-=[P-son]=-
Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Har inte haft meddem att göra innan så jag har ingen aning om hur bra det brukar funka !
har nu väntat i snart 3 veckor på att han skall skicka ett styre å som jag har beställt.
Mailade en förfrågan på söndag (16/8), styret & växelförare fanns med i listan de har på sin hemsida.(ja jag vet att dem inte jobbar då men skit i de.)
Måndagen vid 17 ringde jag upp, han sa att han inte hade hunnit kollat på de, det har jag full förståelse för, förklarade att jag hade semester och en obrukbar hoj, därav att jag stirrade!
Han verkade förstå och sa att han skulle återkolla inom en timme.
Fick ett mail kl 17, svarar på detta
Tisdag, får ett par mail, han har inte skrivit ut pris, frakt osv, verkar dessutom inte ha kollat på hyllan då han skrivet att det finns "enligt listorna" (är de inte samma listan som ligger på nätet som jag refererade till ??)
Skickar 10.38 att jag tar styret, han skrev att jag skulle skriva ner adress mm så skickar han det.
NU anser jag att min bestälning är lagd.
Torsdag 20/8 kl 12.
Har inte hört något alls från Sören, inte ens en bekräftelse på beställningen.
Drar iväg ett mail och ber om kollinummer, för att ev kunna hämta paketet på postterminalen, jag skall ju dra på MC-Semester fredag runt lunch, så hopp finns än !
Inte ett knyst !
Det blir fredag, inget med posten idag heller,
får låna en polares båge. Kör till High Chaparall och vidare till Öland under helgen.
Hör inget under hela förljande vecka, förutsätter ju dock att det ligger en uthämtningsavi och väntar på mig i brevlådan när jag kommer hem !
Kommer hem igen Söndag kväll den 30:e
Tomt på postavier innanför dörren.....
Hoppar av glädje
Sätter mig vid datorn och drar iväg ett mail till och frågar hur det går, påpekar att jag inte hört ett pip sedan jag la ordern, och att jag har bett om kollinummer mm.
Måndag, inte ett knyst.
Tisdag efter lunch (dem har ju bara telefontid efter 14)
Ringer och efter ett par påringningar svarar de.
Förklarar att jag har beställt grejor, mailat osv
Svar:
Jaha, ja jag såg att det låg nåt mail här.
Jag:
Jaha, har ni skickat grejorna eller ?
Nä, konstigt, vu brukar vara mycket snabbare
Har ni styret eller ??
Skulle jag tro, men jag skall kolla om det finns hemma, har 2 kunder i butiken nu, men jag skriver ut mailet och lägger det på tangentbordet så tar jag det direkt efter kunderna.
Låter bra, då skickas det idag då
Ja
Bra, Ring mig om det är några konstigheter över huvud taget, du har mitt nummer
Ja, det har jag, självklart ringer jag om det skulle vara några problem !
Samtalet avslutas, arbetsdagen tar slut, jag hör inte mer och förutsätter att det har blivit skickat !
Torsdag 3/9
Inget paket, posten kan ju ta upp till 3 dagar på sig tänker jag, så jag låter det blir fredag.
Idag Fredag, lyckas sluta lite tidigare och är hemma om vid 14, posten har kommit, men inget paket, slänger mig på telefonen, de har stängt fredagar...
Brukar det vara såhär smidigt att ha med dem att göra ??
Kommer hänga på luren kl 13 på måndag, har han inget kollinummer att ge mig så kan har ju fethaja att jag beställer det nytt orginal, då skall han fan inte tjäna några pengar på mig.
--------------
Ringde Fleninge idag efter att jag inte fått tag i Trollhättan, lite anorlunda kundbemötande:
Förklarar vad jag söker
Har inget löst men ring igen om en halvtimme så springer jag ut och kolla på det som inte är demonterat än !
Ringer upp igen och presenterar mig igen.
Hade tyvärr inget hemma, men skulle ev få in en likadan som min på måndag, så jag skulle ringa igen på måndag eftermiddag för då visste han.
