Finns ett fint 12V 7A på biltema som passar perfekt.
Är det nån som vet var man får tag i hyfsat billig batteri till Husaberg 650-04
Har letat och letat men hittar det ingenstans...
Tips Tack!
Nill0w köpte ett Biltema och det funkade i 2 dar. Lampan lyser hälften så starkt som min hoj (vi har likadan hoj) och han får kicka hälften av gångerna.
Jag rekomenderar en Yuasa http://www.yuasabatteries.com/ om du prioriterar kvalitet.
Och det finns att köpa... jag gissa vart
Priset är 1.045:-
Nill0w köpte ett Biltema och det funkade i 2 dar. Lampan lyser hälften så starkt som min hoj (vi har likadan hoj) och han får kicka hälften av gångerna.
Jag rekomenderar en Yuasa http://www.yuasabatteries.com/ om du prioriterar kvalitet.
Och det finns att köpa... jag gissa vart
Priset är 1.045:-
2dar fan mitt funka bara i 2timmar
jag fick köpa nytt oxå yusa funkar skitbra
Jaha, kul!
Vad är det för hoj du har? Snackade med Dirtbike i västberga, han skulle ha 800 spänn, dock så vet jag inte vilket fabrikat det var på det han mena...
aja, då blir det väl att köpa ett yusa... Tack för komentarerna
Det finns ett billigare alternativ som heter Himura (745kr) också men, njäää. Jag skulle inte köpa det. Jag vill att allt ska lira och att det ska vara sjyssta grejer som funkar på/i hojen.
Problemet med blyaccar är att det inte bara är yttermåtten man ska titta sig blind på. Även den inre resistansen är av betydelse. Det måste även kunna leverera tillräckligt. Vet att biltemas billiga blyaccar har haft svårt med det. Så det är inte alltid det bästa att köpa det billigaste.
Värdelöst vetande:
Det optimala när man väljer batteri är om batteri och strömförbrukare (startmotor) har samma resistans. Då levereras den optimala effekten med minsta möjliga effektförluster. Allt enligt ohms lag. Ett stort batteri med låg inre resistans räcker dock givetvis längre tid än ett mindre batteri. Men det är ju en annan sak.
Bilar med små motorer (startmotorer) utrustas med små batterier. Och bilar med dieselmotor har större batteri än samma bil med bensinmotor. Även om det finns plats för större batteri. Just på grund av det ovan nämnda.
Ok, får beställa från nätet då? Eller det kanske finns typ på ANA MC eller Lelles i uppsala? Who knows, tack i alla fall
Och om man inte har kvar startmotorn då.. ....Problemet med blyaccar är att det inte bara är yttermåtten man ska titta sig blind på. Även den inre resistansen är av betydelse. Det måste även kunna leverera tillräckligt. Vet att biltemas billiga blyaccar har haft svårt med det. Så det är inte alltid det bästa att köpa det billigaste.
Värdelöst vetande:
Det optimala när man väljer batteri är om batteri och strömförbrukare (startmotor) har samma resistans. Då levereras den optimala effekten med minsta möjliga effektförluster. Allt enligt ohms lag. Ett stort batteri med låg inre resistans räcker dock givetvis längre tid än ett mindre batteri. Men det är ju en annan sak.
Bilar med små motorer (startmotorer) utrustas med små batterier. Och bilar med dieselmotor har större batteri än samma bil med bensinmotor. Även om det finns plats för större batteri. Just på grund av det ovan nämnda.
Då kör man växelström utan batteri istället om man inte tänkt använda xenonlampor förståss....Och om man inte har kvar startmotorn då.. ....
Och om man inte har kvar startmotorn då.. ....
Men så kan du inte jämföra, batteriet har INGET att göra med en KTM EXCs lampor så länge det inte är likströmsmoddat! Det går nämligen på växelström AC!
Vilket innebär??? Fan att man inte blev elektriker
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |