Alla "problem" med svarta körskolor det här skulle lösa, skulle lösas redan med handledarbeviset man var tvungen att ansöka om.
Det var helt gratis men krävde att man ansökte för varje elev man tänkte köra med.
Då fick myndigheterna på papper vem som handledde 42 personer om året.
Sedan vågade ingen jävel ingripa mot det dom fick på papper, för att man kunde stöta sig med vissa grupper av människor, så då införde man att det kostade (vilket en svart körskola överlåter på eleven), sedan införde man den meningslösa handledarkursen som kostade (vilket svarta körskolor överlät på eleven + att dom tog betalt för sin tid) osv, osv...
Det enda det har lett till är ökade kostnader för dom som vill vara snälla, och minskade möjligheter för folk att få tag på handledare, dom svarta körskolorna (för bil) finns kvar.
Så då införde man slutligen det här steget, som är katastrofalt dåligt för alla hederliga, men som dom svarta körskolorna säkerligen ser till att komma runt ändå.
Jag övningskörde bil med två jobbarkompisar, mina egna två barn och en grannes barn, samt en jobbarkompis sambo inom mindre än fem år.
Jag kan ärligt säga att jag inte ens tog betalt för bensinen, jag fick ett par nya MC handskar i present efter att en av jobbarkompisarna klarade uppkörningen, jag försökte avböja.