Det är så jag vill bli bemött, klara pix.
har nu väntat i snart 3 veckor på att han skall skicka ett styre å som jag har beställt.
Mailade en förfrågan på söndag (16/8), styret & växelförare fanns med i listan de har på sin hemsida.(ja jag vet att dem inte jobbar då men skit i de.)
Måndagen vid 17 ringde jag upp, han sa att han inte hade hunnit kollat på de, det har jag full förståelse för, förklarade att jag hade semester och en obrukbar hoj, därav att jag stirrade!
Han verkade förstå och sa att han skulle återkolla inom en timme.
Fick ett mail kl 17, svarar på detta
Tisdag, får ett par mail, han har inte skrivit ut pris, frakt osv, verkar dessutom inte ha kollat på hyllan då han skrivet att det finns "enligt listorna" (är de inte samma listan som ligger på nätet som jag refererade till ??)
Skickar 10.38 att jag tar styret, han skrev att jag skulle skriva ner adress mm så skickar han det.
NU anser jag att min bestälning är lagd.
Torsdag 20/8 kl 12.
Har inte hört något alls från Sören, inte ens en bekräftelse på beställningen.
Drar iväg ett mail och ber om kollinummer, för att ev kunna hämta paketet på postterminalen, jag skall ju dra på MC-Semester fredag runt lunch, så hopp finns än !
Inte ett knyst !
Det blir fredag, inget med posten idag heller,
får låna en polares båge. Kör till High Chaparall och vidare till Öland under helgen.
Hör inget under hela förljande vecka, förutsätter ju dock att det ligger en uthämtningsavi och väntar på mig i brevlådan när jag kommer hem !
Kommer hem igen Söndag kväll den 30:e
Tomt på postavier innanför dörren.....
Hoppar av glädje
Sätter mig vid datorn och drar iväg ett mail till och frågar hur det går, påpekar att jag inte hört ett pip sedan jag la ordern, och att jag har bett om kollinummer mm.
Måndag, inte ett knyst.
Tisdag efter lunch (dem har ju bara telefontid efter 14)
Ringer och efter ett par påringningar svarar de.
Förklarar att jag har beställt grejor, mailat osv
Svar:
Jaha, ja jag såg att det låg nåt mail här.
Jag:
Jaha, har ni skickat grejorna eller ?
Nä, konstigt, vu brukar vara mycket snabbare
Har ni styret eller ??
Skulle jag tro, men jag skall kolla om det finns hemma, har 2 kunder i butiken nu, men jag skriver ut mailet och lägger det på tangentbordet så tar jag det direkt efter kunderna.
Låter bra, då skickas det idag då
Ja
Bra, Ring mig om det är några konstigheter över huvud taget, du har mitt nummer
Ja, det har jag, självklart ringer jag om det skulle vara några problem !
Samtalet avslutas, arbetsdagen tar slut, jag hör inte mer och förutsätter att det har blivit skickat !
Torsdag 3/9
Inget paket, posten kan ju ta upp till 3 dagar på sig tänker jag, så jag låter det blir fredag.
Idag Fredag, lyckas sluta lite tidigare och är hemma om vid 14, posten har kommit, men inget paket, slänger mig på telefonen, de har stängt fredagar...
Brukar det vara såhär smidigt att ha med dem att göra ??
Kommer hänga på luren kl 13 på måndag, har han inget kollinummer att ge mig så kan har ju fethaja att jag beställer det nytt orginal, då skall han fan inte tjäna några pengar på mig.
--------------
Ringde Fleninge idag efter att jag inte fått tag i Trollhättan, lite anorlunda kundbemötande:
Förklarar vad jag söker
Har inget löst men ring igen om en halvtimme så springer jag ut och kolla på det som inte är demonterat än !
Ringer upp igen och presenterar mig igen.
Hade tyvärr inget hemma, men skulle ev få in en likadan som min på måndag, så jag skulle ringa igen på måndag eftermiddag för då visste han.
Det är så jag vill bli bemött, klara pix.