MC-Däck i Göteborgstrakten

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kränger Mölndals Däckservice mc-däcken själva nu eller lämnar de fortfarande bort dem till "killen som har maskinen"?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
De flesta gummigubbar vill att man ska komma med lös fälg, eftersom de inte tar på sig någon garanti för monteringen, dvs att alla eventuella distanser, kjedjespänning och moment blir rätt.

Offroaddäck med slang klarar du nog att byta själv dock, kör däckjärn på biltema!

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
jo gummigubbarna har bra priser på mc däck köpa mc däck på yamaha center eller liknade blir man ju runierad

Bete dig som en vuxen, håller vi på o snackar om hur dyra era däck och eran verkstad är...!? som sagt tidigare i tråden lämnar vi just nu -15% på alla däck och har bra pris på montering av däck vid lös fälg...

Ge exempel på bra priser där du jobbar istället för att snacka massa skit:huvet

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Beställde nytt däck från mcdackonline, och lämnade in det till Mölndals däckservice för byte.. Pröjsade 150 spänn (för lös fälg då såklart)

Har också lämnat in lös fälg där för däckbyte, kan nog stämma att det låg under 200kr. Bra service på stället förresten.

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hej;

Finns företag som har bättre priser än det här hemma!
Jag säger inget mer :D

Mvh
Dio

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
vad vill du ha pris på?

Behöver inte något pris..

Vad tjänar du på att snacka skit om företag du inte vet något om? Har vi inte varit tillmötesgående eller hjälpt dig med vad du behövt?

Vi ägnar inte vår tid åt att snacka skit om dit företag, om du har konstruktiv kritik att komma med så säg det istället för IDIOT utalanden som "om du handlar på yamaha så blir du ruinerad"...

Vi som jobbar där älskar hojkörning och racing framför allt och vi hjälper alltid till med all vår kunskap och uppbackning, vilken är väldigt stor med tanke på Yamahas storlek och support, testa får du se:tummenupp

Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Har aldrig besök yamaha center faktiskt ganska ny inom mc åkandet skillnader i priset har man fått veta om andra.
Jag besökte er på mässan i gbg vill ha en R1 jacka men den gick tyvärr inte att få fram tydligen trist värre.

Sporthoj i ett nötskal jag har en kompis som har en pappa som är taxichaffis och en av hans kunder sa att.........

Håller er till fakta lösa rykten finns det tillräckligt med på sporthoj.

För övrigt så anser jag att yamahacenter har den överlägset bästa supporten i Gbg. Telefonsvarandet är kanske inte ultimat men är man på plats och väntar på sin tur så får man alltid alltid BRA hjälp.

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Sporthoj i ett nötskal jag har en kompis som har en pappa som är taxichaffis och en av hans kunder sa att.........

Håller er till fakta lösa rykten finns det tillräckligt med på sporthoj.

För övrigt så anser jag att yamahacenter har den överlägset bästa supporten i Gbg. Telefonsvarandet är kanske inte ultimat men är man på plats och väntar på sin tur så får man alltid alltid BRA hjälp.

Japp håller med varför e de dock så ofta man lyssnar på alla rykten??? :va

tobster

di brann aov
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
SV1000S
kan rekomendera GDC (Göteborgs däck center) det ligger på mejerigatan 1 inne på gården....dom tar ett par hundra mer beroende på vilket däck du köper pålagt o färdigt på lös fälg än import(enligt min erfarenhet)

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Japp håller med varför e de dock så ofta man lyssnar på alla rykten??? :va

Stora frågan är varför en sådan som tex du själv som aldrig handlat på Yamahacenter uttalar dig om deras priser när du själv inte har någon koll..........:va

Bilda dig din egen uppfattning innan du fortsätter sprida rykten som du hört av dina polare. Om Yamahacenter är kass och har oförsvarbart höga priser så tror jag inte dom skulle finnas kvar. Antagligen skulle även missnöjda kunder skriva illa om dom.

Ta dig en svängom de olika firmorna och bilda dig en uppfattning efter det.

Om vi ska hålla oss till tråden så är yamahacenter ingen gummiverkstad och har således inte samma möjligheter att hålla samma prisnivå som tyska internet försäljare. Yamahacenter erbjuder ett helhetskoncept där du kan serva hojen och byta däck samtidigt, vilken däckverkstad erbjuder hojservice?

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Som sagt tror abslout inget illa om er på yamahacenter men tror tråden handlade om en som var på jakt efter billiga däck å då kan väldigt få matsch internet priserna.
Men när man vill ha bra service dom handlar dom ofta inte där igen utan......

Det var jag som startade tråden, och den handlade (från början) om just Mikaelzii nämner billiga MC-däck inget annat. Jag har inte kört MC sedan 80-talet och känner att jag inte har koll på vad som är "rätt" pris, Yamaha center är jättebra att ha att göra med (det lilla det varit hitttils), dessutom har de inte de däck jag ville ha därför ställde jag frågan här.
Det är självklart att det skiljer i pris det gör det i alla branscher, en stor märkesverkstad är dyrare än en liten lokal verkstad som i sin tur är dyrare än internetföretaget, man får vad man betalar för.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Haha har egna maskiner måste fråga vad kör du för hoj en skinnsoffa???

Sist jag var hos er (två år sen? kanske mer.) så skickade ni iväg i alla fall mina fälgar till nån annan snubbe när jag kom med dem.

Det finns bild på skinnsoffan i min profil. :tummenupp

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Här kommer en liten sammanställning efter all pajkastning/misstolkningar av det skrivna ordet...

Monteringskostnader inkl balansering per lös fälg jag fått fram hittills i denna tråd:

Yamaha center: 190 /fälg
Mölndals däckservice: 150 /fälg
Gummigubben: 250 /fälg
MC-delen kungsbacka: 175 /fälg
Superbike: 195 /fälg (har inte de kursat?)
Mothers: 300 /fälg

Fler som har bra tips på billiga ställen att kränga på internet-däck på lös fälg, inkl balansering?

Kanske något hak ute på ön? (Hisingen, alltså)

(Personligen är jag också intresserad av billiga hak att slänga på bildäck på fälg, men det är bara en liten parantes i denna tråd om någon vill svara...)

Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Här kommer en liten sammanställning efter all pajkastning/misstolkningar av det skrivna ordet...

Monteringskostnader inkl balansering per lös fälg jag fått fram hittills i denna tråd:

Yamaha center: 190 /fälg
Mölndals däckservice: 150 /fälg
Gummigubben: 250 /fälg
MC-delen kungsbacka: 175 /fälg
Superbike: 195 /fälg (har inte de kursat?)
Mothers: 300 /fälg

Fler som har bra tips på billiga ställen att kränga på internet-däck på lös fälg, inkl balansering?

Kanske något hak ute på ön? (Hisingen, alltså)

(Personligen är jag också intresserad av billiga hak att slänga på bildäck på fälg, men det är bara en liten parantes i denna tråd om någon vill svara...)

Varifrån har du fått priset hos Mothers? När jag bytte däck där ifjol så ingick montering och balansering i det priset, så det var alltså inte 300 kr för lös fälg. Men som jag förstod det så ville de helst inte utföra den typen av tjänster längre eftersom de tjänar väldigt lite på det.

Nåt annat ställe som tar emot hojen och sköter demontering och montering? Varken kan eller vågar göra sånt själv. Kommer inbilla mig att det blir snett nånstans så kommer jag inte kunna sluta tänka på det sen :tvångstankar

Pumbaa

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BMW K1200 S - Max Pro 250-08 Dirt Bike
[Nåt annat ställe som tar emot hojen och sköter demontering och montering? Varken kan eller vågar göra sånt själv. Kommer inbilla mig att det blir snett nånstans så kommer jag inte kunna sluta tänka på det sen :tvångstankar[/QUOTE]

Jag köpte ett par nya däck, Michelin Pilotroad2 120/70-17+180/55-17, för två veckor sedan på bike4s i borås. Jag betalade 3000:- för båda däcken och montering på hojen. :yoparty

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
[Nåt annat ställe som tar emot hojen och sköter demontering och montering? Varken kan eller vågar göra sånt själv. Kommer inbilla mig att det blir snett nånstans så kommer jag inte kunna sluta tänka på det sen :tvångstankar

Jag köpte ett par nya däck, Michelin Pilotroad2 120/70-17+180/55-17, för två veckor sedan på bike4s i borås. Jag betalade 3000:- för båda däcken och montering på hojen. :yoparty[/QUOTE]

Borås är ju en bit att åka. Dessutom inbillar jag mig att det blir billigare att köpa däcken över nätet och sen bara få dem monterade för en billig penning.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jämnförde kostnaden för Pirelli diablo corsa 3, fram och bak.
På mynetmoto.com kostar det 2763:- (frakt ej medräknad och eurokurs på 9.4)
På bike4s.se kostar det 3310:-

Skillnad på 547kr mellan däcken.
Frakten ifrån mynetmoto tror jag kostar 25euro och isf skiljer det 312kr i slutändan.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Jämnförde kostnaden för Pirelli diablo corsa 3, fram och bak.
På mynetmoto.com kostar det 2763:- (frakt ej medräknad och eurokurs på 9.4)
På bike4s.se kostar det 3310:-

Skillnad på 547kr mellan däcken.
Frakten ifrån mynetmoto tror jag kostar 25euro och isf skiljer det 312kr i slutändan.

Metzeler Sportec M3 ____ Fram (120) _____ Bak (180) ____ Frakt ____ Summa
mynetmoto.com __________ 1.064, kr ______ 1.277 kr _____ 230 kr ___ 2571 kr
bike4s.se ______________ 1380 kr ________ 1750 kr ______ 0 kr _____ 3130 kr

Skillnaden blir 559 kronor som jag då skulle kunna lägga på att få däcken monterade. Så hittar jag ett ställe som gör det för under 500 spänn så är det värt det. Annars går jag till bike4s.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska