När jag levde själv spenderade jag 800-1000:- i mataffären (inkl allt jag köpte där, inte bara mat). Nu när jag är sambo så blir det väl 2500-3000 för oss tillsammans, men då blir det oftast lite godare mat oxå.Emmi skrev:Lika offtopic som allt annat, hur mycket pengar köper du mat för varje månad?
Blackadder skrev:kan föreställa mig utmaningen i att försöka vräka i sig 2 kg ost innan utgångsdatum...
2,8-folle och tre snusdosor per månad brukar jag räkna till matkassanGSXR1100R skrev:Jag antar att Öl, Vin & Sprit inte klassas som mat, för då blir det dyrt
Snus är mat endast om man sväljer det, folköl dricker jag ogärnaberggren_martin skrev:2,8-folle och tre snusdosor per månad brukar jag räkna till matkassan
Stora grabbar behöver mycket bensin, jag ligger på 1200-1400 kalorier om dan, du drar säker det dubbla minst.ktmjacke skrev:Konstigt nog är det dyrare att äta hälsosam mat än t.ex mc-donalds.Mina måltider kostar netto ca 150 kr/dag alltså ca 4500 kr i mån.Då försöker jag verkligen hålla nere kostnaderna med storpack o dyl.
Nja jag äter inte så mycket som folk tror,skulle tippa på ca 2500 om dan.När jag tävlade så åt jag ca 6000 under byggfasen.Det va jobbigt,faktiskt jobbigare att äta mer än tvärtom tycker jag.Nu har jag försökt att dieta lite smått i en månad,förutom pubrundan så har jag levt ganska sunt o tappat 8 kilo.Så till nästa pubrunda kanske man börjar se lite mer mänsklig ut,just nu känner jag mig som en delfin ungefär,men det kanske har med min frilla att göra har en riktig delfinpanna.GSXR1100R skrev:Stora grabbar behöver mycket bensin, jag ligger på 1200-1400 kalorier om dan, du drar säker det dubbla minst.
2500 då drar du idag dubbelt så mycket som jag gör, 6000 kalorier är 5 ggr mer än vad jag käkar i dagsläget, då får man vekligen jobba för att förbruka allt.ktmjacke skrev:Nja jag äter inte så mycket som folk tror,skulle tippa på ca 2500 om dan.När jag tävlade så åt jag ca 6000 under byggfasen.Det va jobbigt,faktiskt jobbigare att äta mer än tvärtom tycker jag.Nu har jag försökt att dieta lite smått i en månad,förutom pubrundan så har jag levt ganska sunt o tappat 8 kilo.Så till nästa pubrunda kanske man börjar se lite mer mänsklig ut,just nu känner jag mig som en delfin ungefär,men det kanske har med min frilla att göra har en riktig delfinpanna.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |