clabbis
Ny medlem
Hej Har en rf600r som jag ska köpa nya däck till.. vet inte riktigt vad jag ska välja. Vill ha däck så jag kan åka lite längre på säsongen. Nåt tips?
Mvh Jocke
Mvh Jocke
metzeler hitta jag nya för 2500kr back och fram.
Hur ändrar sig hojen om jag sätter på bredare bakdäck har 160/60-17 org
Men funderar på 180/55-17 istället
Halloj en fråga om michelin pilot road 2. Köpt från spanien. Vad står 2ct för? Är det dom med olika gummi?
ok trodde det var en och samma gummiblandning för det stod inte 2ct när jag beställde dom. Men är det bra med 2ct? dom kanske inte finns utan?
Metzeler är kanon! (Kör dock på Road 2 själv).
Vad gäller dimensionerna, DON´T!!!! Fälgen och geometrin är INTE anpassad för såna bredder. Däcket får helt fel rundning med katastrofala köregenskaper som följd, (Toppigt i mitten och branta kanter, gungigt och inget grepp när du försöker luta). Inte säkert att det ser fetare ut ens, vilket jag tippar att du är ute efter. Kompisens GSXR var knappt körbar och då snackar vi 180 ändrat till 190, såg inte klokt ut när jag körde bakom. Nya, rätta däck= Ny hoj!
Vet att det är lite gammalt men svarar ändå. Metz roadtec är lite toppigare i profilen än pilot road, (road är grymt i regn). Finns mkt skrivet om detta på forumet.
Kännde ni så stor skillnad av att gå från 180 till 190 så blir jag imponerad?
Har själv kört 190 i bland både på min förra gsxr 750 med 5,5 tums fälg samt på min cbr 600 och har inte märkt någon större skillnad mot för 180 som det ska vara.
Fast fick jag välja så skulle jag köpa det tillverkaren rekommenderar, men med stram budget har jag köpt dom däck jag fått tag på till hyffsat pris.
Men vad hade kompisen för däck? Stenhårt? Var däcket vänt åt rätt håll? var det bakfäljen som fick däcket? var han nyckter?
Håller med kawamannen - Michelins Road 2ct är kanon.
Håller länge att åka rakt på samt har ett grymt grepp i kurvorna.
Bara sööpa
Vart får jag köpt michelin road 2ct billigast någonstans? Har kollat på reifenversand men där hittar jag bara en sort märkta med (c), tror jag det var... Har en r1 -00 som nu har pilot road (120/70 zr17 m-c 58(w) och 190/50 zr17 m-c 73(w). Är det någon som kan förklara skillnaden på den bokstavs markeringen?
ok trodde det var en och samma gummiblandning för det stod inte 2ct när jag beställde dom. Men är det bra med 2ct? dom kanske inte finns utan?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|