Nursey
Utan lem
Faan så trist. Träffade på honom på NW200 2006.
Själv reagerar jag med en axelryckning.
Romantisera och glorifiera nu inte dessa förare eller landsvägs- och stadslopp för att någon dör. Det är tvärt om (som Oscar skriver) en uppenbart livsfarlig sysselsättning som de själva har valt att ägna sig åt. Själv reagerar jag med en axelryckning.
Kom igen! Kolla in bilden...Tack för ditt dryga inlägg! Intresseklubben antecknar.
Vari ligger tragiken egentligen?
För det första så är det du sysslar med kvalificerad trollning som skulle kunna få dej bannad på vissa forum, för det andra så krävs det en en ansenlig brist på empati för att föringa och rycka på axlarna åt någon annans död.De som kör så ett par meter från stenmurar och trädstammar har valt att singla slant om sitt eget liv. Vari ligger tragiken egentligen?
För det första så är det du sysslar med kvalificerad trollning som skulle kunna få dej bannad på vissa forum, för det andra så krävs det en en ansenlig brist på empati för att föringa och rycka på axlarna åt någon annans död.
För det första så är det du sysslar med kvalificerad trollning som skulle kunna få dej bannad på vissa forum, för det andra så krävs det en en ansenlig brist på empati för att föringa och rycka på axlarna åt någon annans död.
Märker inget översvallande deltagande för åskådarna, den avlidne samt de skadade. Kan beklaga händelsen, men känner mer med dem som tittade på om de nu inte stod korkat placerade.
Av Katoh och Finnegan hade en valt att tävla under former där ett misstag var liktydigt med döden. Jag har svårt att känna sympati för ett sådant val som jag tycker tyder på grotesk ansvarslöshet.Och du anklagar mig for att ha Dr Glas komplex.......
Folk som omkommer inom all form av motorsport ar tragiskt, de har valt att exponera sig for risker manga av oss inte skulle gora men det innebar atminstone i min forestallningsvarld inte att det skulle vara mindre tragiskt nar de avlider.
Nar Katoh avled inom GP var det mer tragiskt darfor att han kor GP och inte RRR eller
Synd att ingen av oss kom vidare pa PIL foresten....
Av Katoh och Finnegan hade en valt att tävla under former där ett misstag var liktydigt med döden. Jag har svårt att känna sympati för ett sådant val som jag tycker tyder på grotesk ansvarslöshet.
Ja, trist med PIL.
Jag problematiserar frågan och lägger inte locket på genom säga att de som inte tycker som jag har fel. Som moderator borde du uppmuntra debatt istället för att vara medlöpare i en tråd som begråter en stuntman som har dött i tjänsten.Och ett flertal här tycker att du visar prov på grotesk känslolöshet. Ingen har begärt att du ska visa nån empati, men såpass mycket respekt kan man visa för en avliden att man inte förstör en tråd med ovidkommande strunt. Låt honom vila i frid.
Jag problematiserar frågan och lägger inte locket på genom säga att de som inte tycker som jag har fel. Som moderator borde du uppmuntra debatt istället för att vara medlöpare i en tråd som begråter en stuntman som har dött i tjänsten.
http://www.uppsatser.se/uppsatsguiden/ord/51/
Av Katoh och Finnegan hade en valt att tävla under former där ett misstag var liktydigt med döden. Jag har svårt att känna sympati för ett sådant val som jag tycker tyder på grotesk ansvarslöshet.
Ja, trist med PIL.
Ja, trist med PIL.
Jag problematiserar frågan och lägger inte locket på genom säga att de som inte tycker som jag har fel. Som moderator borde du uppmuntra debatt istället för att vara medlöpare i en tråd som begråter en stuntman som har dött i tjänsten.
http://www.uppsatser.se/uppsatsguiden/ord/51/
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |