Mariestad o närheten! samåkning?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:hoppa vakna till liv nu :hoppa

Det ska bli bra väder torsdag och framåt. Kanske ta en tur till askersund, fika vid göta kanal eller varför inte grilla hemma hos oss efteråt.. :)¨

Åkte inte en meter med brummen i helgen pga regnet och att hela bilen var full med depåstöd etc inför bankörningen som var och inte ens till valborgsfirandet i askersund tog vi hojarna :gråta.

Nästa datum är den 14 maj. Ska be 2fast4some att prova min hoj på bana för att se hur köregenskaperna är då den är sänkt. Enligt info så gäller INGEN försäkring from och med i år.

Bra kört hanna :tummenupp
 

Bifogat

  • jsf_0491_std.jpg
    jsf_0491_std.jpg
    39.5 KB · Visningar: 63
Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Fint väder!

Japp nu börjar det se bättre ut på väderfronten. Kommer förhoppningsvis bli många mil resten av veckan. Vankas det någon mer körning i Skövde snart tro? Var riktigt trevligt sist :banana . Blev ett ganska stort gäng. Nog för att vädergudarna svek så var det ändå trevligt att kolla på körningen på ringen. Blev inget med Trollhättan. Regnet och kylan blev för påtaglig :( .
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Så fort hojen är inkörd så kan jag hänga på, känns lite visset att tuffa runt på 5000 rpm.
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Åka!

TLS skrev:
2132968 Så fort hojen är inkörd så kan jag hänga på, känns lite visset att tuffa runt på 5000 rpm.

Köra in hojen? Jag trodde den var begagnad. Var det Cagivan i Väring du köpte? Hur som helst så är det en tuff hoj. Köra hoj är ju nice oavsett om man kan vrida ur den eller inte. Om än inte lika kul :banana . Hur långt ska den köras på inkörningen?
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Big D skrev:
2132998 Köra in hojen? Jag trodde den var begagnad. Var det Cagivan i Väring du köpte? Hur som helst så är det en tuff hoj. Köra hoj är ju nice oavsett om man kan vrida ur den eller inte. Om än inte lika kul :banana . Hur långt ska den köras på inkörningen?

Japp, det var den som stod i Väring.
Jag har haft en TL1000S tidigare och saknade den motorn och jag har gillat Raptorn sen den kom så jag tyckte att det var lika bra att slå till.
70 mil och ett oljebyte avklarat, ska tuffa lungt till ca 150 mil och byta olja igen, sen så ska vi se om man inte törs gasa lite.

Förhoppningsvis så blir jag av med Banditen snart så jag kan koncentrera mig på nya hojen.
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Förhoppningsvis så blir jag av med Banditen snart så jag kan koncentrera mig på nya hojen.[/QUOTE]

Det låter nice! Ska bli kul att se den i action på stadens gator. Den lär väl höras om inte annat :yoparty .
 

SteveO

sh wannabe! ;)
Gick med
3 Nov 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Kawa Z750 ltd Till salu....:)
ikväll tog jag en sväng... fan va skönt det var :)
kikade läget i sjötorp , ensam var jag :)
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ja, det blev en liten inkörningsrunda igår, Hova-Gullspång-Mariestad-Skövde-Töreboda-Hova.
En liten nätt sväng på 17 mil, såg bara customhojar förutom 2 Ducati Monster i Skövde. Däremot så måste det varit någon Mopar-träff eller liknande där, såg 4 Dodge Charger, det är fler än vad man ser på en hel sommar annars.
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Igår!

