdäcket tog i huggern efter det blitt varmt o expanderat lite... Så 4 skruv o en plastbit väck senare va problemet löst.

Lite synd med regnet dock, när vi kom en mil från banan var det ju snustorrt..:mad:
 
Last edited:

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Licens/Oförsäkrad, En blåvit K6:a med lysen, svart tvådelt Dainese ställ (lite småfett också) HAHA :D


///Micke

Ok,sorry men jag körde i samma grupp som dig. Så osmidigt att ha med sig kameran då ;)

Hoppas på en annan gång! Finns säkert andra som fotade.

//H
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Tack för en skön förmiddag! :)

Första gången på Mantorp och panikmekande till klockan 5 natten innan gjorde väl att flytet i körningen inte var vad det borde ha varit, men framåt slutet började det bli lite ordning på det i alla fall. Och kul var det hur som helst!

Gick och la mig på soffan vid tre på eftermiddagen när jag kom hem, och vaknade inte förrän i morse... :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top