MC-Demontering Trollhättan "Bike"

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Har inte haft meddem att göra innan så jag har ingen aning om hur bra det brukar funka !

har nu väntat i snart 3 veckor på att han skall skicka ett styre å som jag har beställt.

Mailade en förfrågan på söndag (16/8), styret & växelförare fanns med i listan de har på sin hemsida.(ja jag vet att dem inte jobbar då men skit i de.)

Måndagen vid 17 ringde jag upp, han sa att han inte hade hunnit kollat på de, det har jag full förståelse för, förklarade att jag hade semester och en obrukbar hoj, därav att jag stirrade!

Han verkade förstå och sa att han skulle återkolla inom en timme.
Fick ett mail kl 17, svarar på detta

Tisdag, får ett par mail, han har inte skrivit ut pris, frakt osv, verkar dessutom inte ha kollat på hyllan då han skrivet att det finns "enligt listorna" (är de inte samma listan som ligger på nätet som jag refererade till ??)
Skickar 10.38 att jag tar styret, han skrev att jag skulle skriva ner adress mm så skickar han det.
NU anser jag att min bestälning är lagd.

Torsdag 20/8 kl 12.
Har inte hört något alls från Sören, inte ens en bekräftelse på beställningen.
Drar iväg ett mail och ber om kollinummer, för att ev kunna hämta paketet på postterminalen, jag skall ju dra på MC-Semester fredag runt lunch, så hopp finns än !

Inte ett knyst !

Det blir fredag, inget med posten idag heller,
får låna en polares båge. Kör till High Chaparall och vidare till Öland under helgen.

Hör inget under hela förljande vecka, förutsätter ju dock att det ligger en uthämtningsavi och väntar på mig i brevlådan när jag kommer hem !

Kommer hem igen Söndag kväll den 30:e
Tomt på postavier innanför dörren.....
Hoppar av glädje :mad:

Sätter mig vid datorn och drar iväg ett mail till och frågar hur det går, påpekar att jag inte hört ett pip sedan jag la ordern, och att jag har bett om kollinummer mm.

Måndag, inte ett knyst.

Tisdag efter lunch (dem har ju bara telefontid efter 14)
Ringer och efter ett par påringningar svarar de.
Förklarar att jag har beställt grejor, mailat osv
Svar:
Jaha, ja jag såg att det låg nåt mail här.

Jag:
Jaha, har ni skickat grejorna eller ?

Nä, konstigt, vu brukar vara mycket snabbare

Har ni styret eller ??

Skulle jag tro, men jag skall kolla om det finns hemma, har 2 kunder i butiken nu, men jag skriver ut mailet och lägger det på tangentbordet så tar jag det direkt efter kunderna.

Låter bra, då skickas det idag då

Ja

Bra, Ring mig om det är några konstigheter över huvud taget, du har mitt nummer

Ja, det har jag, självklart ringer jag om det skulle vara några problem !

Samtalet avslutas, arbetsdagen tar slut, jag hör inte mer och förutsätter att det har blivit skickat !

Torsdag 3/9
Inget paket, posten kan ju ta upp till 3 dagar på sig tänker jag, så jag låter det blir fredag.

Idag Fredag, lyckas sluta lite tidigare och är hemma om vid 14, posten har kommit, men inget paket, slänger mig på telefonen, de har stängt fredagar...

:huvet:huvet:huvet

Brukar det vara såhär smidigt att ha med dem att göra ??

Kommer hänga på luren kl 13 på måndag, har han inget kollinummer att ge mig så kan har ju fethaja att jag beställer det nytt orginal, då skall han fan inte tjäna några pengar på mig.

--------------

Ringde Fleninge idag efter att jag inte fått tag i Trollhättan, lite anorlunda kundbemötande:

Förklarar vad jag söker

Har inget löst men ring igen om en halvtimme så springer jag ut och kolla på det som inte är demonterat än ! :tummenupp

Ringer upp igen och presenterar mig igen.

Hade tyvärr inget hemma, men skulle ev få in en likadan som min på måndag, så jag skulle ringa igen på måndag eftermiddag för då visste han.

Det är så jag vill bli bemött, klara pix.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
fan va lustigt det kan bli, för mig är det precis tvärtom, har köpt lite prylar av bike, alltid lika bra bemötande av sören, inga problem med leverans what so ever, har ringt till fleninge 2 ggr, vet inte varför jag ringde dit andra ggn då jag lovade mig själv att aldrig ringa dit igen efter bemötandet första ggn.

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Har skickat mail flera gånger om grejorna finns kvar, men det har varit knäpptyst därifrån. skippade alltihop och köpte via ebay istället.
verkar inte vara något större intresse att sälja.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har bara goda erfarenheter av bikes demontering. Trevligt folk o snabba svar.

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
För begagnade mc-delar är ebay the shit. Gett upp demonteringsföretag för länge sen när det gäller distansköp. På ebay får man mer koll på vad man köper, säljaren har oftast bilder på varan, svarar snabbare på förfrågningar samt blir betydligt billigare även med frakt och moms inräknat (om det kommer från USA).

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har skickat mail flera gånger om grejorna finns kvar, men det har varit knäpptyst därifrån. skippade alltihop och köpte via ebay istället.
verkar inte vara något större intresse att sälja.

Ungefär samma här! Jag har skickat mail tre gånger och frågat om grejerna finns kvar. Inget svar! Dessutom har jag frågat om pris men det kanske man inte ska göra? Fast där är jag bestämd. Jag vill veta pris innan jag beställer. Har dock hittat allt jag velat ha på ebay med både bild och pris inklusive frakt.

-=[P-son]=-

Gick med
7 Jun 2009
Hoj
skönt att höra att jag inte är ensam !!

en dle kanske tycker:
varför ringer du inte bara !?

Dels: dem/han har telefontid 13-16
Dels: Jag har ett eget arbete där det oftast inte passar att jag står och ballar en massa privata ärenden, är tekniker och 95% ute hos kund.
Och framförallt, ring, hans telefonsvarare går in och förklarar så snällt att man INTE KAN lämna medelande där, han refererar till Mail.

Jag avskyr företag som inte sköter mailen som de skall !!
Det är tyvärr aldelles för många företag som inte inser hur mkt kunder de mister på att inte svara/sköta sin mailkorrespondens.

Kneedrag

Guest
Köper också via ebay. Trött på att betala nypris minus 10% på beg delar från demoteringsfirmor.

Ebay is da shit:tummenupp:tummenupp

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Har också lite mystisk erfarenhet från Bikes demontering. Skulle för 2 år sen köpa ett Slip-on till min R6 som jag hade då. Demonteringen hade fått in lite nya slip-on (antagligen från butiken) som dom sålde till halva priset.
Va där uppe o köpte ett Micron till min R6. När jag skulle montera det visade det sig att pipan va till en R1. :huvet
Det blev ett jävla ringande dit, kom till slut överens om att jag skulle få ett Ixil istället.
Skickade tillbaka mitt o fick Ixil. Detta visade sig passa jävligt dåligt, läckte som fan i anslutningen.
Ringde o fick veta att jag behövde en extra packning.

Jaha, -beställde den också då, betalade frakt osv. Packningen kom men likt förbannat läckte det fortfarande i anslutningen. Surnade till lite nu, detta va altså typ 1 månad efter jag först hade köpt Micron-pipan.

Slutade med att jag skickade tillbaka Ixil-pipan o fick pengarna tillbaka. Fick dock inget för varesig frakt eller den onödiga packningen.

Hela historien slutade med att jag hittade ett Yoshimura slip-on på blocket för ett riktigt bra pris, faktiskt mindre än vad Micron-röret hade kostat från början. Slog till på det och givetvis va passformen klockren :tummenupp

Vad lär man sig av detta?
- Köp kvalitetsgrejer direkt o håll inte på o trixa o greja för att få lågbudgetsaker att passa.

