MC beroende men är student

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
emmigirl skrev:
Tack för att ni har svarat, jag känner att jag måste lägga till lite grejer.

Jag är från Göteborg men pluggar i Umeå vilket innebär att jag pendlar hit o dit en del. Jag har även varit i England och pluggat en termin vilket gjorde ett underskott i min budget.
Jag har haft bil hela tiden sen 3 v tillbaka då den blev stulen.
Man måste prioritera bil eller hoj men nu när våren närmar sig så vill jag ha hoj......
Köp köp köp!

Hur kommer det sig att du övergav vackra götet för Umeå då?

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bianchi-trampcykel
Jag har haft kort sen 2000 och hunnit med 2 st hojar. En offroad och en Honda NTV 650cc som jag sålde efter 1 år i skolan.

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bianchi-trampcykel
hållundan skrev:
Köp köp köp!

Hur kommer det sig att du övergav vackra götet för Umeå då?

Jag kom in på utbildningen här så då satsa jag på det.
Men jag blir klar nu till sommarn o då är det bye bye Umeå :)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
ceasar skrev:
Alla har olika inställning, jag tycket att alla hojar som är äldre än 2000 är gamla vrak som hör hemma på museum. Hade en gixxer 600 -99 som gått 1200 mil. Efter en vecka fick jag nog, kändes som att den var från stenåldern i jämförelse med nyare maskiner, men det är min åsikt.

Trasig inställning. Helt klart. Folk som kan köra fort kan köra fort på stenåldershojar och kan man inte köra spelar det ingen roll vilken hoj man har.

Problemet med gixxern var väl snarare att du är motardmongo än årsmodellen? :3freak

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
emmigirl skrev:
Jag har haft kort sen 2000 och hunnit med 2 st hojar. En offroad och en Honda NTV 650cc som jag sålde efter 1 år i skolan.

Är du hojkåt (heter det så när man är tjej? :D) så tjööööp dig en hoj då? Ta dig råd, köp nått äldre. Bättre att köra gammalt än inte alls.

Spring iväg, seså, imorgon.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
emmigirl skrev:
Hej!
Som ni redan vet så är jag student och jag har inte råd med någon hoj.
Detta kommer bli min andra säsong utan hoj vilket gör mig helt deprimerad.
Vad gör man för att bli av med beroendet eller tillfredställa det på något sätt.

Har ni några tips då är det bara o höra av sig.
En minimoto uppfyller inte mina krav.
Min drömhoj är en Ninja och nån gång kommer jag skaffa en sådan.

Kör försiktigt nu!

Skaffa dig ett extraknäck och prioritera ditt intresse så har du råd, det funkar för mig. En zx6r ninja kostar väl från ca 25kkr. Om du inte har pengar till en sån kan du ju alltid köpa nån rolig 2t 125 eller nåt. Annars är cross rätt ball.

Cheerlock

Högst elementärt!
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Honda VFR750F
Jag är på tredje året på min utbildning som visserligen inte är asakrävande men gott och väl en heltid i alla fall. Jag tog körkort för båge under förra våren för en budget subventionerat i 30-årspresent (det gäller att önska sig VIKTIGA saker). Nu kör jag på en gammal honda med billig försäkring. På fritiden jobbar jag obetalt med att ta hand om mina tre barn och min sjukskrivne make (Gissa om jag behöver en och annan utflykt för mig själv?). Bilen har jag på avbetalning och min hyra är dyr så jag blundar när jag betalar räkningarna och längtar till examen och jobb. Men som så många sagt: det gäller att prioritera det man tycker är viktigt!
/Cissi

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
yonsson skrev:
Ey yo. Var du läser mannen? Har inte sett hojen vid skolan. :va

Lärare. Extremt lite plugg som tar tid. Har har 2 tentor på 3 år.

2 tentor?! Vad för lärare blir du då? Jag läser också till lärare, men tycker det är rätt mycket som ska göras. Men det är det värt, tänk vad mycket hoj man kan köra hela somrarna sen :squid

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
yonsson skrev:
Har oxå hoj och pluggar. Det handlar om uppoffringar. Vill man tillräckligt så kan man. Skaffa ett extra jobb eller nåt. Och orkar du inte så vill du inte tillräckligt :tungan

:fakta

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Käkar för 200 kr i månaden och försäkring på 800 mån så visst går det att ha hoj och vara student :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Jag har snart pluggat 4 år och haft hoj hela tiden. Nu har jag bil också, men det är pga mina dubbla extrajobb.

Visst är det tufft ibland, men för det mesta är det inga problem.

Jobbar för övrigt större delen av sommaren, men det har ju mer med hyran än med hojen att göra.

:banana

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Yamaha FZX 750
Asså... En klassiker kostar ju mindre än en moped att äga och köra...

