marknadsundersökning för uppfällbar regplåt

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Anton_Ljunghusen skrev:
Nae gud kan du knäskrapa? Då får jag nog ta tillbaka det där

:tomten
:7peta

:rofl :rofl fan du har humor du! (detta oxå seriöst)
Seriöst så tycker jag det e lite dumt med fällplåt på en 125...
O visst kurvor kan tas fortare med lättare moppe,
tro mig har ju bara en 600 själv!
Men det blir jävligt jobbigt när det e rakt fram :död
Bättre o skruva den skiten istället, o vara en man(kvinna) ibland även fjolla om man blir stoppad o ta 600 spänn!
Eller komma på en billig lösning allra enklaste e ju gångjärn! :hihi
Å så skall regg skylten vara lika stor som skatte märket!
Skatte märket klistrar man på baksidan :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lindén skrev:
:7peta

:rofl :rofl fan du har humor du! (detta oxå seriöst)
Seriöst så tycker jag det e lite dumt med fällplåt på en 125...
O visst kurvor kan tas fortare med lättare moppe,
tro mig har ju bara en 600 själv!
Men det blir jävligt jobbigt när det e rakt fram :död
Bättre o skruva den skiten istället, o vara en man(kvinna) ibland även fjolla om man blir stoppad o ta 600 spänn!
Eller komma på en billig lösning allra enklaste e ju gångjärn! :hihi
Å så skall regg skylten vara lika stor som skatte märket!
Skatte märket klistrar man på baksidan :tummenupp

Heheh, tycker det är dumt med fällplåt oavsett hoj :)

Ja en 125a kan gå lite kvickare i svängarna men det tar en större hoj ikapp på de korta rakorna i vilket fall.. Krävs väl en gokartbana för att en 125a ska ha nån chans

Nog om detta här! Peace :)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Mr Z här på forumet har byggt en ruskigt snygg anordning för att fälla upp och ned regskylten. Trevlig kille så PM:a honom så berättar han säkert hur han gjort :tummenupp

Mr Z: hoppas inte din inbox blir sönderbombad nu :)

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
försåtr att folk tycker att det är roligt at läsa dom senaste inläggen på en sida och svara på ngt dom inte vet något om men inte bara det en annan upplyser er och endån såfortsätter ni med ert onödigt tråkiga skitsnack...
vill inte ha en uppfällbarskylt på min 125:a för det första eftersom att det kommer på nästa hoj som då dessutom är tung :p

för det andra så har jag aldrig menat på att ja änker använda den i situationer som när en polis är efter mig, utan endast nä jag vill impa och köra förbi vägverkets kameror i framtiden.. (mpa är inte fjortis fenomen då jag int känner någon med båge som in gillaratt skryta.. :kocko )

för det tredje så kommer ägandeansvaret inte vara så enkelt som att man kan skriva att sin son använder bilen/bågen vid ett visst tillfele utan så att du äger en ch tar alla smällar för bilen om inte du skrivit på kontrakt om att någon annan lånar den under en viss period.. då kommder dessuom denna personen vara tvungen till att ha körkort... kulle du skriva över detta på din son så skulle du få ta smällen endån eftersom att han är under 15 och sen är det juh lite osjyst att läga sonen i brottsregistret utan att ha gjort nått..

sist men itne minst så måste jag ha uttryckt mig fel i det första inlägget... jag och min kompis som har gått första året på el.. (kompisen det vill säga inte jag) sorry... jag kom på ideén och gick igenom honom för at se om det funkade bara.. sen så vlle vi inte ta en fantasilöss och trist lösning som wire, gångjärn och ettchokehandtag..

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
okey för at slippa mer gnat och tjat så skit i ideén så lämnr vi detta där det är..

