Programvaran här på sporthoj suger. Det är inte värt besväret att lägga upp en bild.
Är det projekttrådar man är ute efter så finns det forum där det är hyggligt drag och massor med tips. Likaså kompetens när det gäller felsökning.
På Facebook är det enkelt att lägga upp en bild och skriva en bildtext. Man kan lägga upp ett album med 200 bilder lika enkelt. Det tar en stund att ladda upp men det beror på din uppkoppling. Mycket uppskattat.
Det finns massor med grupper man kan gå med i. Grustouring, märkesspecifika grupper, -70-talshojar från Japan, RestoMod-byggen osv. Allt. Det är bara att söka plus att man kollar de förslag som Facebook lägger in flödet.
Jag är med i ca 20 sådana grupper plus några mopedgrupper. Det är en jäkla aktivitet bland moppetrimmarna!
Tyvärr så får man se en massa skit via sina vänner och Facebook-vänner. Där får man tabort eller dölja. T ex sport och politik.
Mitt likes-rekord för en bild är drygt 1700. Annars runt 300 för ett album. Eller visar upp sin hoj och får 60-70 likes och kommentarer och följdfrågor. Varför skulle jag inte gilla Facebook? I mitt flöde ser jag också mina riktiga kompisar och mina andra intressen.
Nu är det lågsäsong för många åkare, högsäsong för byggare. Syns det här? Ryddarn håller på med ett projekt. Det ända pågående här? Hur är responsen på dina 4-5 senaste inlägg med bilder och text? Noll svar, noll gilla.
Det är synd att det är så dött här. Det finns flera vars inlägg jag gärna läser och tips jag tar del av.
Jag vet inte hur många medlemmar SH har men det verkar vara en klick på 10-20 aktiva som skriver, kanske ett 20-tal till som kommer tillbaka då och då. Hur många nya medlemmar är det som är kvar efter ha postat sina frågor eller visat upp sitt bygge?
Någon uppdatering av programvaran här kommer vi väl aldrig att få. Jag försökte lägga ut en bild från min 22-milatripp igår, Stockholm-Norrtälje-Gräddö-Åkerberga-Stockholm. Det funkade inte med imgur heller så jag skiter i det tills vidare.