Aftonbladet i sitt esse. Hitta någon som är upprörd. Skriv en hårt vinklad artikel. Vänta på reaktionerna och se ännu fler upprörda på båda sidor. I mitten sitter vår största skitspridare och tjänar reklampengar från båda sidorna. Om det är något som är samhällsfarligt för detta land så är det denna skittidning...
I en lite yngre utgåva av mig själv så hade vi lekt runt en dag och stannande på McD i Alingsås. Barnen blev jätteglada och tittade storögt på vilken hastighetsmätare som gick högst (detta var på den analoga tiden, även om jag körde en cool APA RSV men en digital display som passade i en Fiat Panda). Vi körde iväg med glada barn vinkandes och springandes efter oss. Två dagar senare kom det en insändare i Alingsåsposten om hur vår uppsyn stört den lugna familjesöndagen på den folkkära restaurangen och hur barnen skulle behöva terapi för att överkomma detta trauma. För att toppa ironin så hade insändaren (som skrev under med namn) en SMC-anknuten blogg där han själv skröt om hur fort hans touringhoj kunde framföras. Han skulle mycket väl kunna vara lika bitter och jobba på Aftonbladet idag.
Jag roar fortfarande ungar som vill gasa till varvstoppet (det är ju inte så långt dit på en bbbboxer). Stora leenden, massa glädje, och en och annan sur gubbkärring. Det bjuder jag på!
Än så länge är vridpotentiometern åtminstone kopplad till en maskin med själ. En luftpump. Som ett hjärta ungefär. DET är obetalbart - och ska delas till alla.
En vacker dag sitter vi där och hör det där ljudet elbilar gör när de kör långsamt, och inget annat. Jag dör inombords varje gång jag hör det.
Nu hade ni chansen biltillverkarna! Att hitta på ett najs ljud - ni kan göra vad ni vill. Och så låter det som när en kylkompressor till en GB-glasskyl drar igång nere på Coop. Nej. Tack. Varför inte ett coolt ljud? Eller ett roligt? Lite humor? Om det nu ska låta alls. Jag lämnar det åt gubbkärringarna.
Frugans nya Rav4 har sånt ljud när den går på el långsamt. Jag har kommit på mig själv att dutta till på gasen när den gör det så att bensinmotorn går igång. Sitter nog i reptilhjärnan, jag är snudd på född i ett garage. Det enda felet på den bilen. Töntljudet.