Mc blir varm, luktar bränt, men låg tempmätare - BRÅTTOM

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
than skrev:
2510205 Har kollat oljan genom nivåglaset. Den ser halvtgenomskinligt, brun och ser fin ut. Inte alls grumlig på nåt sätt.

Får väl återigen öppna för skit-på-varm-metall-problemet men det kändes som att det gick att avskriva när jag var ute och testade imorse. Får torka av det jag kommer åt och testa igen. Dock känns det som att det bara luktar på högersida styrkronan, om det luktade från motor så borde det ju lukta åt alla håll...

Funderar på om det kan vara nåt relä eller typ fläktmotorn men då borde det väl bara lukta när den bränns och sedan vara trasig men luktfri...?

Om du har kortslutning i fläktmotorn så borde någon säkring brinna tycker jag. Elkomponenter hinner dock bli duktigt varma på en minut. Var sitter laddningsregulatorn på din hoj? Ibland sitter den ungefär där som du beskriver. Den kan bli så pass varm under drift att man bränner sig på den. Om det har kommit smuts på den så .... Dock blir den nog inte varmare än 50 -80 grader, inte alls som ett grenrör, men ändå.

Det verkar ju som om ditt kylsytem är vid god hälsa i övrigt.
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Road-Ragge skrev:
2510331 Var sitter laddningsregulatorn på din hoj?


Börjar själv tro på nåt sånt också. Har nu fått tag på en mc-mekaniker som ska kolla på fz:an på fredag. Förhoppningsvis så kommer han ganska snabbt kunna ställa diagnos när han själv kan se och lukta.

Tack för hjälpen, jag har med er hjälp kunnat utesluta en hel del fel!
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
than skrev:
2512784 Börjar själv tro på nåt sånt också. Har nu fått tag på en mc-mekaniker som ska kolla på fz:an på fredag. Förhoppningsvis så kommer han ganska snabbt kunna ställa diagnos när han själv kan se och lukta.

Tack för hjälpen, jag har med er hjälp kunnat utesluta en hel del fel!

Må, verkstadsgudarna vara dig nådig och ge dig en billig räkning :)
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Verkstadsgudarna var mig nådigare än någonsin tidigare. Efter att kört hojen en bit till meken så var lukten nästan borta. Efter ytterligare några minuter på tomgång så luktade det rosor (för mig == inget speciellt!!). Vi konstaterade snabbt att det var skit på något varmt som orsakat lukten.

Nu är hojen såld :( och det känns riktigt jobbigt att vara hojlös igen men det tillståndet ska förhoppningsvis inte vara alltför länge!! Tack för att ni ansträngde er för att svara på mina frågor. From nu är jag en ständig medlem på detta forum.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top