Jag har en drös nya belägg fram till -02 1000 gsxr som jag tar med mig om nån behöver... Nu har jag däremot fått felcode FI i instrumentet och hojen dör vid lite hårdare gasning, kul man e ute i god tid
FI indikerar bara att det finns en felkod. Felkoden kan verkstad läsa ut med instrument men det finns fultrix att bygla en kontakt och få fram en siffra i instrumentet istället för FI och den siffran motsvarar den funktion som felar.
Under sadeln har du en vit kontakt med ett "skydd" över. Om den kontakten bara har två kablar så ska du bygla dom och du får under inga omständigheter låta någon av stiften får kontakt med jord, t.ex. ramen.
När du sen kör hojen och har detta byglat så kommer felkoden fram i klarhet och då står det t.ex. C14 eller nåt. Se listan nedan.
När du stänger av tändningen så raderas felkoden ur ECU'n.
GSXR Fuel Injection (FI) Code List:
C14 - THROTTLE POSITION SENSOR
C15 - ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR
C21 - INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
C22 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR
C23 - TIPOVER SENSOR
C24 - IGNITION SIGNAL #1
C25 - IGNITION SIGNAL #2
C26 - IGNITION SIGNAL #3
C27 - IGNITION SIGNAL #4
C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR
C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR
C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT
C31 - GEAR POSITION SENSOR
C32 - INJECTOR SIGNAL #1
C33 - INJECTOR SIGNAL #2
C34 - INJECTOR SIGNAL #3
C35 - INJECTOR SIGNAL #4
C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM
C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL
C46 - EXHAUST CONTROL VALVE ACTUATOR (1000 ONLY)
//Nitrous