MC-dagar på Säve flygfält 25/26 april

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Okej, är det nåt att ha?
Värt att åka dit imorn, eller ska man vara ute o tjöööra istället??

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Hittade lite grejer till tjejen, men utöver det var det inte mycket. Konstiga storlekar på rea-varor, precis som vanligt alltså. Bara Hondacenter och någon liten till sålde ut till bra pris. Lite besviken på evenemanget ur det perspektivet. Fanns ifs många hojar att provköra tills det var någon snubbe som bestämde sig för att sola på banan. Tog ganska lång tid innan ambulansen kom...

Blir Bike för min del nästa år.

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Ducati sport classic
Tycker som helhet att med provkörningarna i fokus att konceptet är lyckat!
synd bara att ngn alltid måste skita till det när de kör.

För det första tyckte jag Ducati ägde provkörningen, och sedan till er som kör Japanare, när ni ser och kör/hör Ducati, tänker ni inte då att en sådan skall jag ngn gång ha? ärligt talat nu!:hihi

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Va kanske inte så jättemkt att handla men jäkla massa hojjar att provköra :yoparty Såg 2 vurpor å hoppas de gick bra för bägge dessa förare.

Synd de inte har en ambulans på plats... typ en av Göteborgs MC ambulans om inte annat. Både för utställning och vara snabbt på plats. :)

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag köpte mig en Shoe V-moto hjälm för 800kr! Ordinarie pris 4500 så ja är jävligt nöjd! Kerttu köpte nån aroih för samma pris oxå.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Va kanske inte så jättemkt att handla men jäkla massa hojjar att provköra :yoparty Såg 2 vurpor å hoppas de gick bra för bägge dessa förare.

Synd de inte har en ambulans på plats... typ en av Göteborgs MC ambulans om inte annat. Både för utställning och vara snabbt på plats. :)

Tyvärr var säkerhetsorganisationen bristfällig. En Inhyrd ambulans med korrekt bemanning borde vara en självklarhet. En snabb sjukvårdsinsats kan vara helt avgörande för utgången av olyckan. Sedan kan man inte focera själva omhändertagandet. Det måste utföras på ett medicinskt korrekt sätt.
Detta är extra viktigt när somliga kör med bristfällig skyddsutrustning.

Hjälm ,handskar och ryggskydd borde vara ett minimikrav för att få provköra eller åka med.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Ni som nu provkört en del under dagen.
Vilken hoj gav mest mersmak?

/F

tyckte det mesta gav mersmak, förutom BMWS. boxermotorn är inget för mig, inte än iaf :) men i övrigt mycket fin hoj och BMW kommer starkt känns det som..

Mersmak på HD och Daytonan ;)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Synd att man inte har obegränsat kort ännu, då hade det blvit en hel del provkörning :D Blev dock positivt överaskad av Ninja250, perfekt första hoj.

Keewee

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
2008 Hornet 600FA
Den nya R1 var helt störtskön, snacka om bottendrag!
Vmax var också lite småkul men inget för mig personligen..

Nästa år blir det antingen en cb1000r eller en cbr1000rr :tummenupp

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Inte värt 100 spänn i inträde....
Orkar stå i kö för provkörning

De spelade på detta i Trollhätan att detta var gratis och att man via varje provkörning skänkte 20;. till välgörenhet.
Alltså man skänkte 20 spänn för varje hoj man provkörde utan att betala själv.(Bike pröjsade).:yoparty

Last edited:

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
Inte värt 100 spänn i inträde....
Orkar stå i kö för provkörning
inte värt...e du go eller...
kom klockan 14 och han bränna av 22 olika hojjar samt vara räddningscrew för den gamle mannen som skulle prova en ducati och kanade längs backen ...när jag kom fram till han va han lätt medtagen och sa att det va jävligt dåligt av Ducati killarna att inte upplysa han att det INTE va ABS på hojjen...han hade nitat frambromsen helt....sicken idiot...

Mersmak gav helt klart en ktm 950 smr tror jag den hette..vilket drag..
sedan oxo nya vmax,harleys vrod muscle,vrod special,zx10r, ja det fanns många godbitar...kö upplevde jag bara till R1,GIXXER 1000,CBR1000RR,STREET TRIPPLE 1050..fast då snackar vi typ 5 pers före som max...dagens värsting får jag nog välja ut oxo..KLX 250..sicken maskin..den toppade 98km/h på rakan hahaha...
zzr1400 va go den med 235 på rakan tillbaka..blev 2 rundor på den efervarandra för det va ingen kö till den...så det va helt klart värt 100:- för att slippa åka till trollhättan:)

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Jaså det va inte ABS på den... Var den vita han krascha va? Den som jag hade siktat in mig på...

Mersmak utav Speed Triple, BMW 1300R o ZX10R. Körde dock inte så många fler. En HD körde jag ock, kommer nog aldrig köpa något sådant dumt..

ER6 har den lite slöa bromsar eller? Vi åkte iförsig två på den, men ändå, klen i handen kanske.. Jag vet inte..

Men jag är fortfarande helnöjd med min för mig två dagar gamla FZ1, tur för mig.

Bike Thn imorgon kanske?

inte värt...e du go eller...
kom klockan 14 och han bränna av 22 olika hojjar samt vara räddningscrew för den gamle mannen som skulle prova en ducati och kanade längs backen ...när jag kom fram till han va han lätt medtagen och sa att det va jävligt dåligt av Ducati killarna att inte upplysa han att det INTE va ABS på hojjen...han hade nitat frambromsen helt....sicken idiot...

Mersmak gav helt klart en ktm 950 smr tror jag den hette..vilket drag..
sedan oxo nya vmax,harleys vrod muscle,vrod special,zx10r, ja det fanns många godbitar...kö upplevde jag bara till R1,GIXXER 1000,CBR1000RR,STREET TRIPPLE 1050..fast då snackar vi typ 5 pers före som max...dagens värsting får jag nog välja ut oxo..KLX 250..sicken maskin..den toppade 98km/h på rakan hahaha...
zzr1400 va go den med 235 på rakan tillbaka..blev 2 rundor på den efervarandra för det va ingen kö till den...så det va helt klart värt 100:- för att slippa åka till trollhättan:)

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Jaså det va inte ABS på den... Var den vita han krascha va? Den som jag hade siktat in mig på...

Mersmak utav Speed Triple, BMW 1300R o ZX10R. Körde dock inte så många fler. En HD körde jag ock, kommer nog aldrig köpa något sådant dumt..

ER6 har den lite slöa bromsar eller? Vi åkte iförsig två på den, men ändå, klen i handen kanske.. Jag vet inte..

Men jag är fortfarande helnöjd med min för mig två dagar gamla FZ1, tur för mig.

Bike Thn imorgon kanske?

Valde Bike-dagarna idag, eftersom det låg längre bort. Tänkte köra Säve imorgon. Är det bara jag som fick intrycket av att allt var... mindre i år? Ingen kö, ingen trängsel mellan reastånden och framför allt mindre utbud? Var där samma tid förra året, men då fanns det fan så mycket mer kul att shoppa. Hittade inte en pinal på shoppinglistan :(

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Ducati sport classic
Ktm 690 Smc va en besvikelse, Ducati Hypermotard va däremot en klar favorit:ätapiller

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Ingen med bilder från lördagen?
Gärna på första åket med Nicklas Ek då min tjej fick sitta bak =)

/Martin

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...