MC beroende men är student

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Själv är jag också student och kör yamaha YZF-600R, jag har inga problem med pengar. 6900 i lån och bidrag + bostadsbidrag 700 = 7600 i månaden efter skatt. 3000 kr i hyra = 4600 kvar i månaden att leva för. (El, vatten, kök och bredband ingår i de 3000 kr)

Själv festar jag inte speciellt mycket och om jag gör det så blir det hemma hos kompisar eller liknande. Maten är inte speciellt dyr, men jag har en pappa som äger hojen och hojen står hemma hos honnom i norrköping (bor själv i stockholm).

Han använder den också ibland så man kan knappast kalla det skenförsäkring. Jag betalar alltså bensin, olja nya drivpaket etc. själv. (Jag får hjälp med försäkringen som ligger runt 3000 hel/hel för honnom).

Kan tillägga att på pappret står det att hojen är på 25 kw från fabrik(någon special beställning där fabriken sa att de låg på 25 kw) så det är det vi betalar för och inte vet vi om att den är snabbare än så. :tungan

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Kan du inte klämma in en äldre hoj i bugeten då, typ en gammal gsxr eller cbr, ingen ninja förstås men det är ju i alla fall hojar som är roliga att köra?

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
ni som pluggar, vad pluggar ni till? är det lösa kurser på halvfart eller typ civilingengör på helfart? jag menar, man har ju olika mycket tid över till jobb beroende på vad man pluggar till...

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Mr. Red skrev:
ni som pluggar, vad pluggar ni till? är det lösa kurser på halvfart eller typ civilingengör på helfart? jag menar, man har ju olika mycket tid över till jobb beroende på vad man pluggar till...
Civ.ing. KTH. JAG har inte mycket tid över för jobb under terminerna :)

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Mr. Red skrev:

Pluggar till civilekonom, är inne på termin fyra nu. Har fått 25000 kr i stipendium och åker till Sri Lanka och skriver c-uppsatsen i november. Kör CBR600 -99, Volvo 245, har bostadsrätt. Allt går med lite vilja! Och stipendium.

.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag har haft hoj under hela min studie tid 3år och jag kommer fortsätta med det. Man får helt sonika se till att ha rika föräldrar, :rofl Då kan man vara en rik bratt som kör hoj till och från skolan,

Skämt åt sido, Jobba extra så löser det sig, PS: Jag bor hemma = MC en självklarhet :tummenupp

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fjöl av! Läste Maskin i Luleå och det var inget problem att jobba lördag-söndag. Läste 40 poäng företagsekonomi ett år också. Har nog aldrig supit och tränat så mycket nånsin. Var fan det slöaste jag varit med om. Sen blev man halvt om halvt datanörd i alla fall...

Neb Jones skrev:
Civ.ing. KTH. Inte mycket tid över för jobb under terminerna :)

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Honda Fireblade
Hmm.. Jag studerar..
Kolla min hoj.. visst.. ingen sportsak direkt men det går ju att ha kul på den också. 100lappen i månaden i helförsäkring.. inköp.. 5-10 papp.

emmigirl skrev:
Hej!
Som ni redan vet så är jag student och jag har inte råd med någon hoj.
Detta kommer bli min andra säsong utan hoj vilket gör mig helt deprimerad.
Vad gör man för att bli av med beroendet eller tillfredställa det på något sätt.

Har ni några tips då är det bara o höra av sig.
En minimoto uppfyller inte mina krav.
Min drömhoj är en Ninja och nån gång kommer jag skaffa en sådan.

Kör försiktigt nu!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
saddox skrev:
Hmm.. Jag studerar..
Kolla min hoj.. visst.. ingen sportsak direkt men det går ju att ha kul på den också. 100lappen i månaden i helförsäkring.. inköp.. 5-10 papp.

Ingen sporthoj....det är ju värsta outlawbiken :yoparty

Saddox betyder -Han som ouiiilar ner för gatan, på gammelgrekiska.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
hållundan skrev:
VARFÖR har man inte råd med hoj när man är student?

Edit: Äger själv en Kawa ZX-6r 95a, är student snart på tredje året Högskolan i Halömstad...
Har oxå hoj och pluggar. Det handlar om uppoffringar. Vill man tillräckligt så kan man. Skaffa ett extra jobb eller nåt. Och orkar du inte så vill du inte tillräckligt :tungan

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
Mr. Red skrev:

Tjena
Jag pluggar ekonomi på fulltid, har inget extrajobb och får inget av föräldrarna. Kör en zx9r-98 och har bil. Jobbar mkt under sommaren och lägger sedan undan till försäkringen.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
ceasar skrev:
Jag har hoj (ktm 660 04) är student och jobbar inte extra.. Är ute en gång i veckan, har ganska dyra kläder och så.

Vill man bara nåt väldigt mycket så går det...
Ey yo. Var du läser mannen? Har inte sett hojen vid skolan. :va

Mr. Red skrev:
Lärare. Extremt lite plugg som tar tid. Har har 2 tentor på 3 år.

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag är student! Äger en R1 -99. En TT350 -90. En Toyota Corolla -90. Allt står på mig och är betalat av mig. Har jobbat ca 1 halv år innan jag började plugga och har jobbat på sommrarna och så. Flyttade hemifrån direkt efter studenten. Får jag ihop det så borde de flesta andra få ihop de!

/ Hannes

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
emmigirl skrev:
Hej!
Som ni redan vet så är jag student och jag har inte råd med någon hoj.
Detta kommer bli min andra säsong utan hoj vilket gör mig helt deprimerad.
Vad gör man för att bli av med beroendet eller tillfredställa det på något sätt.

Har ni några tips då är det bara o höra av sig.
En minimoto uppfyller inte mina krav.
Min drömhoj är en Ninja och nån gång kommer jag skaffa en sådan.

Kör försiktigt nu!

Har fru men jag kan ha dig i helgerna...he he ps. jag ager en ninja..

Skamt til sido: lycka til med at skaffa ninja, du blir inte besviken!
:)

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
saddox skrev:
Hmm.. Jag studerar..

Helt rätt. Är det känslan man är ute efter eller att se cooool ut ?
Vad som helst som rullar är OK bara det är en hoj.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
yonsson skrev:
Ey yo. Var du läser mannen? Har inte sett hojen vid skolan. :va

Läser MKV på Hlk.
Bor nära skolan, så det tar längre tid att släpa ut hojen mm. än att gå, men jag lovar att det ska showas lite på rakan brevid biblioteket snart...
Det har ju varit kallt nu också, men snart snaaaaaaart.....

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
lupus skrev:
Helt rätt. Är det känslan man är ute efter eller att se cooool ut ?
Vad som helst som rullar är OK bara det är en hoj.

Fel!
Alla har olika inställning, jag tycket att alla hojar som är äldre än 2000 är gamla vrak som hör hemma på museum. Hade en gixxer 600 -99 som gått 1200 mil. Efter en vecka fick jag nog, kändes som att den var från stenåldern i jämförelse med nyare maskiner, men det är min åsikt.
Köper aldrig något som är äldre än 01 igen...

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bianchi-trampcykel
Tack för att ni har svarat, jag känner att jag måste lägga till lite grejer.

Jag är från Göteborg men pluggar i Umeå vilket innebär att jag pendlar hit o dit en del. Jag har även varit i England och pluggat en termin vilket gjorde ett underskott i min budget.
Jag har haft bil hela tiden sen 3 v tillbaka då den blev stulen.
Man måste prioritera bil eller hoj men nu när våren närmar sig så vill jag ha hoj......

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...