Matrix reloaded

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Storyn var inte den bästa som sagt, men blir det inte så med första uppföljaren = en ren transportsträcka till slutet = andra uppföljaren?!

O den var så mättad m action så man hann ju aldrig smälta filmen ordentligt. Måste nog se den minst 5 gnger till innan man riktigt kan uppskatta den fullt ut....jag menar man missar ju en hel del...

:cool:

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
jag undrar en sak. Hur lyckades nyckelkillen hålla sig kvar på hojen så som hon körde enbart genom att hålla tassarna på tanken?såg lite skumt ut..men vem vet, han kanske knep åt av bara fan med benen....förövrigt tyckte jag att filmen var riktigt dålig, speciellt actionscenen när han slogs mot typ 200pers ute på gården..nä 10minuter sådant var lite mastigt...sen fattar jag inget av vad "grundaren" av matix babblade om när man fick se alla dom där tvrutorna o grejer...

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
KalleKulspruta skrev:
Det som stör mig på motorvägs scenen är:

1. Man åker inte ikapp en ducce som gasar så som hon gjorde, med en sketen polisbil.

2. Hon skulle fanemej ha gått upp på bakhjulet tycker jag, iaf så som hon gasade.

Pssst det är en film:mattias

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
intrepid skrev:
sen fattar jag inget av vad "grundaren" av matix babblade om när man fick se alla dom där tvrutorna o grejer...

Matrix-skaparna flörtar hejvilt med buddhism (framför allt zenbuddhismen) och filosofi över lag. Vad det, som jag uppfattat det, handlar om är den inre och yttre dialogen, valfrihet eller inte, orsak - verkan...osv.

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
han lät som min filosofi/psykologi/religions lärare...helflummig...men säkert nått smart i grunden om man lyckas gröva sig ner där för allt skit som ligger på ytan..

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Håller med om avsaknaden av story, men blev ändå starkt påverkad av filmen och har nu bestämt mig för två saker:

1. Jag ska skaffa mig en lackoverall.
2. Jag ska börja volta av hojen.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...