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
jack_pil skrev:
utan endast nä jag vill impa och köra förbi vägverkets kameror i framtiden.. (mpa är inte fjortis fenomen då jag int känner någon med båge som in gillaratt skryta.. :kocko )

Du vill alltså impa på ett kameraskåp.
:rofl

Sorry men iom den här texten kan jag inte annat än idiotförklara dig.
Men tack för ett gott skratt iaf.. :rofl :rofl

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
jack_pil skrev:
försåtr att folk tycker att det är roligt at läsa dom senaste inläggen på en sida och svara på ngt dom inte vet något om men inte bara det en annan upplyser er och endån såfortsätter ni med ert onödigt tråkiga skitsnack...
vill inte ha en uppfällbarskylt på min 125:a för det första eftersom att det kommer på nästa hoj som då dessutom är tung :p

för det andra så har jag aldrig menat på att ja änker använda den i situationer som när en polis är efter mig, utan endast nä jag vill impa och köra förbi vägverkets kameror i framtiden.. (mpa är inte fjortis fenomen då jag int känner någon med båge som in gillaratt skryta.. :kocko )

för det tredje så kommer ägandeansvaret inte vara så enkelt som att man kan skriva att sin son använder bilen/bågen vid ett visst tillfele utan så att du äger en ch tar alla smällar för bilen om inte du skrivit på kontrakt om att någon annan lånar den under en viss period.. då kommder dessuom denna personen vara tvungen till att ha körkort... kulle du skriva över detta på din son så skulle du få ta smällen endån eftersom att han är under 15 och sen är det juh lite osjyst att läga sonen i brottsregistret utan att ha gjort nått..

sist men itne minst så måste jag ha uttryckt mig fel i det första inlägget... jag och min kompis som har gått första året på el.. (kompisen det vill säga inte jag) sorry... jag kom på ideén och gick igenom honom för at se om det funkade bara.. sen så vlle vi inte ta en fantasilöss och trist lösning som wire, gångjärn och ettchokehandtag..
Mina fantasi löss e roliga dom springer o tänker utan att jag behöver!

Moppe tror ni att ni kan köra let go for it....

Seriöst skojjade du när du skrev detta?
Jag o frugan sitter o garvar oss harmynta här :)

Fantasilösa anordningar som o ha en wire...
Usch det var dumt tänkt :huvet

Klart man måste ha något riktigt outLAW om man skall ha en vändbar skyllt!
Skall åka till micro biltema o clasohlsson sedan skall jag bygga en VärStiNG! :3freak
Bara o slänga upp ritningar här sedan!
Den kommer o ha FätT me hudraliiik o grejjjjor!
Plc syyrdt me massa funtioneaer som på o av!
Kanske skall ha lite timear kreatsar på me sedan när allt e klart ska jag trimma med metanol!

För det e skit bäst!
Gör säkert 400knyck då bara... ReSPäCkt

Tack för rolig läsning grabben :tummenupp

Last edited:

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
asså jag bryr mig helt enkelt inte om användarområdet i detta fallet utan undrade hur många som var intresserade... även om det är bra att veta vilka som inte vill ha en så är detta inte åtråvärt vid tillfelet och lär aldrig bli :p

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
jack_pil skrev:
utan undrade hur många som var intresserade...

Vissa verkar gilla iden mer och andra mindre,
det tolkar jag som att du faktiskt har en liten kundgrupp...

Men det verkar inte som du kommer bli rik på att sälja uppfällbara skyltar,
fast du kan du sälja några stycken med lite vinst så slipper du betala din egen i alla fall.

Men jag har ett förslag:
Gör den så den passar både på hoj och bil
då har du ökat kundgruppen :tummenupp

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Tjena!

Tjena grabben (grabbar)!!! Själv kör jag med upptryckt reg. plåt. Jag tycker att er ide´är lysande och skulle kunna tänka mig att köpa bara för att sponsra ide´rikedom! Hur skulle man slå av/på? Lycka till!

Almer

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
ingen.
Grym idé! :) Har själv tänkt på nåt liknande men har inte såna kunskaper då det gäller byggandet. Har istället det ekonomiska så givetvis kan jag köpa en, mest för att jag tror på idén.
Tråkigt att de tröga tråkiga människorna i början bara svarar bara för å såga...Men så brukar de vara på de flesta forum, tyvärr..
Hör av dig när du fått bilder.

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
P@trik skrev:

Varför finns sådana som du på SH som bara klagar på goda ideér? Kan inte du bara lämna den här tråden? Dra!!!!! Försvinn!!!!!!!! Stick härifrån fåntratt!!!

Almer

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
ingen.
P@trik skrev:

Å vem tror du att du är? :mad:
Ärligt, hålla på å idiotförklara folk när dem har kreativa ideér? Känns som att såna som du sätter käppar i hjulet för alla som vill förbättra å göra nåt åt.
Sluta klaga istället!

Stå på dig Jack pil. jag tror på din idé, kör hårt!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Almer skrev:
Å vem tror du att du är? :mad:
Ärligt, hålla på å idiotförklara folk när dem har kreativa ideér? Känns som att såna som du sätter käppar i hjulet för alla som vill förbättra å göra nåt åt.
Sluta klaga istället!

Stå på dig Jack pil. jag tror på din idé, kör hårt!

Inte iden som jag idiotförklarade, jag önskade han lycka till med den.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Lycka till! vill haaa

En elektro magnet dricker :fyllisar skit mycket ström! glöm det

Hur skulle det vara att ladda upp en liten kondensator just så det räcker att driva den upp till det läge man vill ha den i .... högre upp mer farad längre ned mindre osv sen hur man skulle få ner den :3freak

Kanske ha 2 knappar och kunna polvända den med ena :tummenupp

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
Det där med kameraskåp kommer att bli något som vi hojåkare
också måste tänka på :huvet
Nästa generation av hastighetskameror kommer att ta bilder både
framlänges och baklänges, och det kommer alltid att finnas kamera i skåpen!
Så visst hade det varit skönt att fälla upp skylten när man kör på en sådan sträcka,
bara för att slippa att betala tjuvskatt..... (Det gäller både bil och mc för den delen)

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
RS "Alex" skrev:
En elektro magnet dricker :fyllisar skit mycket ström! glöm det

Hur skulle det vara att ladda upp en liten kondensator just så det räcker att driva den upp till det läge man vill ha den i .... högre upp mer farad längre ned mindre osv sen hur man skulle få ner den :3freak

Kanske ha 2 knappar och kunna polvända den med ena :tummenupp

Jag tror på en mekanisk spärr,
En motor som drar upp ett snöre på en rulle med back-spärr,
då behövs ingen energi för att hålla skylten uppe.
Sedan behövs en elektrisk frikoppling av rullen,
och då kommer skylten att falla tillbaka (ev med hjälp av t.ex. en fjäder).
Allt detta kan man säkert kapsla och gömma i hjulhuset...

Men jag skulle misstänka att man vill ha indikering på när skyllten är upp och
när den är nere, en vanlig microswitch kan fungera där.
Skylten trycker till den ena i uppe-läge, och den andra i nere läge.
Dessa tänder var sin lysdiod, där uppe skulle kunna vara en röd och nere en grön.

Gäller bara att göra det så enkelt som möjligt,
för annars funkar det inte i praktiken :fatta!

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Jag var inne på att ha en LCD-skylt därbak, i samma storlek som en vanlig plåt. Man skulle programmera den hemma och ha en liten switch på styret som bytte budskap beroende på situation. Stupade på att sakkunnig kontakt i branschen påtalade att dylik elektronik inte skulle palla de mekaniska påfrestningarna + att läsbarheten skulle vara nära noll i baksol. Så var det med den idén. Men keep on dreaming dudes...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
hrc skrev:
Jag var inne på att ha en LCD-skylt därbak, i samma storlek som en vanlig plåt. Man skulle programmera den hemma och ha en liten switch på styret som bytte budskap beroende på situation. Stupade på att sakkunnig kontakt i branschen påtalade att dylik elektronik inte skulle palla de mekaniska påfrestningarna + att läsbarheten skulle vara nära noll i baksol. Så var det med den idén. Men keep on dreaming dudes...

känns lite dyrt och aa skumm idé :hihi

Mekanisk... jo men man måste ju fortfarande ha en motor :3freak nja tycker din idé lät svår!

en motor som låser sig när den är utan el vore ju fint

Man trycker in knappen som man monterar på styret... som en tut knapp då laddar man upp kondensatorn! släpper tut knappen skylten hisas upp med strömen som finns uppladdad i kondensatorn... motorn är kopplad till skylten med en enkel wire / tråd , kan ju även montera någon form av kontakt som indikerar när skylten gått upp det kan man ju göra så enkelt som att skylten ska stöta i en knapp av något slag!

Hur den ska stanna ,humm den får ju inte stå å tugga... men finns det inte motorer som låser sig utan el då :3freak sen har man en switch som man trycker in , sen tut knappen igen så åker den ner :confused:

nej jag ska nog sova nu... blir nog bäst så :(

Last edited:
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...