MC beroende men är student

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bianchi-trampcykel
Hej!
Som ni redan vet så är jag student och jag har inte råd med någon hoj.
Detta kommer bli min andra säsong utan hoj vilket gör mig helt deprimerad.
Vad gör man för att bli av med beroendet eller tillfredställa det på något sätt.

Har ni några tips då är det bara o höra av sig.
En minimoto uppfyller inte mina krav.
Min drömhoj är en Ninja och nån gång kommer jag skaffa en sådan.

Kör försiktigt nu!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
emmigirl skrev:
Har ingen kille det räcker med hoj!
Smart tjej det där!!! :tummenupp

Du kan få köpa min 125a billigt ;) ne ja bara skoja... men om du vill så är du välkommen att åka med så fort ja har kortet!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
VARFÖR har man inte råd med hoj när man är student?

Edit: Äger själv en Kawa ZX-6r 95a, är student snart på tredje året Högskolan i Halömstad...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Om du kommer förbi Linköping kan du i alla fall få åka Ninja. :)

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
hållundan skrev:

Edit: Äger själv en Kawa ZX-6r 95a, är student snart på tredje året Högskolan i Halömstad...

Borde vara självklart varför många inte har råd med hoj som student.

För de flesta studenter så får man ett bidrag på ca 2500kr och ett lån på 4400kr.

Att äga och köra hoj är inte billigt direkt, ofta så kostar bara försäkringen över 1000kr/mån och sedan tillkommer kanske 2000kr/mån i bensin och service.
Då är det 4000kr kvar till hyra, el, telefon, nöje, kläder, kondomer, hygien osv..... och sist men inte minst maten

Inte så lätt med hoj då, själv så jobbar jag lite extra ibland för att kunna köra hoj men det finns inte extrajobb till alla studenter.

Har man rika föräldrar så är det förstås inget problem.

Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
hållundan skrev:

Jag håller med!
Haft hoj under nästan hela min studietid. 4.5 år. Det gäller att prioritera!!!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
burner skrev:
Borde vara självklart varför många inte har råd med hoj som student.

För de flesta studenter så får man ett bidrag på ca 2500kr och ett lån på 4400kr.

Att äga och köra hoj är inte billigt direkt, ofta så kostar bara försäkringen över 1000kr/mån.

Inte så lätt med hoj då, själv så jobbar jag lite extra ibland för att kunna köra hoj men det finns inte extrajobb till alla studenter.

Har man rika föräldrar så är det förstås inget problem.
Jag får ut 6900 i månaden. Har en hyra på 3000. Äger själv en kawa som jag skrev ovan. Jag festar som en tok. Har FAN inga rika föräldrar som göder mig med pengar. Pyntar allt själv... Det går, vill man så går det. INget snack om saken.

Ingen tvingar mig att ha den dyraste hojen. Jag betalar 5100 halv/helår för min försäkring och hojen köpte jag under den tiden jag jobbade. Visst, jobbar extra gör jag allt på sommar- och vinterlov men dom pengarna går endast till "göttiga" grejer under den tiden jag har råd att lyxa till saker och ting...

Visst, kan kanske inte köra hojen jättemycket då soppan är förjefla dyr, men som sagt det går. Inget snack om saken....

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
hållundan skrev:
Visst, jobbar extra gör jag allt på sommar- och vinterlov men dom pengarna går endast till "göttiga" grejer under den tiden jag har råd att lyxa till saker och ting...

Visst, kan kanske inte köra hojen jättemycket då soppan är förjefla dyr, men som sagt det går. Inget snack om saken....

Jo, samma här, jobbar extra.

Skulle jag inte gjort det så skulle jag absolut inte har råd.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
burner skrev:
Jo, samma här, jobbar extra.

Skulle jag inte gjort det så skulle jag absolut inte har råd.
Fast som sagt, de pengarna jag får när jag jobbar extra går inte direkt till "vardagsutgifterna" jag har under terminen... Men men, det underlättar ju vid inköp av diverse delar och annat...

Men som sagt, det går... :tummenuppq

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag har hoj (ktm 660 04) är student och jobbar inte extra.. Är ute en gång i veckan, har ganska dyra kläder och så.

Vill man bara nåt väldigt mycket så går det...

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Extrajobba, alternativt studieuppehåll!

Jag kör sporthoj (Fireblade 01:a) och jobbar varje helg för att ha råd. Sen får man ju prioritera lite också. Inte tjacka nya kläder hela tiden, supa hemma istället för på krogen. Sen skaffar man en honda och halvförsäkrar för 6500 spänn helåret (27 år bor i Stockholms city) med IF:s Honda-försäkring.

Så gör man... Jag skulle aldrig plugga om jag inte hade råd att ha hoj, då skulle jag ta ett skitjobb ett tag och sen plugga.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
emmigirl skrev:
Hej!
Som ni redan vet så är jag student och jag har inte råd med någon hoj.
Detta kommer bli min andra säsong utan hoj vilket gör mig helt deprimerad.
Vad gör man för att bli av med beroendet eller tillfredställa det på något sätt.

Har ni några tips då är det bara o höra av sig.
En minimoto uppfyller inte mina krav.
Min drömhoj är en Ninja och nån gång kommer jag skaffa en sådan.

Kör försiktigt nu!

+

hållundan skrev:

= :kär

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag tycker att alla studenter gnäller så otröligt mycket om att dom inte har pengar mm.. men supa kan dom göra 3 gånger i veckan :3freak (inte alla men bra jävla många)

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
blom skrev:
jag tycker att alla studenter gnäller så otröligt mycket om att dom inte har pengar mm.. men supa kan dom göra 3 gånger i veckan :3freak (inte alla men bra jävla många)

Håller med... Dagens ungdom kan inte hantera pengar... :hihi

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
hållundan skrev:

Helt enig, har også haft hoj i nesten tre år, studert like lenge. Hvis man ikke har penger er det vel bedre å finne en jobb istede for å spamme her!

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
jag studerar, åker cross å det funkar. väntar på en minicross (db7) å när jag får den har jag 2 st =) men minicross e ju bara lek. Cross säsongen har precis startat å det är så sjukt kul!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...