Mantorp SM 1-2/10

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Var inte hela poängen med ERF sprint att det skulle vara en instegsklass och inte billig träningstid för SM-åkarna?

Jag vet inte, är den inte det? Jag har själv aldrig kört ERF sprint.

Men problemet med kvällskörning 30 Sept är just att det är KVÄLL och mörkt. Om inte dom som tränar ska ha halvlyse och flaggpersonalen en strålkastare så blir det svårt :(

/Nitrous

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Nu är distanserna ändrade.

Bifogat

• PM.pdf
    83.1 KB · Visningar: 146

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag tolkade det som en instegs/prova-på-klass men så blir det ju inte när tävlingen ligger ihop med tex SO eller SM. Då passar folk på att träna istället.

Nja, just nu är det 10 anmälda i Sprint, så något stort problem är det inte för nybörjarna.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Det blir mörkt för tidigt, går inte att köra efter kl 19.00 så sent på året och eftersom det ändå är träning på torsdagen så beslutade vi som brukar hålla i onsdagsträningarna på Mantorp att ställa in den.
Vi har inget med SM'et att göra organisatoriskt och ARC har inget med kvällsträningen att göra.

Det blir nog tillräckligt med körning för dom som ska dit. Passa på att köra ERF sprint på fredagen, det är nog bra träning :)

/Nitrous

hade gärna kört det men har tenta/dugga på fredagen så måste tillbaka till lund då :) lite synd då jag behöver all träningstid möjligt eftersom jag bara kört där en kväll tidigare och körde då på 1:30-tider :rodnar
men tack för svaret!

http://www.raceregistrering.se/ där anmäler du dig

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vad sägs om lite positiva vibbar, det är ju kanon att det blir SM på Mantorp, det är ju trots allt en av Sveriges längsta banor.

SM arrangeras för att just ni aktiva ska kunna tävla, att tomgångsgnälla över ett arrangemang innan det ens går av stapeln ger starka syjuntevarningar.

Att göra ett TR som alla blir nöjda med finns inte, det är alltid några som tycker att just deras egen klass borde priviligieras.

Jag har inget med detta arrangemang att göra alls men jag vet hur mycket ideell verksamhet som krävs för att rodda ett SM.

Kom till Mantorp och ha kul, det tänker jag göra.

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tack, eftersom jag inte har kört ett enda race i år så ska jag anmäla mig till allt, och i sista sekund. Det bli nog fyra dagar nonstop racing på hemmaplan :)

/Nitrous

Och mig, jag ska tydligen köra ERF också. Det får bli nåt slags mål att vinna över dom som du hjälper, vilka det nu är :)

/Nitrous
Ahhh gött mos kompis, team Borelia kommer att steka er (om dom inte klantar sig igen) håller tummarna för dig på på SM!!!

Givetvis ska jag plåta dig!!!

Last edited:

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Och mig, jag ska tydligen köra ERF också. Det får bli nåt slags mål att vinna över dom som du hjälper, vilka det nu är :)

/Nitrous[/QUOTE]

Vem/vilka ska du köra ERF med??

Nisse

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

/Nitrous

Ska steka runt på en 1000cc med Backman Racing.
Testade 1000cc på Mantorp förra veckan, det var kul :) Var lätt det är att köra snabba varv med en 1000cc :tummenupp Det här blir kul, wooohoo.

/Nitrous

Vem/vilka ska du köra ERF med??

Nisse[/QUOTE]

lena p

Fortare ska det gå!
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Honda cbr600rr -07
Är det någon som har sett ett tidsschema för torsdagsträningen? Funderar på om jag ska köra ERF Sprint eller träningen, båda är ju skoj!

Och så måste jag hålla med om att det ska bli fantastiskt roligt att köra på Mantorp! Det må vara risk för snigelhalka, men racing är kul oavsett hinder och arc gör en kalasinsats som arrangerar för att vi ska kunna köra!

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Hmm kanske man ska knacka sönder spargrisen å fixa anmälan!!! Får isf leta i någon däckhög efter några utslitna gamla sulor för å kunna köra... Hmm Lr fan de kanske blir några öl ihop med Nisse istället och spara pengarna till landsvägsrace nästa år :)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är det någon som har sett ett tidsschema för torsdagsträningen? Funderar på om jag ska köra ERF Sprint eller träningen, båda är ju skoj!

Och så måste jag hålla med om att det ska bli fantastiskt roligt att köra på Mantorp! Det må vara risk för snigelhalka, men racing är kul oavsett hinder och arc gör en kalasinsats som arrangerar för att vi ska kunna köra!
Ahhh positiva vibbar!!!

Hmm kanske man ska knacka sönder spargrisen å fixa anmälan!!! Får isf leta i någon däckhög efter några utslitna gamla sulor för å kunna köra... Hmm Lr fan de kanske blir några öl ihop med Nisse istället och spara pengarna till landsvägsrace nästa år :)
Teama med Mr Lind!!!

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras