Marushin hjälmar....??

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Ngn som har bra el. dåligt att säga om Marushins hjälmar förutom vikten?? Denna speciellt....
 

Bifogat

  • Marushin-TNT888NX-Shivan-W.jpg
    Marushin-TNT888NX-Shivan-W.jpg
    42.3 KB · Visningar: 461

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag jobbar extra på Touringbutiken och vi säljer dessa hjälmar. Det negativa man kan säga är att de är inte så tysta samt se till att prova exakt den hjälm du köper, kan variera lite fast det ska vara samma storlek. Positiva är att du får en glasfiberhjälm för relativt lite pengar, finns i många färgkombinationer, bra ventilation. Finns visir i ett flertal olika varianter som inte kostar skjortan heller.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vad är det för särskilt med vikten? :va

Marushin är ett gammalt märke och har troligen kunskap nog att göra bra hjälmar. Köp!
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Vad är det för särskilt med vikten? :va

Marushin är ett gammalt märke och har troligen kunskap nog att göra bra hjälmar. Köp!

det är väl kolfiberhjälmar dom tillverkar som väger ca 1000 gram?:confused:

talaren innan sa att det var glasfiber:va
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag jobbar extra på Touringbutiken och vi säljer dessa hjälmar. Det negativa man kan säga är att de är inte så tysta samt se till att prova exakt den hjälm du köper, kan variera lite fast det ska vara samma storlek. Positiva är att du får en glasfiberhjälm för relativt lite pengar, finns i många färgkombinationer, bra ventilation. Finns visir i ett flertal olika varianter som inte kostar skjortan heller.

Tackar! Är väl egentligen bara vikten som avskräcker då...
Är van vid en HJC HQ-1 men den brötar nåt så in i helvete....
 

crille_4

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Örebro
Hoj
2004, Ktm 660 Smc
Jag har hjälmen ovan, funkar kanon.
Låter dock lite mycket när man passerar 150..
Spännet är lite fattigt, den varianten där man trär bandet genom 2 d-ringar. Jag hade föredragit ett spänne som man knäpper ihop...
/c
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag har hjälmen ovan, funkar kanon.
Låter dock lite mycket när man passerar 150..
Spännet är lite fattigt, den varianten där man trär bandet genom 2 d-ringar. Jag hade föredragit ett spänne som man knäpper ihop...
/c

Jag har en sån och dom blir tyvärr lätt skitiga(svårtvättade). D ring ä ju aningen säkrare och mycket smidigare.
 

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Stuvsta, Huddinge.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
har en maroshin hjäl och är skitnöjd med den ....bra vadering, snygg, billiga visir.....supernöjd.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hör med Nash här på sporthoj för han har exakt en sån. Visserligen har jag oxå en exakt sån, men min är svart och jag älskar den. ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har hjälmen ovan, funkar kanon.
Låter dock lite mycket när man passerar 150..
Spännet är lite fattigt, den varianten där man trär bandet genom 2 d-ringar. Jag hade föredragit ett spänne som man knäpper ihop...
/c

Fattigt?

Det är absolut det bästa, och säkraste sättet att fästa hjälmen med.

Jag är klart tveksam att köpa en hjälm MED snäppfäste, det känns lite "polskt" för mig det. :hihi
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Köpte en som "reservhjälm" och det är precis det enda den duger till enligt mig. Som vanligt får man vad man betalar för...

- Inredningen har en förmåga att halka ur skalet eftersom listerna som ska hålla det på plats har en usel passform.

- Visirmekanisken är rent ut sagt skit... Det finns bara två alternativ, öppet eller stängt.

- Ventilationen och dess reglage är inte OK, det är väldigt dålig passform.

De enda positiva egenskaperna är att den är gjord i glasfiber och har D-ringar, thats it!
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Körde en säsong med min vita, funka fint! Mycket hjälm för pengarna! Som någon sa innan, spännet är vitt, blir skitigt snabbt, men men. Snygg som tusan är den ju, så lite måste man ju få stå ut med! :tummenupp
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Jag köpte en Marushin 999NX och jag är nöjd med den än så länge har dock bara kört 10mil typ.
Tycker inte att den låter mer än andra hjälmar jag har haft, fast jag kör alltid med öronproppar, den väger 1300 om jag minns rätt.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Köpte en som "reservhjälm" och det är precis det enda den duger till enligt mig. Som vanligt får man vad man betalar för...

- Inredningen har en förmåga att halka ur skalet eftersom listerna som ska hålla det på plats har en usel passform.

- Visirmekanisken är rent ut sagt skit... Det finns bara två alternativ, öppet eller stängt.

- Ventilationen och dess reglage är inte OK, det är väldigt dålig passform.

De enda positiva egenskaperna är att den är gjord i glasfiber och har D-ringar, thats it!

Snacka om att smaken är som baken.

Min "inredning" är klockren och hjälmen sitter som gjuten på huvet.

Visiret funkar bra i alla lägen till skillnad från min Nolanhjälm när visiret slår igen så fort det blir lite vind.

Ventilationen funkar klockrent och samma sak när, Nolanhjälmen immar igen totalt om jag stänger visiret när det är lite fukt i luften till skillnad då mot Marushin som jag kan ha stängd med ventilationen öppen utan minsta tillstymelse till imma. :banana

Som sagt, smaken är som :arsele
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
SERIÖST!!! Ska ALLA ha "Min" Hjälm!!!


Screw this! La in en beställning på AGV hjälm med MITT EGNA FACE istället för Rossis!

11 000 kr men det är det fan värt orkar inte med mer som har samma hjälm som mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet
 
Last edited:

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
SERIÖST!!! Ska ALLA ha "Min" Hjälm!!!


Screw this! La in en beställning på AGV hjälm med MITT EGNA FACE istället för Rossis!

11 000 kr men det är det fan värt orkar inte med mer som har samma hjälm som mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet

lite fjortis varning på dig...

uuh varför ska du köpa samma hjälm som jag buhu...:tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top