Mc-Grisen

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Hur mkt toppar snutarnas bågar....skulle man ha någon chans att köra ifrån...
Någon som dragit mc-snuten????

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
CBR600 KXF250
Jag har läst i BIKE att de går i 220 (eller 230, kommer inte ihåg). De hade ett reportage om det en gång. De påpekade dock att mc-poliserna var mycket skickliga förare och det var inte många som kunde köra ifrån en mc-polis. Själv har jag dock ingen erfarenhet, har bara kört ifrån bil en gång.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Polisen kör ju bla BMW 1200, den toppar nog mellan 240-250 ärliga.

Polisen är ju inga gudar direkt, men de kör nog ifatt de flesta gatåkare.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Det är inte dödsstraff på fortkörning o dyl, så polisen avbryter nog om jakten blir alltför farlig. Det finns ju andra på vägen oftast. Så kanske den som kör ifrån dom inte automatiskt är lika bra som Rossi...
/u

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Chris Ash skrev:
Polisen kör ju bla BMW 1200, den toppar nog mellan 240-250 ärliga.

Polisen är ju inga gudar direkt, men de kör nog ifatt de flesta gatåkare.
sen slöas de ner 20-30km/h av all deras utrustnint :)
Dock har de väl vissa civila snabber bemve hojjar...

Per Sten(tror jag det var) kör väl på ca 1.15 på knutstorp med "firma hojjen".
klart imponerade tid för den hojjen på den banan!!! :gnissla

HanneZ

Guest
Kom ihåg att man kan hamna i fängelse om man inte lyckas med att dra dom!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Utan skryt så har jag lyckats med det!

Utan skryt o gör gärna inte om det fler gånger så har jag brännt ifrån en mc snut.
Precis varit ute o kört lite på kringelikrok vägar o hade skärpan uppe,ut på en större väg som går mot större ort,första biten är vanlig bred väg innan det övergår till motorväg.Zick zackade lite mellan billar i sådär 130-150 km/h på 90 väg.Vips! så såg jag i spegeln att där är nån båge som hängde på bakefter o närmade sig rätt friskt den oxå....nä nä tänkte jag här ska det inte lekas innan jag ens visste vad det var så kräma jag på extra på rullen.Kom fram till motorvägen o där yla det nog rätt friskt om hojen he he o inte såg jag hojen som hängde på.Svängde av från motorvägen o hade stopp plikt,släppte 2 bilar o sen attans skit såg jag att det var en mc snut som hängt på efter mej o var precis strax oxå på avfarten.Vidare krämade jag på utan att ens våga kolla i spegeln o sen blev det hem o gömma sig i polarns garage....lagom skakis på benen.Nä detta gör jag gärna inte om o tycker inte det var nåt värst roligt heller
men jag insåg att jag skulle säkert få böter eller draget kort redan innan när jag zick zacka mellan bilarna o såg min chans att slippa snacka med farbror blå.
Försök dock undvika detta...det ska jag försöka iallafall.Kör hellre ruset av mej på krok vägar nu än o flåsar på vanliga större vägar där risken är stor att man möter farbror blå.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
att dra dem på motorväg som ovan talare är nog inte svårt... poliserna vill/får ju inte riskera allmänheten(och vill nog inte för sin egen skull heller) så.. kör man som en galning frammåt så släpper de nog och rapporterar till kollegorna istället.
Men att köra ifrån dem på en öde krokig väg är nog inte de lättaste :huvet

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
kajlyl skrev:
sen slöas de ner 20-30km/h av all deras utrustnint :)
Dock har de väl vissa civila snabber bemve hojjar...

Per Sten(tror jag det var) kör väl på ca 1.15 på knutstorp med "firma hojjen".
klart imponerade tid för den hojjen på den banan!!! :gnissla

Jo, men så är han också "Sveriges skickligaste MC-polis". Snutarna kör faktiskt en hel del bana, bla Knutstorp och Falkenberg så de har körträning....

Marsipulami

Guest
Idag är det polisbilen som går fortast, den gör 250+ Deras MC-hojar (de nya) gör enligt statistik 230+. En polishelikopter gör ca 220-240 beroende på vinden. Men sen har ju alla sina fördelar. Helikopter tar ju fågelvägen, MCn kommer fortare upp i hastighet, medans bilen har sin smidighet som negativt och att det tar lite längre tid att komma upp i hastigheten. Så logiskt sätt kan jag dra MC-snuten i toppen med min trimmande T4 :yoparty Men det är så mycket annat som talar emot.... Däremot så har jag lättare för att dra dessa med hojen, den toppar 310 (mätarställning). Men så länge mätaren visar 310 så länge är det 310 :D

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
R1 racer skrev:
...Zick zackade lite mellan billar i sådär 130-150 km/h på 90 väg.Vips! så såg jag i spegeln att där är nån båge som hängde på bakefter o närmade sig rätt friskt den oxå... ...kräma jag på extra på rullen... ...Vidare krämade jag på utan att ens våga kolla i spegeln o sen blev det hem o gömma sig i polarns garage...

Fy faaaen! Jag blev helt inne i det du berättade... Shit asså, blev nästan kallsvettig.. =)

Men sen kom jag till lite eftertankar.... Hur ska jag kunna ut och leka med min nybörjarhoj sen... ?! Inte för att jag ska ut och köra ihjäl mig, men visst kommer man ju ligga lite i mitten av vägen och passera en del bilar.. Det är ju inte svårt att köra för fort på mc direkt, har man ju märkt på körskolan och framförallt manöverplan! :eek:P

Men om jag nu skulle få en polisbil eller ännu värre då en mc-polis efter mig så lär jag ju INTE "kräma på" som du gjorde... Tänk dig en GS 500E eller en Kawasaki GPZ eller nåt som febrilt försöker dra ifrån polisen... blir nog inte så lätt. Slutsatsen jag drog från detta var att man ska ta det försiktigare på en mindre motorcykel, eftersom man inte KAN dra ifrån dem. I alla fall inte jag, tror jag inte....

Det verkar som om du med nöd och näppe drog ifrån polisen ----

---- PÅ EN YAMAHA R1 !!!!! ----

En retta är ju för böveln en av världens snabbaste hojar... Respekt. Både för dig och för polisen.
Jag vågar nog inte... =)

:Bugar

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nä jag är ingen Gud

spharv skrev:
Fy faaaen! Jag blev helt inne i det du berättade... Shit asså, blev nästan kallsvettig.. =)

Men sen kom jag till lite eftertankar.... Hur ska jag kunna ut och leka med min nybörjarhoj sen... ?! Inte för att jag ska ut och köra ihjäl mig, men visst kommer man ju ligga lite i mitten av vägen och passera en del bilar.. Det är ju inte svårt att köra för fort på mc direkt, har man ju märkt på körskolan och framförallt manöverplan! :eek:P

Men om jag nu skulle få en polisbil eller ännu värre då en mc-polis efter mig så lär jag ju INTE "kräma på" som du gjorde... Tänk dig en GS 500E eller en Kawasaki GPZ eller nåt som febrilt försöker dra ifrån polisen... blir nog inte så lätt. Slutsatsen jag drog från detta var att man ska ta det försiktigare på en mindre motorcykel, eftersom man inte KAN dra ifrån dem. I alla fall inte jag, tror jag inte....

Det verkar som om du med nöd och näppe drog ifrån polisen ----

---- PÅ EN YAMAHA R1 !!!!! ----

En retta är ju för böveln en av världens snabbaste hojar... Respekt. Både för dig och för polisen.
Jag vågar nog inte... =)

:Bugar

Nä jag är ingen Gud o Rettan är då lite överskattad som hoj,visst går dom fint
men valet var ju oxå att jag då tyckte det var en snygg hoj o än idag tycker jag Rettorna står på sej o är bland de snyggare,se på 04.an.Men att kalla dom för bland världens snabbaste bör man nog inte göra.Är du väl ute o kör med andra hoj polare så tycker jag dom flesta sport hojar trots allt går väldigt lika...kanske har jag fel(?) men så fort folk hör Retta så är det ju typ den värsta o snabbaste grejen....NÄ!.
Nä fy attans jag kommer nog inte göra om det där o skulle det vara kurv vägar vet jag att jag inte hade haft nån större chans skulle jag tro mot en mc polis,det är inte bara hojen o dess fart det är mycket förraren oxå.Man har sett många äldre klumpiga hojar på bana som kör bättre eller minst lika bra som nyare.Så träning o åter träning på bana så kan man nog få till rätt bra varvtider med endel helt olika hojar.