TLS skrev:
2137710 Ja, det blev en liten inkörningsrunda igår, Hova-Gullspång-Mariestad-Skövde-Töreboda-Hova.
En liten nätt sväng på 17 mil, såg bara customhojar förutom 2 Ducati Monster i Skövde. Däremot så måste det varit någon Mopar-träff eller liknande där, såg 4 Dodge Charger, det är fler än vad man ser på en hel sommar annars.
¨
Vi var ute 5 bågar en sväng igår. Lerdala,eggby och så vidare. Tycker jag möter rätt mycket sporthojar faktiskt. Riktigt bra temp att åka i nu :tummenupp . Ska ju hålla i sig också om jag fattat rätt.
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Förjävla gött väder de senaste,tyvärr inte fått hem några nya däck än, SKA komma i veckan så jag kan börja köra igen..har fått tillbringa senaste tiden med grillning o öldrickande istället men det börjar bli tröttsamt, vill ju ut på hojen snart igen..nåt åkande på gång?
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
destruid skrev:
2144726 Förjävla gött väder de senaste,tyvärr inte fått hem några nya däck än, SKA komma i veckan så jag kan börja köra igen..har fått tillbringa senaste tiden med grillning o öldrickande istället men det börjar bli tröttsamt, vill ju ut på hojen snart igen..nåt åkande på gång?

Jag är 40 mil från ett oljebyte, sen är inkörningen klar och jag ska börja se hur en Cagiva går egentligen.
Hänger gärna med om det samlas ett gäng någonstans för att ta en tur. Doch så ska jag försöka åka med Örebroligan på Onsdag.
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
TLS skrev:
2144739 Jag är 40 mil från ett oljebyte, sen är inkörningen klar och jag ska börja se hur en Cagiva går egentligen.
Hänger gärna med om det samlas ett gäng någonstans för att ta en tur. Doch så ska jag försöka åka med Örebroligan på Onsdag.


Låter bra det, jag hinner nog inte få ordning på min hoj förräns till helgen med lite tur..har lite allt möjligt o fixa..
Vi får försöka hålla tråden vid liv så vi kan bestämma något i helgen kanske?
Samla ihop folket häromkring o ta en tur, vore kul..
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
destruid skrev:
2144754 Låter bra det, jag hinner nog inte få ordning på min hoj förräns till helgen med lite tur..har lite allt möjligt o fixa..
Vi får försöka hålla tråden vid liv så vi kan bestämma något i helgen kanske?
Samla ihop folket häromkring o ta en tur, vore kul..

Varför inte damma upp till Täby utanför Örebro och kolla på Racing?

Kopierat från Banans hemsida:

13e Maj - Sverigecupen
TeknisMC inbjuder till deltävling i Sverigecupen 2006

Bana:
Täby motorstadion. 1mil väster om Örebro, längs E18 mot Oslo.

Klassindelning:

3 klasser - Open, 450 och Rookie (för förare med B-licens). Max 22 startande per klass, först till kvarn gäller.
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Kinnekulle!

2fast4hjo skrev:
2146938 Glöm inte att att det åter är dags för bankörning på kinnekulle på söndag

Är det några man känner till som ska köra på kullen i helgen? Hur som helst åker jag nog dit med grabbarna. Hoppas bara mitt bakdäck håller så länge. Man får väl hoppas att vädret är bättre än sist oxå.
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Big D skrev:
2146953 Är det några man känner till som ska köra på kullen i helgen? Hur som helst åker jag nog dit med grabbarna. Hoppas bara mitt bakdäck håller så länge. Man får väl hoppas att vädret är bättre än sist oxå.

Kan man betala på plats eller måste man vara föranmäld?
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Bankörning!

Manhattan skrev:
2146957 Kan man betala på plats eller måste man vara föranmäld?

Jag läste något om att det finns platser kvar. Tror det var i lugna gruppen och att dom betalas på plats.
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Big D skrev:
2146964 Jag läste något om att det finns platser kvar. Tror det var i lugna gruppen och att dom betalas på plats.

Ok vilken tid är det? Kostnad?

Har du någon hemsida med info??
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Kinnekulle!

Manhattan skrev:
2146989 Ok vilken tid är det? Kostnad?

Har du någon hemsida med info??

Du kan gå in på racingworld.se. Vad är det för r1:a du har?
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Big D skrev:
2146996 Du kan gå in på racingworld.se. Vad är det för r1:a du har?

Vit/röd -98. Haft den i 2 veckor så lite bankörning skulle sitta fint :)

Ska du/ni åka till kullen kanske man kan mötas upp och samåka dit?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top