sen slöas de ner 20-30km/h av all deras utrustnintChris Ash skrev:Polisen kör ju bla BMW 1200, den toppar nog mellan 240-250 ärliga.
Polisen är ju inga gudar direkt, men de kör nog ifatt de flesta gatåkare.
kajlyl skrev:sen slöas de ner 20-30km/h av all deras utrustnint
Dock har de väl vissa civila snabber bemve hojjar...
Per Sten(tror jag det var) kör väl på ca 1.15 på knutstorp med "firma hojjen".
klart imponerade tid för den hojjen på den banan!!!
R1 racer skrev:...Zick zackade lite mellan billar i sådär 130-150 km/h på 90 väg.Vips! så såg jag i spegeln att där är nån båge som hängde på bakefter o närmade sig rätt friskt den oxå... ...kräma jag på extra på rullen... ...Vidare krämade jag på utan att ens våga kolla i spegeln o sen blev det hem o gömma sig i polarns garage...
spharv skrev:Fy faaaen! Jag blev helt inne i det du berättade... Shit asså, blev nästan kallsvettig.. =)
Men sen kom jag till lite eftertankar.... Hur ska jag kunna ut och leka med min nybörjarhoj sen... ?! Inte för att jag ska ut och köra ihjäl mig, men visst kommer man ju ligga lite i mitten av vägen och passera en del bilar.. Det är ju inte svårt att köra för fort på mc direkt, har man ju märkt på körskolan och framförallt manöverplan! P
Men om jag nu skulle få en polisbil eller ännu värre då en mc-polis efter mig så lär jag ju INTE "kräma på" som du gjorde... Tänk dig en GS 500E eller en Kawasaki GPZ eller nåt som febrilt försöker dra ifrån polisen... blir nog inte så lätt. Slutsatsen jag drog från detta var att man ska ta det försiktigare på en mindre motorcykel, eftersom man inte KAN dra ifrån dem. I alla fall inte jag, tror jag inte....
Det verkar som om du med nöd och näppe drog ifrån polisen ----
---- PÅ EN YAMAHA R1 !!!!! ----
En retta är ju för böveln en av världens snabbaste hojar... Respekt. Både för dig och för polisen.
Jag vågar nog inte... =)
R1 racer skrev:Nä jag är ingen Gud o Rettan är då lite överskattad som hoj,visst går dom fint
men valet var ju oxå att jag då tyckte det var en snygg hoj o än idag tycker jag Rettorna står på sej o är bland de snyggare,se på 04.an.Men att kalla dom för bland världens snabbaste bör man nog inte göra.Är du väl ute o kör med andra hoj polare så tycker jag dom flesta sport hojar trots allt går väldigt lika...kanske har jag fel(?) men så fort folk hör Retta så är det ju typ den värsta o snabbaste grejen....NÄ!.
Nä fy attans jag kommer nog inte göra om det där o skulle det vara kurv vägar vet jag att jag inte hade haft nån större chans skulle jag tro mot en mc polis,det är inte bara hojen o dess fart det är mycket förraren oxå.Man har sett många äldre klumpiga hojar på bana som kör bättre eller minst lika bra som nyare.Så träning o åter träning på bana så kan man nog få till rätt bra varvtider med endel helt olika hojar.
Vad de får och vad de gör är två olika saker. Detta är saxat ur ÖstgötaCorren och gäller en kompis till mig som blev jagad av länsman "När motorcyklisten märkte att han hade en polisbil efter sig ökade han farten. Polisbilens hastighetsmätare låg tidvis på 245 kilometer i timmen. " Han var för övrigt på rättegång idag ang detta. Åklagaren yrkade på fängelse. Domen faller på onsdag. Hela storyn på http://www.corren.se/archive/2003/11/24/hf2xovs8u0turvz.xml?category=1mr1ht7tc7bgy4x&ad=kajlyl skrev:att dra dem på motorväg som ovan talare är nog inte svårt... poliserna vill/får ju inte riskera allmänheten(och vill nog inte för sin egen skull heller) så.. kör man som en galning frammåt så släpper de nog och rapporterar till kollegorna istället.
Men att köra ifrån dem på en öde krokig väg är nog inte de lättaste
DanTheMan71 skrev:Kör man inte ifrån snuten med en sporthoj bör man kolla på
nån annan typ av hoj.Har fått jag av både bil o mc.I fallet med Mc lät jag han komma ikapp vid rödljuset ,korsningen E 18-Rissneleden vid mcdonalds.Han tyckte väl såhär Då tryckte tjejen ihop revbenen på mig o skrek KÖR...ok man var ju inte direkt sen på gasen ..Gjorde så här sen var det full muff hemåt.Han hade inte en suck...full gas o vid Solvalla kollade jag bak...puts väck var han.Morsan fick ett samtal hem senare den dagen(bodde hemma då) av farbror blå som undrade vem som var ute o brände.Morsan sa som det var men inget mer hände,,,den gången heller
Det roliga va att tjejen tyckte det var skoj
Lidbrandt skrev:Man säger väl inte Gris om en Polis...gör man?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |