Martin Finnegan...

Status
Ej öppen för fler svar.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Mycket tåkigt en icon som vi har förlorat

tänker framför allt på hans fru och den lille

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Romantisera och glorifiera nu inte dessa förare eller landsvägs- och stadslopp för att någon dör. Det är tvärt om (som Oscar skriver) en uppenbart livsfarlig sysselsättning som de själva har valt att ägna sig åt. Själv reagerar jag med en axelryckning.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Romantisera och glorifiera nu inte dessa förare eller landsvägs- och stadslopp för att någon dör. Det är tvärt om (som Oscar skriver) en uppenbart livsfarlig sysselsättning som de själva har valt att ägna sig åt. Själv reagerar jag med en axelryckning.

Tack för ditt dryga inlägg! Intresseklubben antecknar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tack för ditt dryga inlägg! Intresseklubben antecknar.
Kom igen! Kolla in bilden...

De som kör så ett par meter från stenmurar och trädstammar har valt att singla slant om sitt eget liv. Vari ligger tragiken egentligen?

Det är något helt annat om någon omkommer på en RR-tävling eller utan egen förskyllan pga en bilist.

Bifogat

• finmidsp5.jpg
    finmidsp5.jpg
    97.3 KB · Visningar: 88
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vari ligger tragiken egentligen?

Och du anklagar mig for att ha Dr Glas komplex.......

Folk som omkommer inom all form av motorsport ar tragiskt, de har valt att exponera sig for risker manga av oss inte skulle gora men det innebar atminstone i min forestallningsvarld inte att det skulle vara mindre tragiskt nar de avlider.

Nar Katoh avled inom GP var det mer tragiskt darfor att han kor GP och inte RRR eller :va

Synd att ingen av oss kom vidare pa PIL foresten....

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
De som kör så ett par meter från stenmurar och trädstammar har valt att singla slant om sitt eget liv. Vari ligger tragiken egentligen?
För det första så är det du sysslar med kvalificerad trollning som skulle kunna få dej bannad på vissa forum, för det andra så krävs det en en ansenlig brist på empati för att föringa och rycka på axlarna åt någon annans död.

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
För det första så är det du sysslar med kvalificerad trollning som skulle kunna få dej bannad på vissa forum, för det andra så krävs det en en ansenlig brist på empati för att föringa och rycka på axlarna åt någon annans död.

Fy fan va tragiskt.....

En Riktig roadracingdemon har lämnat oss

Bifogat

• 783.jpg
    783.jpg
    102.2 KB · Visningar: 56
  • Finneganvert.jpg
    Finneganvert.jpg
    28.8 KB · Visningar: 44
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Om man har en ansenlig brist, bildas det vakum då? Märker inget översvallande deltagande för åskådarna, den avlidne samt de skadade. Kan beklaga händelsen, men känner mer med dem som tittade på om de nu inte stod korkat placerade. Även om Nyteknik kanske väljer att uttrycka sig väl kallt har han en poäng. Idioti som upphöjs till hjältemod är mer att jämställa med frivilliga gladiatorspel. Tror dessutom förarna skulle garva åt ert lipande då de går in i det här med öppna ögon. Reagerade på detta fenomen för många år sen, då pga ett pucko som kraschat i samma kurva mer än 5 ggr, (Irland, weekendrace, stengärde). Han fann det hela pinsamt när de bar i väg honom demolerad igen, eftersom hans Mor stod precis där och tittade denna gång. Han hade ju lovat att inte göra om det.

Dessa åkare garvar åt ert bölande och tycker nog ni borde ha klänning. Så var jargongen för 10 år sen och jag undrar om den har ändrats?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Märker inget översvallande deltagande för åskådarna, den avlidne samt de skadade. Kan beklaga händelsen, men känner mer med dem som tittade på om de nu inte stod korkat placerade.

Det är ingen åskådare som har avlidit utan det är en felaktigt uppgift som spridit sig precis som tidningarna skriver att han är 29 år fast han är född 1981...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Och du anklagar mig for att ha Dr Glas komplex.......

Folk som omkommer inom all form av motorsport ar tragiskt, de har valt att exponera sig for risker manga av oss inte skulle gora men det innebar atminstone i min forestallningsvarld inte att det skulle vara mindre tragiskt nar de avlider.

Nar Katoh avled inom GP var det mer tragiskt darfor att han kor GP och inte RRR eller :va

Synd att ingen av oss kom vidare pa PIL foresten....
Av Katoh och Finnegan hade en valt att tävla under former där ett misstag var liktydigt med döden. Jag har svårt att känna sympati för ett sådant val som jag tycker tyder på grotesk ansvarslöshet.

Ja, trist med PIL.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Av Katoh och Finnegan hade en valt att tävla under former där ett misstag var liktydigt med döden. Jag har svårt att känna sympati för ett sådant val som jag tycker tyder på grotesk ansvarslöshet.

Ja, trist med PIL.

Och ett flertal här tycker att du visar prov på grotesk känslolöshet. Ingen har begärt att du ska visa nån empati, men såpass mycket respekt kan man visa för en avliden att man inte förstör en tråd med ovidkommande strunt. Låt honom vila i frid.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Och ett flertal här tycker att du visar prov på grotesk känslolöshet. Ingen har begärt att du ska visa nån empati, men såpass mycket respekt kan man visa för en avliden att man inte förstör en tråd med ovidkommande strunt. Låt honom vila i frid.
Jag problematiserar frågan och lägger inte locket på genom säga att de som inte tycker som jag har fel. Som moderator borde du uppmuntra debatt istället för att vara medlöpare i en tråd som begråter en stuntman som har dött i tjänsten.

http://www.uppsatser.se/uppsatsguiden/ord/51/

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jag problematiserar frågan och lägger inte locket på genom säga att de som inte tycker som jag har fel. Som moderator borde du uppmuntra debatt istället för att vara medlöpare i en tråd som begråter en stuntman som har dött i tjänsten.

Som moderator är det inte alls fel att uppmuntra till debatt men likaväl bör man hålla sig till ämnet och där har du ju skapat ett eget. Så vill du fortsätta diskutera det här ämnet är det kanske bättre med en egen tråd istället.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6

Ja, trist med PIL.

Seriöst... vem fan e du? En person har dött! Håll dina inlägg för dig själv om du inte har något bättre att säga... Låter som du vill dö ensam....
Ungefär som en gatåkare som vurpar dårå? De är ju lika stor risk att dö vid nöjeskörning på gatan som vid IOM!

Martin VIF Hälsa David från mig!

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R

Ja, trist med PIL.

Ditt val att köra rr en gång i tiden framstår lika groteskt ansvarslöst i mångas ögon. Och lika förvånad blir jag alltid när många av de som kör mc, som alltså i mångas ögon valt ett ansvarslöst liv, är så snabba på att döma ut andra människor som i deras ögon väljer ett ännu mer ansvarslöst liv. Märkligt. Och jag funderar på hur man ska få ihop det där.

Jag håller med att frågan är intressant, men jag tycker som andra varit inne på, att det kanske är lämpligare att ta den diskussionen i en egen tråd. Kan inte nån moderator fippla ihop det där?

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

Mycket märkligt att det är skillnad på att dö och att dö...
Om man inte tänjer på gränserna så är det ok att sörja personen i fråga.
Gör man det så är det fel att tycka det är tragiskt att personen dog.

Vart går gränsen exakt för vad man får och inte får dö av för att rätteligen bli sörjd enligt dig?
Får man lämna filttofflorna och hämta tidningen vid brevlådan och ta tid på det?
Eller är det för riskfyllt?

Själv så tycker jag det är otroligt tragiskt att denna MÄNNISKA alldeles för tidigt lämnat livet.
Han levde det säkerligen till fullo och brann för sitt intresse.

V.I.F

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...