Mats Nilsson 2:a på IOM i racet Manx GP

Troubleman

Troubleman
Gick med
6 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
R6
Har nu varit över i UK för att möta upp två stycken "Team" för nästa års Isle of man tävlingar.

Mötena var produktiva och jag har nu möjligheten att välja om jag vill åka Manx eller TT.
Förutsätningarna är dock lite annolunda och mer tidskrävande för mig om jag vill köra TT.
Samt att jag har möjlighet att göra ett Race till i Irland eller IOM
(Southern100) med det andra teamet.

Jag väntar dessutom på två övriga alternativ som jag hoppas få svar på inom kort. Där i bland är mitt förstaval.

Hur som helst så ser det mycket bra ut och jag är nu säker på att det blir en satsning på IOM nästa år.

Vill också passa på att tacka Team Proact (#6) i ERF serien för en trevlig avslutning på säsongen.

Allt för denna gången

Bästa hälsningar
Troubleman
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Troubleman skrev:
2549816 Har nu varit över i UK för att möta upp två stycken "Team" för nästa års Isle of man tävlingar.

Mötena var produktiva och jag har nu möjligheten att välja om jag vill åka Manx eller TT.
Förutsätningarna är dock lite annolunda och mer tidskrävande för mig om jag vill köra TT.
Samt att jag har möjlighet att göra ett Race till i Irland eller IOM
(Southern100) med det andra teamet.

Jag väntar dessutom på två övriga alternativ som jag hoppas få svar på inom kort. Där i bland är mitt förstaval.

Hur som helst så ser det mycket bra ut och jag är nu säker på att det blir en satsning på IOM nästa år.

Vill också passa på att tacka Team Proact (#6) i ERF serien för en trevlig avslutning på säsongen.

Allt för denna gången

Bästa hälsningar
Troubleman


Spännande!!!!:yoparty
Vad är det för hoj du ska köra (fabrikat)? Är det olika i de olika teamen? 600 el. 1000?
Lite nyfiken bara.:)
 

Troubleman

Troubleman
Gick med
6 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
R6
Slan Cruel skrev:
2549830 Spännande!!!!:yoparty
Vad är det för hoj du ska köra (fabrikat)? Är det olika i de olika teamen? 600 el. 1000?
Lite nyfiken bara.:)

Det ena alternativet är en styck HRC kittad CBR 600RR. Så till Junior racet där endast 600 är tillåtet så är det kanon, men jag kommer att vara lite kort i musklerna mot 750cc i Senior racet. Denna cycklen är för Manx GP.
Samt att jag har möjlighet att göra ett racemeeting till på den.

Det andra alternativet innefattar att jag skaffar 1 st R6 och en R1, som teamet preparerar och sköter under tävlingen (TT). Detta är ett Yamaha Team. Vilket hade gjort det möjligt att ställa upp i supersport, stocksport och superbike klassen på TT.

Men detsist nämnda betyder mer involvering från min sida, = Tid = Finns inte. Tyvärr.

Sen väntar jag på dom andra alternativen, som är enligt min mening dom allra bästa för framtiden.

MVH
Troubleman
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
kollade precis på loppet .... otroligt kul att titta på grattis än en gång ........:tummenupp

nästa år får man nog åka till Irland o se detta spektakel live :)
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Troubleman skrev:
2549854 Det ena alternativet är en styck HRC kittad CBR 600RR. Så till Junior racet där endast 600 är tillåtet så är det kanon, men jag kommer att vara lite kort i musklerna mot 750cc i Senior racet. Denna cycklen är för Manx GP.
Samt att jag har möjlighet att göra ett racemeeting till på den.

Det andra alternativet innefattar att jag skaffar 1 st R6 och en R1, som teamet preparerar och sköter under tävlingen (TT). Detta är ett Yamaha Team. Vilket hade gjort det möjligt att ställa upp i supersport, stocksport och superbike klassen på TT.

Men detsist nämnda betyder mer involvering från min sida, = Tid = Finns inte. Tyvärr.

Sen väntar jag på dom andra alternativen, som är enligt min mening dom allra bästa för framtiden.

MVH
Troubleman

Tack för info!:) :tummenupp

Du håller väl oss uppdaterade när bitarna faller på plats?
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
gött mats ..
det är riktigt skoj för dig att du får dessa mökligheter ..grattis från oss på höglandet
 

Troubleman

Troubleman
Gick med
6 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
R6
Fick i går ett samtal från en av mina kontakter i UK.
Han hade då pratat med Jason Griffith TT Racer och Yamaha UK.
Jason är intresserad av att låta Yamaha UK ge ett special pris på hojjarna till en MC-handlare i UK, som senare lånar hojjarna till mig under IOM -07. Eventuellt så kan jag köra NW200, och ytterliggare 1 tävling med detta material.
Det krävs dock att jag hittar folk som kan trimma dom och preparera dom till just dessa tävlingar. Så kan jag ordna det + bra team personal så verkar det som jag kör under Yamaha flaggan även nästa år, fast då med bättre material och stöd.
Annars så har även Martin Bullock's raceteam varit å frågat diverse frågor till mig och min UK kontakt. Så det ser bra ut för nästa år vad gäller satsningen på Real Roadracing.
Hoppas bara att alla bitar faller på plats vad gäller MC utövandet på hemmaplan.


MVH
Troubleman
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Troubleman skrev:
2613662 Fick i går ett samtal från en av mina kontakter i UK.
Han hade då pratat med Jason Griffith TT Racer och Yamaha UK.
Jason är intresserad av att låta Yamaha UK ge ett special pris på hojjarna till en MC-handlare i UK, som senare lånar hojjarna till mig under IOM -07. Eventuellt så kan jag köra NW200, och ytterliggare 1 tävling med detta material.
Det krävs dock att jag hittar folk som kan trimma dom och preparera dom till just dessa tävlingar. Så kan jag ordna det + bra team personal så verkar det som jag kör under Yamaha flaggan även nästa år, fast då med bättre material och stöd.
Annars så har även Martin Bullock's raceteam varit å frågat diverse frågor till mig och min UK kontakt. Så det ser bra ut för nästa år vad gäller satsningen på Real Roadracing.
Hoppas bara att alla bitar faller på plats vad gäller MC utövandet på hemmaplan.


MVH
Troubleman
Låter ju kanon, hoppas bitarna faller på plats.
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Vacker körning.
Den där filmen var ju bättre än porr!

RESPECT :Bugar och lycka till nästa år!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top