dags för matlåda??
Njea, känns lite onödigt att lägga maten i en låda när jag ändå har tallrickar
dags för matlåda??
Själv spenderar jag säkert 2000:- i månaden på mat.. Men det är en passion för mig, så man skall inte jämföra.
Sitter och klurar på vad folk gör för mat, en som säger att dom har matkostnader på 5000 i månaden.. Vart tar dom pengarna vägen, vaed lagar dom för mat?
Att nå 170 kr/dag på mat inkl. dryck (cola, juice o sånt) är inte särskillt svårt att nå tyvärr.
Det gör jag ensam iaf.
Förstår verkligen inte vad man ska köpa för att komma upp i 5000 kr på 2 pers
Gört, den vitlöksdraperade oxfilén är fin om man e två.
Fast jag tycker personligen att de va en enmansmaträtt
Nästa gång ska jag testa struts har jag tänkt, den ser riktigt nice ut o ska enligt andra smaka oerhört gott.
Sitter och klurar på vad folk gör för mat, en som säger att dom har matkostnader på 5000 i månaden.. Vart tar dom pengarna vägen, vaed lagar dom för mat?
Jag kan förstå dom som lägger runt 3000 för mat som är två, lyxar man till det lite sticker det iväg ganska snabbt..
Men jag kan ju bara tala för mig själv, jag och min sambo gör av med ca 1600-1800 i månaden på mat. Då äter vi varken lyxigt eller snålt, men vi skiter inte i frukt och grönsaker eller saker som mjölk/ost. Men man får väl tänka efter lite, passa på att köpa saker när dom har billiga erbjudanden och frysa in, se till att göra matlådor osv.
Förstår verkligen inte vad man ska köpa för att komma upp i 5000 kr på 2 pers
Jag åt deras strutsfilé när jag var där och det var så sjuuukt gott att det inte gick att sluta äta fast jag var tvärfull i magen!
Deecati..spring till telen o boka bord. En trevligare middag kommer du att få se dig om efter!
Kan ju vara så att man har gäster lite då o då och gillar att lyxa till det med lite ostar o sånt. Då kommer man snabbt upp i dom summorna även om det är mindre sällskap.
De kostar att ha affären 100 meter bort, de blir inge ekonomiskt veckohandlande inte.
Kan ju vara så att man har gäster lite då o då och gillar att lyxa till det med lite ostar o sånt. Då kommer man snabbt upp i dom summorna även om det är mindre sällskap.
Själv spenderar jag säkert 2000:- i månaden på mat.. Men det är en passion för mig, så man skall inte jämföra.
Otroligt!
Man bör klara sig väl på 50:- per vuxen och dag om man äter enkelt, men näringsriktig vardagsmat.
Helger och så går den siffran givetvis upp lite.
Tyvärr är man både lat samt gillar mat (allt från snabbmat till finare) o enbart äta ute går nog på runt 80-90 kr i snitt.
Sen när man lagar själv så blire nog lika dyrt pga av man köper det man är sugen på mest för tillfället.
Haha fyfan.Svaret på frågan är 250 kr men nu e jag trött på vita bönor, tomat, tonfisk och framförallt lök.
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|