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
R1 racer skrev:
Nä jag är ingen Gud o Rettan är då lite överskattad som hoj,visst går dom fint
men valet var ju oxå att jag då tyckte det var en snygg hoj o än idag tycker jag Rettorna står på sej o är bland de snyggare,se på 04.an.Men att kalla dom för bland världens snabbaste bör man nog inte göra.Är du väl ute o kör med andra hoj polare så tycker jag dom flesta sport hojar trots allt går väldigt lika...kanske har jag fel(?) men så fort folk hör Retta så är det ju typ den värsta o snabbaste grejen....NÄ!.
Nä fy attans jag kommer nog inte göra om det där o skulle det vara kurv vägar vet jag att jag inte hade haft nån större chans skulle jag tro mot en mc polis,det är inte bara hojen o dess fart det är mycket förraren oxå.Man har sett många äldre klumpiga hojar på bana som kör bättre eller minst lika bra som nyare.Så träning o åter träning på bana så kan man nog få till rätt bra varvtider med endel helt olika hojar.

Låter mycket sant.
Trevlig läsning var det i allafall - och som du uttalar dig nu så har du nog mest lärt dig en läxa, det hade nog inte varit bättre om polisen hade haffat dig den dagen!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
kajlyl skrev:
att dra dem på motorväg som ovan talare är nog inte svårt... poliserna vill/får ju inte riskera allmänheten(och vill nog inte för sin egen skull heller) så.. kör man som en galning frammåt så släpper de nog och rapporterar till kollegorna istället.
Men att köra ifrån dem på en öde krokig väg är nog inte de lättaste :huvet
Vad de får och vad de gör är två olika saker. Detta är saxat ur ÖstgötaCorren och gäller en kompis till mig som blev jagad av länsman "När motorcyklisten märkte att han hade en polisbil efter sig ökade han farten. Polisbilens hastighetsmätare låg tidvis på 245 kilometer i timmen. " Han var för övrigt på rättegång idag ang detta. Åklagaren yrkade på fängelse. Domen faller på onsdag. Hela storyn på http://www.corren.se/archive/2003/11/24/hf2xovs8u0turvz.xml?category=1mr1ht7tc7bgy4x&ad=

Last edited:

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Trevlig story....hoppas polaren din klarar sig från fängelse iallfall då.... :(
Läste att självaste mc polisen hade kört av vägen....ner i nån slänt....

Men den som ger sig in i leken.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
DanTheMan71 skrev:
Kör man inte ifrån snuten med en sporthoj bör man kolla på
nån annan typ av hoj.Har fått jag av både bil o mc.I fallet med Mc lät jag han komma ikapp vid rödljuset ,korsningen E 18-Rissneleden vid mcdonalds.Han tyckte väl såhär :ajjabajja Då tryckte tjejen ihop revbenen på mig o skrek :hördu KÖR...ok man var ju inte direkt sen på gasen ..Gjorde så här :blah sen var det full muff hemåt.Han hade inte en suck...full gas o vid Solvalla kollade jag bak...puts väck var han.Morsan fick ett samtal hem senare den dagen(bodde hemma då) av farbror blå som undrade vem som var ute o brände.Morsan sa som det var men inget mer hände,,,den gången heller :Bugar
Det roliga va att tjejen tyckte det var skoj :D

Hörrö ditt moppefucko! Har du varit på moppenet och hämtat inspiration?

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Min polares farsa fick precis en Yamaha Fazer 1000 som tjänstehoj! Och dom går väl rätt okej ändå? :gnissla (ja han är snut?)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...