Mc-folket är helt underbara!

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Tjo!

Så här var det....

Karlsson har uppkörning i ö-vik idag, vi var på plats i god tid. Jan Kasper kommer och allting börjar.
Karlsson visar legg och sedan regg beviset på att hojjen är på 25kw.
Då säger Kasper att karlsson inte får köra upp på sin hoj för den är inte på 375cc som är minimum, han kör en 250...

Alla andra som ska köra upp kör upp för tung, vi tänker: vafan gör vi nu?!
En av killarna som körde upp sa att han kompisar som hade varsin supermotard en bit längre bort kanske kunde låna ut nån av deras hojjar.
Jag och killen går iväg in på flygplatsen å söker upp grabbarna.

Båda 2 är villiga att låna ut sina hojjar, vi skulle få låna Andreas hoj, men när kasper ringer och skall få den "godkänd" visar det sej att hojjen inte var påställd! ajfan... (det hade blivit nå strul när han hade ställt på den).

Det slutar med att vi får låna Peders, vilken hade "lite" mer gosaker på sin hoj och ingen vidare bra tomgång på sin hoj..

Men uppkörningen drar igång, karlsson har aldrig suttit på hojen men klarar manöverbanorna galant, å trafiken gick inge sämre för den delen heller!

Grattis Karlsson!!! (Plantpicker).

Och än en gång STORT tack både Peder (HoOmer) och Andreas för erat stöd och lån av hojen!

Annars hade Herr Karlson fått sörjesupit imorrn när vi ska åka till Bulgarien, Sunny Beach på studentresa...

Tack vare er fick Karlsson en ärlig chans, och den tog han! :tummenupp

Det är sådana hära gånger man blir så otroligt glad att det finns så otroligt vänliga människor som ställer upp när det krisar som mest!

Mvh /// Andreas Gradin

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
O vissa tycker att MC-åkate e ett jävla pack. Detta bevisar helt klart motsatsen :fakta

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Generösa och hjälpsamma människor kan verkligen få ens dag att lysa upp :Bugar

PlantPicker

Plantpicker
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r -98
Underbart!

Det känns helt underbart nu :) Skönt å slippa fara hem dom där tio milen å inte ens fått chansen å visa att man kan! Å helvete va sugen jag är nu på å köpa en motard, men ska väl ha min å köra denna sommar iaf först innan man byter upp sig! Jag kanske aldrig hade klarat kortet om jag kört upp med min egen hoj heller. Var ju mycket lättare på manövernbanan med KTM:n jag fick låna av Peder! Stort tack än en gång till Peder! :Bugar

Mc folket är helt underbara! det fick man ännu en gång bekräftat :tummenupp
Nej nu hinner jag inte skriva något mer.. hojjen hinner ju kallna :p
Vi ses utefter vägen :banana

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Finns hopp för mänskligheten, måste försöka låna en hojj jag också när det är dags för mig att köra upp.. Har bara en 600 knack själv.. 700cc måste man ju ha vid uppkörning, för se om det finns någon trevlig människa som vill låna uy hojjen till en mc aspirant =)

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Santo skrev:
2181924 O vissa tycker att MC-åkate e ett jävla pack. Detta bevisar helt klart motsatsen :fakta
Det bevisar väl också att MC-åkare inte fixar att läsa enkla instruktioner som till exempel vilken hoj som är godkänd för uppkörning... :blah

Skämt åsido så var det himlans snällt att låna ut hojen - och grattis till kortet! :tummenupp

PlantPicker

Plantpicker
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r -98
69:an skrev:
2181978 Det bevisar väl också att MC-åkare inte fixar att läsa enkla instruktioner som till exempel vilken hoj som är godkänd för uppkörning... :blah

Skämt åsido så var det himlans snällt att låna ut hojen - och grattis till kortet! :tummenupp

Hahah! Ja de e sant! Men har dom inte ändrat de där ganska nyligen? vilka kw och kubik som gäller vid dom olika stegen på uppkörningar? Hittade i mina papper nu som jag skrivit ut från vägverket för att få skisserna till konbanorna, att det står vad som gäller. Men jag tycker att det är väldigt suddigt och otydligt. En sån där viktig grej borde ju stå lite tydligare. Fet text eller nått liknade :p Man får väl säga att jag hade tur i oturen! Tråkigt att man inte kan ha 250c att köra upp med annat än till att köra upp för lätt mc då..... konstiga regler tycker jag!

