MC-döden

• Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Allt är farligt och skrämmande för curlande ungar nuförtiden.
Det var bättre förr när saker inte var så farliga och alla blev inte rädda för allt. Då hade man roligt när man växte upp.
Ja, men tänk om man precis har sett "Mad Max" på tv, och då blir man omringad av dessa vildsinta motorcyklister. Det måste ju vara en skrämmande upplevelse.

notrightrider

Clap your hands if you're working too hard.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ja, men tänk om man precis har sett "Mad Max" på tv, och då blir man omringad av dessa vildsinta motorcyklister. Det måste ju vara en skrämmande upplevelse.

Ja, där är ju i så fall problemet att man ens sett MAD MAX och möjligen också att man inte kan skilja fantasi från verklighet.

Jaga de sista bensindropparna i världen med kompressor-V8...

Ja, herregud så dumt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, där är ju i så fall problemet att man ens sett MAD MAX och möjligen också att man inte kan skilja fantasi från verklighet.

Jaga de sista bensindropparna i världen med kompressor-V8...

Ja, herregud så dumt.
Visst är det korkat, men det hade sett dumt ut om MadMax, Humungus och resten av gänget kört omkring i Toyota Prius och liknande.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Undra vad som är orsak och verkan i denna artikel?
Kan mycket väl tänka mig en hysterisk mamma som gallskriker när "motorburna ligister" passerar på bakhjulet eller åker i klunga som i sin tur stressar upp den stackars ungen som sitter med i bilen.
Svårt att se att ungen skulle tro att den skulle dö om mamman istället i lugn och sansad ton antingen suckade över buset som passerade eller (som i vårt fall) tjoat till och varit glatt imponerad. :hihi

Kan själv erkänna att även en gubbe som jag kan "tappa kopplingen" i tid och otid när jag är ute och kör. :sneaky:
Mest för att det är skoj och att det annars kan bli lite tråkigt att bara puttra fram.

notrightrider

Clap your hands if you're working too hard.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Mamman skulle givetvis ha vänt sig mot rutan och dragit upp tröjan. :tuttar
VIlket i o f s kanske hade fått slynglarna att vurpa.

Känns som en del kärnvärden och familjevärderingar riskerar att rubbas på det viset.

Meen, det lär ju få tyst på resten av familjen.
En stund...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vänta nu.
Ingen dog alltså, eller blev skadad på något sätt?

:va

Nää, men det spelar väl ingen roll…?

Att en söndercurlad ungjävel spelar vettskrämd och att en politiskt korrekt förmodligen relativt ung mamma som säkerligen är en dålig bilförare som inte hade vett att hålla åt sidan tjejtycker någonting overrular alla former av fakta…!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Att en söndercurlad ungjävel spelar vettskrämd och att en politiskt korrekt förmodligen relativt ung mamma som säkerligen är en dålig bilförare som inte hade vett att hålla åt sidan tjejtycker någonting overrular alla former av fakta…!
42 är väl bara ungt om man dör, ändå?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
42 är väl bara ungt om man dör, ändå?

Jag läste förvisso artikeln lite snabbt för att få veta mer om MC-DÖDEN, men jag kan inte påstå att jag frigjorde hjärnkapacitet för att komma ihåg detaljerna.

Men 42 säger du…?

Då är ju fallet ännu mer solklart - en överbeskyddande så kallad gammelkossa som förmodligen håller på att fostra ungjäveln till något som blir en bibliotekarie med motorcykel, karl- såväl som kukskräck.

Kan bara tänka mig hur pinsamt mannen i familjen tycker det är att hamna i tidningen…

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag läste förvisso artikeln lite snabbt för att få veta mer om MC-DÖDEN, men jag kan inte påstå att jag frigjorde hjärnkapacitet för att komma ihåg detaljerna.

Men 42 säger du…?

Då är ju fallet ännu mer solklart - en överbeskyddande så kallad gammelkossa som förmodligen håller på att fostra ungjäveln till något som blir en bibliotekarie med motorcykel, karl- såväl som kukskräck.

Kan bara tänka mig hur pinsamt mannen i familjen tycker det är att hamna i tidningen…
Som man knullar får man skämmas.

Frikkon

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2018
Hoj
Buell X1 lightning
Annars skulle man bara kunna ha ögonbindel på samtliga rädda passagerare. Så slipper de se massa otrevligt. Mc folk, överkörd grävling, cyklister.
Gör som våra politiker helt enkelt ? blunda om du ser otrevligheter.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Tjejkänner heter det väl?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Mycket möjligt…

En del av dem - kanske sådana som hon i artikeln - brukar ju snabbt börja gapa om ”killgissningar”. Dels om mindre pålästa män, med all rätta. Men även om mer pålästa män.

Men jävlar när de själva tycker / känner något. Det enda här i världen som står över naturvetenskapen…Isaac Newton kan slänga sig i väggen. Om hojen kraschar jämsides med bilen som håller motorvägsfart så kommer hojen naturligtvis att flyga nittio grader mot färdriktningen, rakt i sidled in i bilens baksäte.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Efter alla eländesnyheter om krig, skjutningar, elpriser och politiskt käbbel var det både oväntat och lite uppfriskande att se Aftonbladet (och några motorcyklister) göra en ”throwback Tuesday” för att påminna oss om en verklighet som fanns förr, men som inte längre existerar, i alla fall inte officiellt.

Blev nog ett lätt sömndrucket uppvaknande även för polisen som inte verkade ha fått allt för allvarliga blodtrycksstegringar av det hela.

View attachment 475992
Jag ser att du också får upp reklam för medel mot tunnhårighet , av nån anledning så har det börjat att dyka upp i mina flöden mer frekvent också ?

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras