Mc-Grisen

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
"Ryktesvägen" drog två potatisar på plastrejsers vid olika tillfällen ifrån mc poliser samma kväll, bägge hade tydligen flera polishojar efter sig. Den ena i stan, den andra på lite större väg i somras. Det var tydligen inte så svårt att komma ifrån? :Bugar
Men nu skulle jag nog inte vilja testa nåt sånt, har nog inte psyket för det heller :gnissla

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
K-Man skrev:
Vad de får och vad de gör är två olika saker. Detta är saxat ur ÖstgötaCorren och gäller en kompis till mig som blev jagad av länsman "När motorcyklisten märkte att han hade en polisbil efter sig ökade han farten. Polisbilens hastighetsmätare låg tidvis på 245 kilometer i timmen. " Han var för övrigt på rättegång idag ang detta. Åklagaren yrkade på fängelse. Domen faller på onsdag. Hela storyn på http://www.corren.se/archive/2003/11/24/hf2xovs8u0turvz.xml?category=1mr1ht7tc7bgy4x&ad=
"I ett brev till polisen har 26-åringen försökt att förklara sin vådliga körning med att han trodde att tre män i en Jaguar var i färd med att försöka stoppa honom och stjäla motorcykeln. .... 26-åringen hävdar i brevet att han först inte uppmärksammade att han hade en polisbil med blåljus efter sig."

Låter som en rätt dålig nödlögn eller? :) Tre män i en jaguar?

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Apropå deras nuvarande målade hojar så var jag på den lokala mc-firman där det stod 1st polismoppe för service.
Hörde mig för ang deras beryktade prestanda men fick veta att "..De är det slöaste helsike på två hjul.." :4skrika Vilket inte direkt lät särskilt imponerande :hihi

Fast om man plockar av micron, truppradion och de tolv extraljusen kanske de går som blixten??

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Chris Ash skrev:
Jo, men så är han också "Sveriges skickligaste MC-polis". Snutarna kör faktiskt en hel del bana, bla Knutstorp och Falkenberg så de har körträning....

ehhhh.... joo... han har man ju blivit "tagen" av ett antal gånger i moppe åldern för trimmat.. ännu värre e det att varenda gång stod mitt trim på morsans kontor ( hon jobbade på trafikpolisen då ) :huvet

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
DanTheMan71 skrev:
Nä du..
Jag står för varje ord.Kör man inte ifrån snuten på en sporthoj ska man inte ha nån sporthoj ..därmed basta :mattias
Kan finnas en o annan duktig förare bland poliserna men dom flesta kör som gamla kärringar.
kör som kärringar.... prova kanske istället, kör lite mognare... inte som nån finnig 18 åring som har tittat på motogp på förmiddagen... fort kör man på bana

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
DanTheMan71 skrev:
Nu menar jag inte att man ska köra ifrån snuten bara för sakens skull,utan endast om man vet med sig att man gjort fel ,,,som i mitt fall stod dom med laser på en fet raksträcka där man kan dra på lite.Tror inte att du eller nån annan håller 70 på en 2 kilometer lång raka med dubbla filer åt varje håll.Höll kanske 120 o då ryker kortet,fanns bara en sak att göra.
Kan tala om att jag kör med omdömet där det e trafikerat ,bostadsområden skolor mm men ser jag en kurvig tom landsväg då jävlar e det full muff som gäller.O håller med om att fort kör man på bana men 99 % av tiden man kör befinner man sig inte på bana o gud förbanne om jag inte skulle få gasa då.
ok... fick ett annat intryck av dina inlägg bara :rolleyes:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
DanTheMan71 skrev:
Nu menar jag inte att man ska köra ifrån snuten bara för sakens skull,utan endast om man vet med sig att man gjort fel ,,,som i mitt fall stod dom med laser på en fet raksträcka där man kan dra på lite.Tror inte att du eller nån annan håller 70 på en 2 kilometer lång raka med dubbla filer åt varje håll.Höll kanske 120 o då ryker kortet,fanns bara en sak att göra.
Kan tala om att jag kör med omdömet där det e trafikerat ,bostadsområden skolor mm men ser jag en kurvig tom landsväg då jävlar e det full muff som gäller.O håller med om att fort kör man på bana men 99 % av tiden man kör befinner man sig inte på bana o gud förbanne om jag inte skulle få gasa då.

Ser att du bor i Hässelby... Det var möjligen inte Bergslagsvägen du syftar på?
Aldrig sett ngn kontroll där nämligen...