Angående bikes demontering kan man väl säga att dom har ok service men antagligen lite för mycket att göra. Detta leder till att dom förväxlar och blandar ihop saker o ting.
Tyvärr går det då ut över kunderna som då (som jag) får lägga ut pengar och tid i onödan.

Som övriga så tycker jag att eBay är kanon för att handla delar men om jag ändå måste ha nåt från Bikes demontering så blir det isf att jag handlar det på plats och öppnar eventuella kartonger osv för att va säker på att det blir rätt.

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det är lite svårt för mig att vara opartisk, eftersom jag bor 1.5km från Bike-skroten och har lärt känna sören på en privat nivå, vilket medger fantastisk service.

Men han är den enda anställde på skroten vilket innebär att han ska:

1.Ta emot nya hojar,
2.deala med fb,
3.skruva ner hojarna,
4.katalogisera,
5.märka,
6.sortera,
7.sköta alla kunder som kommer o går,
8.svara i telefon,
9.uppdatera hemsidan,
10.läsa o svara på alla mail som regnar in
11.packa o skicka paket
12. fakturera
13. och säkert lite till

Det blir mer bollar att hålla i luften än vad som är möjligt på en person.

Men jag har ändå full förståelse för om du blir sur när du räknar med att få dina grejer men inte får det.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jag har mailat ett par ggr. En gång fick jag inte svar. Skickade nytt mail och fick svar inom 24 timmar. Beställda grejer dök upp snabbt som....

-=[P-son]=-

Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Det är lite svårt för mig att vara opartisk, eftersom jag bor 1.5km från Bike-skroten och har lärt känna sören på en privat nivå, vilket medger fantastisk service.

Men han är den enda anställde på skroten vilket innebär att han ska:

1.Ta emot nya hojar,
2.deala med fb,
3.skruva ner hojarna,
4.katalogisera,
5.märka,
6.sortera,
7.sköta alla kunder som kommer o går,
8.svara i telefon,
9.uppdatera hemsidan,
10.läsa o svara på alla mail som regnar in
11.packa o skicka paket
12. fakturera
13. och säkert lite till

Det blir mer bollar att hålla i luften än vad som är möjligt på en person.

Men jag har ändå full förståelse för om du blir sur när du räknar med att få dina grejer men inte får det.

Kanske dags att utöka personalstyrkan, hinner man med fler kunder så borde väl det betala sig själv...
Och undevika att "gå in i väggen" eller liknande på köpet... ;)

det kan du ju tipsa honom om..

-=[P-son]=-

Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Sören ringde mig igår, gissar att "Ellfors" påtalat att tråden finns..
Sören hade läst den iallafall.

Beklagade tiden och medhöll att det tagit på tok för lång tid, och att han själv med skulle ha varit riktigt förbannad vid dehär laget.

Bekräftade att han är själv mm mm
Man är stressad, saker blir liggande när det ringer, kommer in kunder mm, jag kan förstå det, och kan tänka mig att Sören inte heller tycker att det är kul.
Men att han skall få förstärkning f.r.o.m. Slutet på September.

Hursomhelst styret jag hade beställt hade visat sig inte vara 100%igt.
Sören presenterade 2 alternativ för mig med lösningar som var snabba.

Idag låg det ett styre i brevlådan när jag kom hem från jobb :tummenupp
Monterat och provkört ett par mil nu ikväll ! :banana

Nöjd för denna gången, och kommer förmodligen ge Sören / Bike Demonteringen nästa gång jag behöver någonting.

Riktigt tråkigt att det skulle behöva sluta med en tråd här.
Verkligen inte min stil att smutskasta företag eller personer, men denna gången ran bägaren över helt enkelt.

Hoppas att det flyter på med förstärkningen som skulle komma, så blir nog alla kunder nöjda och Sörens blodtryck och nerver håller sig nog även på Rimliga nivåer :)

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
så jävla röd va
alltså... ibland går det snett. det gäller alla.
tråkigt att råka ut för men man behöver inte döma ut ett helt företag för ett enskilt ärendes skull.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Japp, det gjorde jag. tyckte han kunde få möjlighet att försvara sig i ett så tidigt skede som möjligt.