1200 spänn helförsäkring per år = hundra spänn i månaden oavsett hur gammal man är. :banana
Dricker väl en halvliter milen.
Nästan allt går att reparera med gaffatejp och ståltråd. :yoparty
Man slipper parkeringsavgifter. :yoparty
Motorn är i regel halvtrimmat bonnastål som inte är så känsligt för oljebyten och massa tjafs.:yoparty

Min första hoj var en Yamaha XJ550 från 1982. Körde den som ett svin. Lade den i backen ett par gånger. Aldrig nåt snack. Och jag hojade mest med polare som hade kåpade räcermonster. Visst sjutton hängde de av mig om de gav sig fan på det men överlag höll vi jämna steg. Och min hastighetsupplevelse var ju helt vansinnig! :tummenupp
Tror vi hade ungefär lika kul även om tjejerna inte kollade lika mycket åt mitt håll...

Det finns inga ursäkter!

/Z
Kör fortfarande runt med gammalt skrot...

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
sege skrev:
Trasig inställning. Helt klart. Folk som kan köra fort kan köra fort på stenåldershojar och kan man inte köra spelar det ingen roll vilken hoj man har.

Problemet med gixxern var väl snarare att du är motardmongo än årsmodellen? :3freak

Du kunde inte köra stenåldershoj iallafall... :7peta

Problemet med gixxern var att den var tråkig/jobbig att köra.

Jag skulle ha en sporthoj om jag hade råd med försäkringen...

Klart att duktiga förare kan köra fort på gamla hojar, men det är inte lika kul. Tycker inte jag iallafall.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Fighter skrev:
Käkar för 200 kr i månaden och försäkring på 800 mån så visst går det att ha hoj och vara student :)

Vad äter du? Du måste lära mig... Tycker jag är duktig som äter för under 1000:-/mån

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Nicke skrev:
Fjöl av! Läste Maskin i Luleå och det var inget problem att jobba lördag-söndag. Läste 40 poäng företagsekonomi ett år också. Har nog aldrig supit och tränat så mycket nånsin. Var fan det slöaste jag varit med om. Sen blev man halvt om halvt datanörd i alla fall...
Ja allt handlar ju om prioriteringar

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Honda Fireblade
hehhe.. nejdå.. två hjul i backen.. =)
Hahaha.. Outlawbajk.. hehehe..

Men rent logiskt så är det ju mer köra-hoj-bike.. kan ju lägga allt på bensin eftersom den är så billig i allt annat.
Plockade ut den 18 februari.. kört sen dess..

Långa farbron skrev:
Ingen sporthoj....det är ju värsta outlawbiken :yoparty

Saddox betyder -Han som ouiiilar ner för gatan, på gammelgrekiska.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ceasar skrev:
Vad äter du? Du måste lära mig... Tycker jag är duktig som äter för under 1000:-/mån
Jeez, jag äter för 1500-2000 kr/mån. Vad äter ni egentligen?? Jag köpte precis frukost för 60 kr. :3freak

Ähh, de e bara bullshit att man inte har råd med hoj när man pluggar. Allt handlar om prioritering, lever man för att köra hoj så prioriterar man det och har råd med det. :fakta

Jag har (snart) en ny helförsäkrad KTM 600 -04, bor i lägenhet mitt i stan i Jönköping (3000 kr/mån), betalar månadsförsäkring på en bil (500 kr + 500 kr för hojen), festar 1-2 dagar i veckan, handlar kläder & sånt när jag behöver. Räkningar och mat för 3000 kr/mån.

Jag har fullt studiestöd och jobbar extra 2 kvällar i veckan.

Om man som jag lever för att köra hoj så prioriterar man så man har råd med hoj.

Last edited:

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
emmigirl skrev:
Hej!
Som ni redan vet så är jag student och jag har inte råd med någon hoj.
Detta kommer bli min andra säsong utan hoj vilket gör mig helt deprimerad.
Vad gör man för att bli av med beroendet eller tillfredställa det på något sätt.

Har ni några tips då är det bara o höra av sig.
En minimoto uppfyller inte mina krav.
Min drömhoj är en Ninja och nån gång kommer jag skaffa en sådan.

Kör försiktigt nu!

Skaffa en sådan att leka med, alltid något :tummenupp

http://www.anticsonline.co.uk/684_1_1182860.html

JB

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
ceasar skrev:

Ja det blir att göra ett storkok chilicorncarne med ris eller något liknande som man fryser in i måltidsförpackningar. Man får göra lite olika storkok så man kan varierar sig lite.

Det bästa med det är att man bara behöver laga mat en gång i månaden :yoparty den är det bara och slänga in det i micron när man är hungring.

När man är student blir det ofta att man hanmar på en ofrivillig bantning i slutet av månaden.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Pluggar också, får studiebidrag på 950 kr/mån underhållsstöd av pappa 1000 kr, har just nu 3 jobb, med ung 3000 kr i månaden. hyra på 2200, hojen kostar 700 kr i månaden....

Jävligt taight men det går ju... man har alltid råd med det man vill precis som alla säger, "Fattig Student" är det få som är när det gäller saker dom gillar mest här i livet

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...