MC-dagar på Säve flygfält 25/26 april

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
Jaså det va inte ABS på den... Var den vita han krascha va? Den som jag hade siktat in mig på...

Mersmak utav Speed Triple, BMW 1300R o ZX10R. Körde dock inte så många fler. En HD körde jag ock, kommer nog aldrig köpa något sådant dumt..

ER6 har den lite slöa bromsar eller? Vi åkte iförsig två på den, men ändå, klen i handen kanske.. Jag vet inte..

Men jag är fortfarande helnöjd med min för mig två dagar gamla FZ1, tur för mig.

Bike Thn imorgon kanske?
haha abs...jadu...jo det va den vita...

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Fanns den idag? jag trodde att den var borta efter olyckan igår (allvarligt talat, hur fan kan man crasha på en raksträcka? jaja..)
Tyckte i varje fall att Bike var mycket bättre än Säve, man fick mer utav provkörningar, mer sortiment, bättre organiserad, de hade inte överpris på mat och drick (jag är inte snål, men betalar man för att komma in och sedan ska man ge de 25 spänn för en flaska vatten känns ganska löjligt)..
För min del hade Ducati funnits i trollhättan så hade det varit perfekt och mc-dagarna hade kunnat hänga sig i väggen... vi fick åtminstonde bra respons för parkeringsgrejen..

Nu ska jag bara spara ihop till en 1198s.... eeeeh

Mary

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
KTM 690 Duke
Fanns den idag? jag trodde att den var borta efter olyckan igår (allvarligt talat, hur fan kan man crasha på en raksträcka? jaja..)

Det va tolfte hojen han provkörde och bromsarna på duccen tog visst lite mer än va de andra hade gjort.

Jag tycker inte säve var ett dugg bra. Handlarna hade bara tagit med sig massa överbliven skit, yamahacenter hade med sig tröjor som såg ut att va från 70-talet.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Det va tolfte hojen han provkörde och bromsarna på duccen tog visst lite mer än va de andra hade gjort.

Jag tycker inte säve var ett dugg bra. Handlarna hade bara tagit med sig massa överbliven skit, yamahacenter hade med sig tröjor som såg ut att va från 70-talet.
Tycker samma här. Trodde man skulle betala 100 för att komma in där hojar och försäljare var... inte 100 spänn för att få parkera.

Det enda som var ngt att ha var väl provkörningen, resten kunde lika gärna inte varit där. Dåligt utbud av kläder och prylar.

Besviken på MCdagar och spenderar hellre 2 dagar på bike i trollhättan.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Tycker samma här. Trodde man skulle betala 100 för att komma in där hojar och försäljare var... inte 100 spänn för att få parkera.

Det enda som var ngt att ha var väl provkörningen, resten kunde lika gärna inte varit där. Dåligt utbud av kläder och prylar.

Besviken på MCdagar och spenderar hellre 2 dagar på bike i trollhättan.

Håller med till 100%. Riktigt besviken på Säve, löjligt att kalla det "tidernas MC-händelse".
Bike var bra!

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
haha abs...jadu...jo det va den vita...
Det hade alltså vart nödvändigt med en smiley? =P

Jag var på både MC-dagar o Bike-dagar. Jag tyckte att MC-dagar i Säve var jättebra om man vart sugen på att provköra massa hojjar några sekunder per styck, dock väldigt bra att det inte behöver ske på allmän väg...

Blir så dyrt när det finns massa å handla också... Trollhättan-besöket blev dyrt =) impulsköpt hjälm o drivpaket för framtida byte.

Last edited:

chris88

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
-07 Honda CRF 250
Man lär ju sig av sina misstag och det var ju första året det någonsin varit en så stor provkörning i göteborg och blir det nästa år så lär alla brister vara fixade? Var ju 2 stycken som kraschade duccar, kollade lite på banan när folk körde och man såg ju vilka hojjar folk hade problem med :) och inte var det då Z1000 eller cbr1000 utan det var ju just duccar och någon ktm.
De hojjar är ju körglädje men kräver också sin förare.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Var på BIKE igår och köpte däck efter att ha pratat med representanter från Michelin, Dunlop och Metzeler. Tjejen köpte skinnställ och handskar. Bra priser på käk, mycket prylar att titta på, kunnigt folk att prata med. En provkörning = var tillbaka om 15 minuter.