Tur att det ordade upp sig till slut:tummenupp

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Gött att han tog sitt ansvar! skitbra tycker jag.
Alla tabbar sig någon gång. :tummenupp
Slutet gott allt gott :fyllisar

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Bra att det ordnade sig.
Själv har jag bara bra erfarenheter. Jag beställde grejer i sommras när det stod på deras hemsida att dom hade semester, men Sören svarade snabbt på mail trots det och skickade grejerna så att jag hade dom 2-3 dagar efter första kontakten. Så jag kommer att vända mig till Sören fler gånger. :tummenupp

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Beklagade tiden och medhöll att det tagit på tok för lång tid, och att han själv med skulle ha varit riktigt förbannad vid dehär laget.

Bekräftade att han är själv mm mm
Man är stressad, saker blir liggande när det ringer, kommer in kunder mm, jag kan förstå det, och kan tänka mig att Sören inte heller tycker att det är kul.
Men att han skall få förstärkning f.r.o.m. Slutet på September.

Hursomhelst styret jag hade beställt hade visat sig inte vara 100%igt.
Sören presenterade 2 alternativ för mig med lösningar som var snabba.

Idag låg det ett styre i brevlådan när jag kom hem från jobb :tummenupp
Monterat och provkört ett par mil nu ikväll ! :banana

Nöjd för denna gången, och kommer förmodligen ge Sören / Bike Demonteringen nästa gång jag behöver någonting.

Riktigt tråkigt att det skulle behöva sluta med en tråd här.
Verkligen inte min stil att smutskasta företag eller personer, men denna gången ran bägaren över helt enkelt.

Hoppas att det flyter på med förstärkningen som skulle komma, så blir nog alla kunder nöjda och Sörens blodtryck och nerver håller sig nog även på Rimliga nivåer :)

Och där kom verkligheten i en och samma text !:tummenupp

Har själv köpt delar så det räcker till nästan två hojar av Sören.
För det är verkligen Sören man handlar av.
Han sköter allt själv.

Vet också att det finns jättebra idéer om hur hela skroten skulle kunna utvecklas med smidigt register på nätet, bilder mm.
Problemet är att Sörens chef (enl mig) inte ser vilken guldgruva dom sitter på och därför inte anställer fler folk.

Hoppas han får med folk framöver och bra att denna historien löste sig på bästa sätt !:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Och där kom verkligheten i en och samma text !:tummenupp

Har själv köpt delar så det räcker till nästan två hojar av Sören.
För det är verkligen Sören man handlar av.
Han sköter allt själv.

Det förklarar ju allt! Inte underligt att han inte hinner svara i telefon och på mail. Bike i övrigt är ju så stort och med ganska mycket personal så man trodde ju att det åtminstone var några stycken som jobbade på demonteringen.

SIXTEN BAPPA

Jerker Axelsson
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Lite olika
Jag brukar inte kolla på så mkt på forum (finns inte tid)......men fick nys om tråden...
Sören är som skapt för att driva en demontering med en företagsorganisation i ryggen. men någon guld gruva är det inte, skulle vi ha en ½-tid x-tra skulle det vara röda siffror
För att få någon lönsamhet skickar vi ut 2-3 mekaniker under lågsäsong för att demontera hojar (vi har väldigt lite att göra i verkstaden Januari-mars)
En solig måndag under våren/sommaren har vi 1800 inkommande samtal på Bike, en onsdag med snö i luften har det varit ner på 50st
Men om det är någon som har något problem oavsett avd får ni gärna ringa 0520-488037eller maila mig. jerker@biketrollhattan.se så löser vi det på bästa sätt.
Vi försöker alltid jobba efter att nöjd kund är bästa reklamen,
det kan skita sig big-time men se för fa...n till att lös det så kunden är nöjd...

M..V.H Jerker Axelsson ägre av Bike Trollhättan

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...