Road-Ragge
vägkonnessör
than skrev:2510205Har kollat oljan genom nivåglaset. Den ser halvtgenomskinligt, brun och ser fin ut. Inte alls grumlig på nåt sätt.
Får väl återigen öppna för skit-på-varm-metall-problemet men det kändes som att det gick att avskriva när jag var ute och testade imorse. Får torka av det jag kommer åt och testa igen. Dock känns det som att det bara luktar på högersida styrkronan, om det luktade från motor så borde det ju lukta åt alla håll...
Funderar på om det kan vara nåt relä eller typ fläktmotorn men då borde det väl bara lukta när den bränns och sedan vara trasig men luktfri...?
Om du har kortslutning i fläktmotorn så borde någon säkring brinna tycker jag. Elkomponenter hinner dock bli duktigt varma på en minut. Var sitter laddningsregulatorn på din hoj? Ibland sitter den ungefär där som du beskriver. Den kan bli så pass varm under drift att man bränner sig på den. Om det har kommit smuts på den så .... Dock blir den nog inte varmare än 50 -80 grader, inte alls som ett grenrör, men ändå.
Det verkar ju som om ditt kylsytem är vid god hälsa i övrigt.