Mattehjälp

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Nyförälskad, right?

Vänta bara och se hur smart han är tills du ska lära honom att fälla ned toalocket, plocka upp kalsongerna från golvet och inte meka med mc:n i finbyxorna... ;)

He he... nja... toalocket skiter jag faktiskt i, jag har barn - då slutar man bry sig om småsaker

Och finbyxor det har han nog inga faktiskt :D Vi kör mc ställ mest eller jeans... jag däremot går i kostym o sånt på jobbet och ibland hänger jag på hojen i kjol o kavaj o röda naglar ... undrar mer om han har kommer o klaga på det ;) Sporthojskillar ska helt enkelt ha sporthojstjejer så man vet vad man får så att säga :kär

OCH han är jävligt smart. Ungarna brukar säga "tänk mamma, att du dejtar google".... det går nämligen fortare och man får korrekta svar om man frågar honom direkt än att slå på google :)

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
He he... nja... toalocket skiter jag faktiskt i, jag har barn - då slutar man bry sig om småsaker

Och finbyxor det har han nog inga faktiskt :D Vi kör mc ställ mest eller jeans... jag däremot går i kostym o sånt på jobbet och ibland hänger jag på hojen i kjol o kavaj o röda naglar ... undrar mer om han har kommer o klaga på det ;) Sporthojskillar ska helt enkelt ha sporthojstjejer så man vet vad man får så att säga :kär

OCH han är jävligt smart. Ungarna brukar säga "tänk mamma, att du dejtar google".... det går nämligen fortare och man får korrekta svar om man frågar honom direkt än att slå på google :)

Jag skiter i toaletten jag, inte locket.
...dryg är han också den där killen. :banana

Men för att återgå till ämnet så blir jag nästan sugen på att gräva upp mina matteböcker ur flyttkartongen för att läsa på lite så att jag faktiskt kan bistå med hjälp här i tråden. :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Sporthojstjejer är sällan sådär magiskt fantastiska som du försöker få fram nu.. Inte sporthojskillar heller.

För övrigt slutade min mamma INTE bry sig om hur det såg ut runt henne när hon fick barn, snarare tvärtom. Och hon är fortfarande likadan. Kommer jag hem till päronen och råkar lägga en tröja utan att vika ihop den så får jag på fan.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Sporthojstjejer är sällan sådär magiskt fantastiska som du försöker få fram nu.. Inte sporthojskillar heller.

För övrigt slutade min mamma INTE bry sig om hur det såg ut runt henne när hon fick barn, snarare tvärtom. Och hon är fortfarande likadan. Kommer jag hem till päronen och råkar lägga en tröja utan att vika ihop den så får jag på fan.

Ha ha.. okej då är det kanske bara jag och killen som hittat rätt då :krama

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Polarens ex morsa var extrem, hon kammade mattfransarna.
Vi tyckte det var extra roligt att sparka till dem så fort vi var där, tog två minuter sen låg hon med sitt tjocka arsle i vädret och kammade mattfransar!!!:D

Fan all den matten har man helt glömt, trots det lyckas jag räkna ut grejorna på jobb och få ihop dem.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Imponerande! Har länge varit rätt svag i matte, särskilt analysen var ett helvete att ta sig igenom. Var först när jag insåg hur stor nytta jag hade av linjär algebra i 3D-programmering som det tog fart, då blev det plötsligt kul :tummenupp

Fan, linjär algebra är bra till nästan allt (utom att ragga tjejer möjligen, där går det bet)

Täppas

Guest
Om det är något, förutom mattehjälp, denna tråden givit mig hitintills, så är det ju bevis på att det faktiskt finns smarta män! Jag vill ju ha en smart en, och här finns tydligen en hel hög! ;)

mmm...det verkar så... och sen finns såna som mig:död
Fick inte till det igår men nu har jag fattat:banana om 47nahoj håller med om att det ska stå n*360 i slutet på hans ekvationer då är jag i mål (annars får jag gå tillbaka till gruvan och grubbla mera :näsblod)

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Det har jag fattat, men jag har ingen aning om hur jag ska hantera det med parentesen som dök upp, och jag känner mig ändå stendum. Ska dricka vin, det är iaf något jag kan... :död

Det är ett återkommande tema det här med att du skulle vara korkad, men du bör veta att så känner sig de allra flesta emellanåt när det handlar om matte. Det är bara att bita ihop och tro på att man kommer ut på andra sidan. Det är mer vilja än begåvning.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Fick inte till det igår men nu har jag fattat:banana om 47nahoj håller med om att det ska stå n*360 i slutet på hans ekvationer då är jag i mål (annars får jag gå tillbaka till gruvan och grubbla mera :näsblod)

Självklart ska det stå det, jag har rättat det nu. Jag kom på det när jag hade loggat ut igår och jag orkade inte fixa till det. Jag räknade med att ni skulle fatta att jag cyklade i nattmössan. :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Men det är väl mest en formalitet? Att man ska skriva ut det efteråt alltså. Eftersom det handlar om enhetscirkeln. Det är väl bara att det gradantalet kan dyka upp på vilket varv som helst i cirkeln, hur många varv du än tar? Eller jag har kanske inte fattat iaf? :gnissla :tungan

Täppas

Guest
Du har fattat, det var jag som var osäker om det fanns någon smarthet dold i ekvationerna som jag inte fattade... det var ju trots allt på 1900-talet man senast funderade på sånt här...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men det är väl mest en formalitet? Att man ska skriva ut det efteråt alltså. Eftersom det handlar om enhetscirkeln. Det är väl bara att det gradantalet kan dyka upp på vilket varv som helst i cirkeln, hur många varv du än tar? Eller jag har kanske inte fattat iaf? :gnissla :tungan

Jodå, det är precis vad det betyder... Eller hur långt du vandrar på sinuskurvan. :)

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag önskar du kunde få det häftet jag har hemma, stort rött häfte som jag fick någon gång sommaren 2008 innan jag hoppade på CTH. Det står MATEMATIK - kort förberedande kurs för blivande teknologer av Rolf Pettersson.

Den går igenom trigonometrin kort, och bra. Som alla sa innan, enhetscirkeln är otroligt viktig. Kan du visualisera den i huvudet/rita upp den så kommer allt vara mycket enklare.

Ett tips är att googla, finns bra hemsidor som lär ut grundläggande trigonometri lika bra som mitt häfte tex, men jag kan inga sidor i huvudet.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...