Matkostnad, hur liten kan den bli?

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Viva Bangkok! Min lägenhet har inte ens ett kök så jag äter all mat ute. Igår åt jag fyra gånger och drack 2 liter starköl. Allt det slutade på ca 40 kronor. Så den som lägger över 1200 spänn på mat måste dricka mycket öl.:gnissla

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Orka läsa tråden innan jag svarar. ;P
Jag varierar en ga undermålig, spontan och ensidig kost med fiskolja på maxnivån (köp 35%. Du får käka fler kapslar men det är mer naturligt.) och Mivitotal (vitamintillskott i flytande form). Har funkat bra ett tag nu. ;D

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Själva maten är ju inte så dyr det är ju allt annat skit som kostar multum... (vi är fyra, jag 2 barn och tanten) och vi lägger ca 5000-6000 i månaden. Men det som kostar pengar är ju tvättmedel (faen tvättar ju varje dag) och hygienartiklar... Glömde hundmat och kattmat oxå..

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Själva maten är ju inte så dyr det är ju allt annat skit som kostar multum... (vi är fyra, jag 2 barn och tanten) och vi lägger ca 5000-6000 i månaden. Men det som kostar pengar är ju tvättmedel (faen tvättar ju varje dag) och hygienartiklar... Glömde hundmat och kattmat oxå..

Sälj katt + hund, låt ungarna tvätta för sin veckopeng (köp tvättmedel för deras veckopeng) o låt dem fortsätta tvätta, de börjar hata dig vilket i sin tur gör att de vill flytta hemifrån tidigt = mindre kostnad

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
det är fan skrämmande hur visa här inne har så djävulskt dålig koll på vad de kostar att äta och vad det ska kosta att äta... det är inte alls konstigt att program som lyxfällan finns.

ähh va fan your business anyway.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
det är fan skrämmande hur visa här inne har så djävulskt dålig koll på vad de kostar att äta och vad det ska kosta att äta... det är inte alls konstigt att program som lyxfällan finns.

ähh va fan your business anyway.

Hehe vi pratar ju om prulle :numberone

Men allvarligt, vem orkar koka potatis? Pasta funkar... med diverse saker till.

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Sälj katt + hund, låt ungarna tvätta för sin veckopeng (köp tvättmedel för deras veckopeng) o låt dem fortsätta tvätta, de börjar hata dig vilket i sin tur gör att de vill flytta hemifrån tidigt = mindre kostnad

Det jävliga att de fortfarande är unga 5 och 6 år (så de får inte så mycket veckopeng:) )

Dr.Bike

Guest
Nej... inte ens 65kg..
Jag vägde 68kg med full uniform/utrustning inkl kängor sist jag vägde mig häromdan. :näsblod

Knappast full utrustning.
Soldatens normalutrustning inklusive vapen väger 18 Kg såattee....
Du menade troligen enbart uniformen (vilken INKLUDERAR kängor mössa och det du har i höger och vänster benficka)

Men vaffaan håller du på med? Ska du försvinna från jordens yta?
Håller du på att banta?
Gå upp i vikt karl! :)
Vad ska det där vara bra för?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Man har ju gjort försök med att låta en vuxen hårt arbetande man leva på potatis och lite smör i 300 dagar. Det gick bra.

Vill man leva lite mer hälsosamt skulle jag inkludera havregryn, grönsaker, fisk, mjölk och bönor.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
För egen del så räknar jag på att det kostar mig ungefär 2000:-/månad. Inkl toa/hushållspapper och hygienprodukter. Vissa månader kan det såklart bli lite mer och ibland lite mindre.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du menade troligen enbart uniformen (vilken INKLUDERAR kängor mössa och det du har i höger och vänster benficka)

Håller du på att banta?
tror han är väktare och inte soldat. :hihi

Jag va nere på 76 kg på 192cm som värst i sommras, inte vägt mindre sen 8an och fan inte varigt plöfsigare, ingen bra kombo.. :3freak

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kolla på priserna, skriv upp vad och var du handlar och vad priset på varje vara är.

I slutet av månaden går du igenom listan, kollar på var vissa matvaror var billigast att handla, vad du kan dra in på och om du kan välja alternativ som kostar mindre.

Rita diagram över varje veckas matinköp och jämför. Är det visuellt med glada färger blir det roligare att kolla hur det går. Skriver du upp inköpen i Microsoft Excel eller Open Office:s kalkylprogram så är det ju lätt som en plätt att få fram ett diagram.

Gör det till lite av en tävling, att sänka kostnaden varje månad, så kommer du göra det också.

Tråkigt? Ja, antagligen. :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Håller du på att banta?

Nu är jag ju dock inte militär utan väktare.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Dvs din utrustning vager annu mindre! :) :blah
Annars allt bra?

Dar ser du! Du behover RIKTIG mat, och fysisk traning! ;)
Väger 86 kg nu, äter 3 mål mat istället för 1 om dagen och cyklar istället för åker bil dricker vatten istället för öl och tränar 4 gånger mer i veckan (dvs 4a)

Så jag klarar mig rätt bra (satan va fort det gick :))

Dr.Bike

Guest
Väger 86 kg nu, äter 3 mål mat istället för 1 om dagen och cyklar istället för åker bil dricker vatten istället för öl och tränar 4 gånger mer i veckan (dvs 4a)

Så jag klarar mig rätt bra (satan va fort det gick :))

Later great! :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...