Markus vs Spännband 0-1

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här är så TRÅDEN som Markus önskade skulle försvinna för all evighet.
Till sist flöt den ändå upp till ytan igen. Som en bajkskorv i en svensk småbåtshamn.....

Skulle jag vilja att mina egna trådar försvann? :confused:
Det här är en bra tråd, rösta på den som sticky, hörde att sportbike just överväger en ny sådan.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När vi ändå håller på att lyfta trådar så tänkte jag att den här lirar i ungefär samma division som Dunderhonungs "High Beam".

Vi får väl se om Markus replikerar. Han snokar ju runt här regelbundet nuförtiden :)
 

manneman

Guest
lurker.gif
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Han där uppe :rolleyes:

Jag spänner olika varje gång men har aldrig lyckats få skiten att trassla sig :3freak
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur är det möjligt?
Jag har förlorat kampen mot ett spännband.
Det överlistade mig.
Känner mig verkligen som en medelmåtta nu. :(
Men en väldigt stor del av mig är ganska undrande också.

  • Varför är inte konstruktionen enkel? Med enkel menar jag enkel som i Start-märkta startknappar och blått för kallt och rätt för varmt på badrumskranen.
  • Varför är Clas Ohlsons instruktioner på Tyska?
  • Varför är det lågt i tak i skåpbilar så man blir extra arg när man ska fjättra något i dem?

Tycker det är så jävla dåligt att ingen kommit på ett spännband som fungerar på ett enkelt sätt.
Och nu ligger skiten här, ihopknycklat och trassligt. Man får inte isär trasslet ens med skruvmejsel.


fy fan
I feel you brother!
(Jättekonstigt ordspråk men passar absolut här. ?)
Varje gång svärfar och jag använder dessa tortyrredskap så klämmer jag mig och svärfar titta medlidande på mig typ.
-"Stackars min dotter som fått en sån stadsbo som man." ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det var den jag egentligen letade efter men hittade inte så det fick bli den där istället....
ville ju inte heller förnedra markus för mycket med att visa hans värsta blunders.

Ha det funnits mekar som tankade åt honom hade han varit stamkund.
Vad var det där med olja? Minns inte, skulle aldrig ge mig på det.

Jävlar vad arg jag var när Hitler -släden varnade för låg kylarvätska för två år sedan, vill minnas att jag SMS -ledes involverade minst två sh-medlemmar i det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad fan gööör karln?

Han har ju rails att surra i för helvete. Och ett riktigt takräcke finns på biltema, normalt sett tvärs över vägen från ikea.

Han har ju dessutom spänt i takräcket innan han dragit spännbandet ett varv runt B stolpen
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Notera även gummibanden ? kunde inte motstå att ta bilden i lördags.
Ur skuffen stack för övrigt två madrasser till ut med en halvmeter.

1000kr frågan är ju dock hur tacket (TM) såg ut när allt var klart
 
Last edited:

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Inte för att vara tråkig, men kan det inte vara så enkelt att han temporärt fäst främre änden i B-stolpen medan han justerar upp resten?

I bakänden sitter bandet i railsen, för var skulle det annars sitta? Runt innertaket? Den främre änden ser inte särskilt permanent monterad ut i mina ögon. Särskilt inte för någon som ser ut att använda resårband för att spännbandet inte ska fladdra i vinden.

Alternativet är följande tankegång:
"Jag lyckades dra det här spännbandet normalt alldeles nyss, men jag kan inte minnas hur jag gjorde och jag lyckas inte vrida på huvudet och titta efter. Hmm jag drar bandet runt B-stolpen med ena dörren öppen och den andra stängd, det känns mest logiskt för mig. Eftersom jag inte vet hur man gör sånt här är det bäst jag tar några resårband i fall spännbandet släpper. Jag tror de är starka nog som backup"

Med det sagt, jag kan ha fel, förmågan till idioti är något som fortsätter att förvåna mig. Är det så att spännbandet går runt innertaket bak och runt b-stolpen fram, så är jag imponerad.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är bara återvinningen som är farligare och ser mera lustiga lastningar av saker än IKEA parkeringen.
Här får man tydligen låna släpvagnar med gallerhäck gratis för att inte rondellerna runt omkring IKEA ska vara fulla med tappade paket.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte för att vara tråkig, men kan det inte vara så enkelt att han temporärt fäst främre änden i B-stolpen medan han justerar upp resten?

I bakänden sitter bandet i railsen, för var skulle det annars sitta? Runt innertaket? Den främre änden ser inte särskilt permanent monterad ut i mina ögon. Särskilt inte för någon som ser ut att använda resårband för att spännbandet inte ska fladdra i vinden.

Alternativet är följande tankegång:
"Jag lyckades dra det här spännbandet normalt alldeles nyss, men jag kan inte minnas hur jag gjorde och jag lyckas inte vrida på huvudet och titta efter. Hmm jag drar bandet runt B-stolpen med ena dörren öppen och den andra stängd, det känns mest logiskt för mig. Eftersom jag inte vet hur man gör sånt här är det bäst jag tar några resårband i fall spännbandet släpper. Jag tror de är starka nog som backup"

Med det sagt, jag kan ha fel, förmågan till idioti är något som fortsätter att förvåna mig. Är det så att spännbandet går runt innertaket bak och runt b-stolpen fram, så är jag imponerad.
Kanske frugan satt fast det andra?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Örebroare?
Det var ovanligt snällt av dig att skymma regplåten så att man inte kan kolla upp om det är någon man känner. Han ser inte bekant ut, men jag har en del bekanta som saknar praktiskt tänk så det är inte omöjligt att det är någon jag känner till.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
...och nästa år släpps uppföljaren på DVD.
"Markus riggar komplett hemmabioanläggning."
Det hände ju faktiskt också. Vill minnas att du var inblandad.

Minns annars hur hela påsken 2005 gick åt att bygga en Pax garderob (Obs dubbel).

Men jag kan trösta er med att jag köpt båt och övar mycket på att lägga till. Trodde inte ilska kunde nå dessa nivåer.

Annars har det mesta gått ganska bra på sistone faktiskt.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top