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Plant Picker, GRATTIS till kortet! :tuttar :banana

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
PlantPicker skrev:
2182021 Hahah! Ja de e sant! Men har dom inte ändrat de där ganska nyligen? vilka kw och kubik som gäller vid dom olika stegen på uppkörningar? Hittade i mina papper nu som jag skrivit ut från vägverket för att få skisserna till konbanorna, att det står vad som gäller. Men jag tycker att det är väldigt suddigt och otydligt. En sån där viktig grej borde ju stå lite tydligare. Fet text eller nått liknade :p Man får väl säga att jag hade tur i oturen! Tråkigt att man inte kan ha 250c att köra upp med annat än till att köra upp för lätt mc då..... konstiga regler tycker jag!

lätt MC får ej överstiga 125 kubik,...

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tyvär kan jag inte hålla med.
Står klart och tydligt i boken samt på flera ställen om reglerna för mellan hojj.
Men struntsamma nu!
Grattis till kortet :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Skönt när folk ställer upp sådär. Och hoppas du köper motard nu då. Visst är det härliga hojar det ;) Var den strypt den du körde upp på? Eftersom effekten i papprerna räckte inför uppkörningsmannen.

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
philsson skrev:
2182452 Skönt när folk ställer upp sådär. Och hoppas du köper motard nu då. Visst är det härliga hojar det ;) Var den strypt den du körde upp på? Eftersom effekten i papprerna räckte inför uppkörningsmannen.

hahaha, kan lova det att den hojjen var definitivt INTE original för fem öre!
Sök på medlemmar, sedan hoomer, så hittar du hojjen han körde där :)

Båda hojjarna är reggad på 25kw, så de va lugnt dock :)

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
*Foxen* skrev:
2183089 hahaha, kan lova det att den hojjen var definitivt INTE original för fem öre!
Sök på medlemmar, sedan hoomer, så hittar du hojjen han körde där :)

Båda hojjarna är reggad på 25kw, så de va lugnt dock :)

Strypt med acra å kam jue. :rofl Sjukt att köra up med den hojen om man tänker efter..
Jävligt kul att kunna hjälpa till, gratis mat dessutom :tummenupp

Ta´re lungt på Sunny b.

Jesper Cronelid

SDK #3863
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Ducati SS1000 & 848
Måste bara säga, som nybliven hojförare, att det känns som man är i en familj... Alla hälsar på alla och man kan gå fram till vilken annan hojåkare som hellst och tjöta, och vice versa...

Skitkul :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jesper Cronelid skrev:
2183364 Måste bara säga, som nybliven hojförare, att det känns som man är i en familj... Alla hälsar på alla och man kan gå fram till vilken annan hojåkare som hellst och tjöta, och vice versa...

Skitkul :tummenupp
Så är det! Bilförare ser ner på varandra, hojåkare hjälper varandra! Ganska häftigt faktiskt! :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
härligt!

måste säga att jag tycker det är himla skumt att det finns såna luckor i VV's regler.
t.ex. att en 250 cc är inte okej till något, varken lätt eller mellan (eller tung) vare sig den har 1, 25 eller 200 kw.

vissar man att man kan kontrollera, vårda, balansera osv. en hoj så borde man väl få kortet, så mycket mer kan dom ju inte kontrollera... vem som helst klarar ju av att ha en fullpackad R1'a mellan benen och köra bra och lugnt i någon timma framför VV's nissar - även fast många inte skulle vara det minsta trafiksäkra utan ett sånt kraftpaket.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Hoztic skrev:
2183497 Så är det! Bilförare ser ner på varandra, hojåkare hjälper varandra! Ganska häftigt faktiskt! :)
Om man inte kör jänkebil då samma hjälpsamhet infinner sig där oxå.. :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Werzion skrev:
2183837 härligt!

måste säga att jag tycker det är himla skumt att det finns såna luckor i VV's regler.
t.ex. att en 250 cc är inte okej till något, varken lätt eller mellan (eller tung) vare sig den har 1, 25 eller 200 kw.
.

Jag håller med, löjligt! I övrigt finns det ju inga kubikbegränsningar (förutom moppe och 125:a), så varför ska det plötsligt vara stenhårt just vid uppkörningen? :va

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Jepp så går det till i Ö-vik, förbannat härlig stad :yoparty
Körde själv upp med Jan Kastberg både för A och B kortet jävligt bra kille.
Grattis till kortet :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...