Mappa Husqvarna 701 SM Euro5 (Själv)

Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.

Fantastisk tråd. Allt optimering man kan göra utan att lämna iväg är kul. Boost - vad har du för interface som gör att du kan mappa din KTM?
Jag har sneglat på flashtuneECU för att öppna ecun på yamahan men dels är den ganska dyr och inte alltid felfri - men med en bredbandslambda kan man få konkreta värden att jobba utefter.
Boost har ju gammal ktm somfunkar med kabel och och pc bara att mata in med tuneco mappar som finns färdiga att ladda ner och modda bäst man vill billigare än akramappen men rövbromsbänken funkar ju sådär 😂 boost har väl lagt ner sig mer med med lambdamätning

En sån här "fuldongel" skall ju fixa just motorgången under 5.000 varv:
Billigt, bara att köpa och testa. Funkar det så är det ju en skitenkel mod.

Den ger ytterst lite fördelar för vi provade sätta dit en på kompisarens 701. Komisen är osäker på om den ens funkar men kan ev ana att den går lite mindre rycksigt på låg last jämn gas och låga farter. Men den är såpass billiga att de är värt att prova.

Ja jag har ju stenåldermaskin från 08a så då funkar gratisprogrammet (va gratis) Tunecu. Men Powercommander funkar lika bra som Tunecu om man kostar på med tändning. Men man behöver inte köpa med tändjustering för de är bra standard på de flersta maskiner så man ändrar bara bränsklet. Jag provade lägga på mer tändning här o där i registret på min kotte 990 men de gav inget i varesig bränsleförbrukning eller rövdyno känsla.

- Hur vet man om hojen omfattas av Euro 5-specarna?

Den ger ytterst lite fördelar för vi provade sätta dit en på kompisarens 701. Komisen är osäker på om den ens funkar men kan ev ana att den går lite mindre rycksigt på låg last jämn gas och låga farter. Men den är såpass billiga att de är värt att prova.
Många som provat och summan verkar vara att det endast är placebo på Euro5. Samma med Coober.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick