Matkostnad, hur liten kan den bli?

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
1. 1200 i månaden, allt från maxi inkluderat, det är jävligt lite, äter du inte :va

2. Ben & Jerrys cookie dough är deras enda äckliga glass,
det smakar för helvete inte kakdeg, det smakar marsipan och det är inte alls gott :arsele

1. Nej de är inte "jävligt lite" de är precis lagom då jag köper precis de jag vill ha. mjum... vad tycker du är rimligt att lägga på mat i månaden för en person?

2. De är inte själva glassen som ska smaka kakdeg, utan just kakdegen. Annars är det nog vanlig vaniljglass...:tungan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har en kvinna, o hon vill gå på La Pampa imorgonkväll :D..

Mina kollegor klagar för de ser mig konstant med en kebabtallrik eller burgare men jag e för smal för att det ska vara möjligt :D..

Jag är/var likadan, äter som en skogshuggare om jag känner för det och min mamma har lärt mig att man lämnar aldrig något på tallriken.
Sen kom den magiska dagen då man fyllde 25 och det började synas :(
Så nu håller jag igen på maten och rör mig mer och det ser genast bättre ut men fortfarande 5-6 kilo på fel ställe.
Så det kommer för dig med :D
La Pampa, är det en schysst restaurang i Örebro eller Karlskoga? Tänkte pröva något nytt i Örebro nämligen.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Hur ni klarar er på 1200:- i månaden på mat fattar jag inte.
Jag och min sambo har lagt 4000:- i månaden men det räcker fan inte, ökat till 4500:- nu får se om det klarar sig.

Edit: hittade mitt bonusbesked från ICA, 36000:- på 8 månader! blir exakt 4500/månad

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har en kvinna, o hon vill gå på La Pampa imorgonkväll :D..

Mina kollegor klagar för de ser mig konstant med en kebabtallrik eller burgare men jag e för smal för att det ska vara möjligt :D..

Jo jag har ju sett dig, det är obegripligt! :D

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Om du inte kan tjuvfiska kan jag starkt rekommendera lök och krossade tomater - Går att kombinera med det mesta.

Om du står ut med att käka ensidig kost kan det bli riktigt billigt!

Under studenttiden klarade jag mig på 500 spänn vissa månader och om du står ut med ”gäddfärs” kan man leva betydligt billigare!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Storkok storkok storkok.

Ät mycket rotfrukter och pasta.
Gröt till frukost.

Håller du dig till det kan du överleva på att panta burkar.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag lägger nog typ 3500 kr per månad och jag är singel. Lunch ute varje dag är ju typ 22 x 80 kr i Stockholm. Inte gratis men va fasen, orka spara pengar. Lönen ska ju gå till att resa, äta gott, bågen och fest :)

Jag har polare som pensionssparar och de är inte fyllda 30, men jag vill ju leva och njuta när jag är ung så det är no deal :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Statoil 30:- + dryck..
Milano Pizzeria, 57:- + dryck..
La Pampa Steakhouse, 550:- + dryck :D...
Sibylla, 65:- inkl dryck..

En vanlig dag med frukost, lunch, middag o kvällsmat :D
Jag är också sån tyvärr :3freak när jag jobba i affär satte jag i mig 2 findus xl mål till lunch, efter det blev det att ha matlåda.

Om du inte kan tjuvfiska kan jag starkt rekommendera lök och krossade tomater - Går att kombinera med det mesta.

Om du står ut med att käka ensidig kost kan det bli riktigt billigt!

Under studenttiden klarade jag mig på 500 spänn vissa månader och om du står ut med ”gäddfärs” kan man leva betydligt billigare!
Fiska tar tid, tid man kan jobba på.

(Målet är att kunna köpa en 690 enduro för egna pengar i april)

Storkok storkok storkok.

Ät mycket rotfrukter och pasta.
Gröt till frukost.

Håller du dig till det kan du överleva på att panta burkar.
De e fan sant!

Jag lägger nog typ 3500 kr per månad och jag är singel. Lunch ute varje dag är ju typ 22 x 80 kr i Stockholm. Inte gratis men va fasen, orka spara pengar. Lönen ska ju gå till att resa, äta gott, bågen och fest :)

Jag har polare som pensionssparar och de är inte fyllda 30, men jag vill ju leva och njuta när jag är ung så det är no deal :)
Jo jag håller med om att pansionsspara när man är 2x är ganska beight men jag finner inget nöje i mat (Jo det gör jag iof men inte tillräkligt för att motivera mig att laga fancy mat till mig själv eller betala för den med pengar jag kunde lagt på nått kul.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag är/var likadan, äter som en skogshuggare om jag känner för det och min mamma har lärt mig att man lämnar aldrig något på tallriken.
Sen kom den magiska dagen då man fyllde 25 och det började synas :(
Så nu håller jag igen på maten och rör mig mer och det ser genast bättre ut men fortfarande 5-6 kilo på fel ställe.
Så det kommer för dig med :D
La Pampa, är det en schysst restaurang i Örebro eller Karlskoga? Tänkte pröva något nytt i Örebro nämligen.

La Pampa ligger på Ringgatan i Örebro, riktigt schysst steakhouse.
www.lapampa.nu

För övrigt är det nästan lite anorexivarning på mig, tycker jag e fet fast ja inte ens väger 65 :S..
Fast de har mest me o göra att jag inte har en 75kiloskropp med muskler längre utan en asspinkig kropp med lite lite fett på magen.
Ja vill ha rutor inte fett :D

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
I våras efter jag hade betalat alla räkningar insåg jag att jag hade 94 spänn kvar på kontot. Så. 94 spänn kan man klara sig på. Fast då fick jag iofs mat i skolan med. Men ändå.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur ni klarar er på 1200:- i månaden på mat fattar jag inte.
Jag och min sambo har lagt 4000:- i månaden men det räcker fan inte, ökat till 4500:- nu får se om det klarar sig.

Edit: hittade mitt bonusbesked från ICA, 36000:- på 8 månader! blir exakt 4500/månad

Du handlar för dyrt... Vi använder ungefär 4.000 per mån till mat och liknande fördelat på två vuxna och tre barn. Enkel vanlig mat, men utan att vända på slantarna och så hämtmat någon gång ibland och restaurang bara sporadiskt. Vi sparade in minst en tusenlapp bara på att byta affär (Från Konsum till Coop Extra).

När jag bodde själv, kunde jag lätt gå runt på 1.200 och ändå äta rejält, så det finns möjlighet att strypa ner kostnaden om man kollar extra på jämförpriser och har en frys att lägga storförpackningar i.

Dr.Bike

Guest
Vi sparade in minst en tusenlapp bara på att byta affär (Från Sosse till Sosse Extra).

När jag bodde själv, kunde jag lätt gå runt på 120:- och ändå äta rejält, eftersom jag alltid äter mig mätt pa Sosse Extras provsmakningar och sen tar jag på mig mina slitna trädgårdskläder och tigger mat ur Frälsningsarmens soppkok for hemlosa...

:snålove

:D :2cool

(sorry Tom, jag kunde inte lata bli!)
:hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sosse Extra. :D
Jag handlar på PrisXtra, det är helt oförenligt med min image i övrigt. :(
Men ärligt, har någon varit inne på Lidl? Fy fan, de har bättre mataffärer i DDR.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Sosse Extra. :D
Jag handlar på PrisXtra, det är helt oförenligt med min image i övrigt. :(
Men ärligt, har någon varit inne på Lidl? Fy fan, de har bättre mataffärer i DDR.
Lidl är endast i nödfall och knappt då...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lidl är endast i nödfall och knappt då...

För egen del käkar jag hellre bark och mossa i veckor än går dit.
Apropå det såg jag en doku om Nordkorea igår,m de käkar just bark. Kanske Lidl kunde etablera sig i Pyongyang.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..., har någon varit inne på Lidl? Fy fan, de har bättre mataffärer i DDR.

På Lidl handlar man några få specifika varor. Det är omöjligt att handla "allt" man behöver där. Lidl är däremot jäkligt bra och billiga på några få saker och allt därutöver får man handla någon annanstans.

Potatisklyftor, frysta... grymt goda, har någon form av kryddning som gör attd e smakar precis som de där McD brukar ha när de serverar potatisklyftor.

Törstsläckar öl, Burgenpilz, 2.8... typ 2 spänn per burk, 50cl

smördegsinbakad lax med spenat. Kalasgoda och simpla.

blöjor, betydligt billigare och bättre än dyra pampers å libro..

100% äppeljuice med sugrör åt knodden. Inte massa tillsatser och socker och lagom förpackning för utflykten.

....som sagt, vissa saker är riktigt bra och billigt på Lidl men det är sällan man bemödar sig åka dit bara för att handla dessa prylar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På Lidl handlar man några få specifika varor. Det är omöjligt att handla "allt" man behöver där. Lidl är däremot jäkligt bra och billiga på några få saker och allt därutöver får man handla någon annanstans.

Potatisklyftor, frysta... grymt goda, har någon form av kryddning som gör attd e smakar precis som de där McD brukar ha när de serverar potatisklyftor.

Törstsläckar öl, Burgenpilz, 2.8... typ 2 spänn per burk, 50cl

smördegsinbakad lax med spenat. Kalasgoda och simpla.

blöjor, betydligt billigare och bättre än dyra pampers å libro..

100% äppeljuice med sugrör åt knodden. Inte massa tillsatser och socker och lagom förpackning för utflykten.

....som sagt, vissa saker är riktigt bra och billigt på Lidl men det är sällan man bemödar sig åka dit bara för att handla dessa prylar.

Lägg av, jag har en gång gått in på Lidl i Spånga. Det var så man häpnade. För det första är det en mataffär som inte säljewr mat. De har varken kött eller grönsaker, eventuellt corn flakes typ. Garanterat inga märken man känner igen. Jag tycker det finns gränser och gränsen är garanterat nådd långt innan Lidl. Willys är ganska bra men etablerar sig bara på vidriga ställen, Lidingö undantaget.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC