Mappa Husqvarna 701 SM Euro5 (Själv)

Löfbergsblå

Medlem
Gick med
20 Apr 2022
Hoj
Yamaha FZ
Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
Boost har ju gammal ktm somfunkar med kabel och och pc bara att mata in med tuneco mappar som finns färdiga att ladda ner och modda bäst man vill billigare än akramappen men rövbromsbänken funkar ju sådär 😂 boost har väl lagt ner sig mer med med lambdamätning
 

Gober

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2016
Ort
Sollentuna
Hoj
Ducati, Husqvarna
En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.
Den ger ytterst lite fördelar för vi provade sätta dit en på kompisarens 701. Komisen är osäker på om den ens funkar men kan ev ana att den går lite mindre rycksigt på låg last jämn gas och låga farter. Men den är såpass billiga att de är värt att prova.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
Ja jag har ju stenåldermaskin från 08a så då funkar gratisprogrammet (va gratis) Tunecu. Men Powercommander funkar lika bra som Tunecu om man kostar på med tändning. Men man behöver inte köpa med tändjustering för de är bra standard på de flersta maskiner så man ändrar bara bränsklet. Jag provade lägga på mer tändning här o där i registret på min kotte 990 men de gav inget i varesig bränsleförbrukning eller rövdyno känsla.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.
- Hur vet man om hojen omfattas av Euro 5-specarna?
 

Enstånkarn

Medlem
Gick med
29 Jul 2021
Ort
Västfronten
Hoj
Husky 701 SM -23
Den ger ytterst lite fördelar för vi provade sätta dit en på kompisarens 701. Komisen är osäker på om den ens funkar men kan ev ana att den går lite mindre rycksigt på låg last jämn gas och låga farter. Men den är såpass billiga att de är värt att prova.
Många som provat och summan verkar vara att det endast är placebo på Euro5. Samma med Coober.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top