Ner till Säve för att provköra hojar. 100 spänn i inträde. Precis när man kommer dit har nån bromsat omkull på rakan.. Okej, man har 100 hojar på plats för provkörning på inhägnat område men ingen ambulans på plats. Hur tänker man då undrar jag?! Hade de krav på ryggskydd, handskar och mc-kläder? Såg inte så ut... Tröttnade på att vänta och stack efter en timme.

Bänkade hojen på BIKE idag för 195:- och fick samtidigt en rejäl pratstund med mekanikern om lambdavärden, effektkurvor samt diverse prylar för optimering och trimning. Riktigt kul!

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Ja, då har man varit ute och lotsat runt ambulanser, besökare och arrangörer ute på säve i 2 dagar.

Det har bitvis varit mycket att göra, men helt klart skitkul!
Jag hoppas verkligen att det här får en chans till nästa år, och att barnsjukdomarna i arrangemanget har försvunnit.

Bifogat

• hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    91.2 KB · Visningar: 70
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    84.1 KB · Visningar: 71
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    56.6 KB · Visningar: 60
  • hoj4.jpg
    hoj4.jpg
    107.3 KB · Visningar: 67
  • qvarna.jpg
    qvarna.jpg
    106 KB · Visningar: 51

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
En stor :tummenupp till alla som varit med och organiserat!

Jag kom dit när dom öppnade i söndags. Jag och min bror hade alla ducatis hojar för oss själva i ungefär en halvtimme, innan de stora massorna kom dit.

körde bland annat:

1198 (Tog det kanske för lungt, men man vill inte lägga en 1198a)
Hypermotard (största överraskningen hos ducce - vilken grym bushoj!)
Streetfightern (brutal!)
monster 1100

Övriga hojar som gav mersmak var:
Honda cbr1000
Triumph street triple r
KTM Superduke /supermoto

Besvikelse
Honda cb 1000r - tycker styrningen kändes konstig, vad tyckte ni andra?

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Tyvärr blev jag väldigt besviken på detta!

100:- i inträde!!!??? Inget band som spelade (under de 2 timmar jag var där i alla fall). Jag såg ingen uppvisning, inget program på vad som händer under dagarna.

Bara en massa säljare och några andra...

Betala 100:- för 30 minuter i kö till den ENDA resturangen???

Vad jag märkte så fick jag INGENTING för mina pengar...

Och vad jag vet så betalar man inte inträde i affärer...

Sen saknade jag en del affärer. Bland andra A.C.E (All custom equipment) dit vi fick åka efteråt för att titta på ett nytt skinnställ till min kompis. På backaplan var det dessutom MYCKET LUGNARE.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Tyvärr blev jag väldigt besviken på detta!

100:- i inträde!!!??? Inget band som spelade (under de 2 timmar jag var där i alla fall). Jag såg ingen uppvisning, inget program på vad som händer under dagarna.

Bara en massa säljare och några andra...

Tråkigt att du tyckte det var så illa.
Program fanns på nätet, http://www.mcdagar.se/Tider.htm

Hoppas att detta blir av nästa år igen!

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Hur i helvete kan man ta betalt för att folk ska komma o provköra?

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Tyckte i varje fall att Bike var mycket bättre än Säve, man fick mer utav provkörningar, mer sortiment, bättre organiserad, de hade inte överpris på mat och drick (jag är inte snål, men betalar man för att komma in och sedan ska man ge de 25 spänn för en flaska vatten känns ganska löjligt)..
För min del hade Ducati funnits i trollhättan så hade det varit perfekt och mc-dagarna hade kunnat hänga sig i väggen... vi fick åtminstonde bra respons för parkeringsgrejen..

Nu ska jag bara spara ihop till en 1198s.... eeeeh

Var där dag 1. Andra rundan på 848an var strax innan den "tog slut".

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag var där på lördagen. Ångrar att jag åkte dit, hade haft bra mycket roligare för de 100 kronorna på annat håll. Men, det är kul när det händer grejer för oss hojåkare:tummenupp

Hoppas på lite annat upplägg nästa år.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...