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har alltid tänkt att det måste va rätt lungt att dra en snuthoj ifall man kör R1, zx9r, gixxer 1000 just för att man har så mycket högre toppfart. här i eskilstuna tex är det aldrig långt till motorväg. man kan alltid köra lite lagomfort inne i stan. vägra stanna liksom, men att man inte drar på så mycket. vad ska han göra då. preja en i 80km/h? man kör då bara mot närmaste påfart till motorvägen. pressar fullt kanske 2 mil och sen tar man av och gömmer sig. jag tycker att det känns som en bra idé och jag kommer att göra så ifall jag har skaffat snabbare hoj till sommaren och får mc-snut efter mig. med den gixxern jag har nu får man väl mer bara köra så fort man vågar och hoppas att mc-snuten tycker att det blir för farligt.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
K-Man skrev:
Vad de får och vad de gör är två olika saker. Detta är saxat ur ÖstgötaCorren och gäller en kompis till mig som blev jagad av länsman "När motorcyklisten märkte att han hade en polisbil efter sig ökade han farten. Polisbilens hastighetsmätare låg tidvis på 245 kilometer i timmen. " Han var för övrigt på rättegång idag ang detta. Åklagaren yrkade på fängelse. Domen faller på onsdag. Hela storyn på http://www.corren.se/archive/2003/11/24/hf2xovs8u0turvz.xml?category=1mr1ht7tc7bgy4x&ad=

berätta gärna vad han fick för straff.
som jag fattade det så var det väl din kompis som körde av vägen med hojen?
eller? hur skulle dom annars fått stopp på han?

skapligt jobbig situation att försöka snacka sig ur hur som helst :va

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
var ju nån här som berättade att han försökt med samma bedrifft. dom la dock ut spickmatta så han fick stanna. det blev kåken för det

Jokela

Guest
Blev av med mitt körkort augusti 2002 efter en fortkörning.

Körde 40km/h över gällande hastighetsbegränsning, alltså 130 på 90-väg.

Låg och "cruisade" på vägen med handen på höften, skulle hem efter en liten kvällstur. Nada trafik, viltstängsel och kanonväder. Helt plötsligt dyker en mc-polis upp bredvid mig, gissa om jag blev snopen, brukar ha rätt bra koll i speglarna.

Var på väg in i ett 70-område sen strax därefter ett 50-område så att dra gasen i bott kändes inte som ett alternativ så jag stannade. Hade inte riktig koll på vad jag körde så jag hoppades på det bästa.

Men icke sa nicke..han tog lappen på plats och med mig hem fick jag 2000kr i böter. Jag var inte arg eller nått sånt..mest snopen. Jag hyser inget agg mot poisen som tog fast mig, han var trevlig och skötte ju bara sitt jobb, lite besviken var jag på att han inte kunde "dra" av några kilometer på hastigheten.

Iallafall så blev jag ofantligt trött på gatkörning även om det har sin "charm" men att se hur lätt det gick att bli av med körkortet så kändes ganska mycket bortkastat. Service, däckbyten, tillbehör, försäkring bla bla bla, kostar ju en liten förmögenhet att åka "sporthoj".

Jag är en person som gillar att gasa på kurviga vägar och bankörning är absoluta favoriten och skulle jag köpa hoj igen så skulle det med 99% säkerhet bli en banhoj och tillhörande licens. Känns helt enkelt inte värt att köra en vass gatmaskin just nu, men detta är ju mina värderingar :tungan

Kanske har ett skadat psyke efter min körkortsförlust :D

Varför jag skrev det här har jag ingen aning om..kommer inte ens ihåg vad tråden handlade om..men ni som orkade läsa...ja..vafan..GRATTIS eller nått! :kocko

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha REXA
Det är väl helt klart möjligt att köra ifrån en mc-polis...även om jag inte skulle ge mig på det.
Har ganska stor insikt på deras utbildning och den är ganska tuff. Det är ju inte poliser som
är sugna på ett gratis mc-kort som bestämmer sig för att bli mc polis. Det är oftast erfarna åkare
med ett antal år på nacken som "civila hojjare". Utbildningen föregås av ett test på 3 dagar för
att se om man är lämplig till att köra mc så som det krävs. Man övar teknik och hastighetskörning
med moment som påminner om manöverbanan fast mkt mer avancerad, bromsning i 130, undanmanöver i 100 osv.
Klarar man testet får man börja utbildningen som är på 5 veckor, och då kör man inte 40 eller
80 minuterspass om dagen utan fullspäckade dagar med långa körpass.

En övning är att bränna ner i ett dike i 70 km/h har jag för mig...
Det körs mkt grus och även crossbanor för att öva balans mm.
Så några vilsna nissar på moperder är det inte...
Men som det redan har påpekats, poliser riskerar inte andrar trafikanters eller sitt egna liv så
det är klart att det går köra ifrån dem...

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
köra upp på en liten skogsstig i 100 osv. lägga hojen i 130 på ett fält osv

dom som kör som MC poliser är absolut inga blåbär

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Läste om en kille i staffanstorp i tidningen nu i veckan,
Som hadde kört ifrån snuten
MED EN GOPED (stavning?)!!!! ha ha det e fan en bedrift
Dock var detta en vanlig radiobil och ingen mc snut,

tyckte det var så kul att jag var tvungen att dela med mig

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Pär skrev:
Läste om en kille i staffanstorp i tidningen nu i veckan,
Som hadde kört ifrån snuten
MED EN GOPED (stavning?)!!!! ha ha det e fan en bedrift
Dock var detta en vanlig radiobil och ingen mc snut,

tyckte det var så kul att jag var tvungen att dela med mig
måste ha varigt vår egen pansionerade räjse wannabee (gsxr1100r) :D :rofl

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
kajlyl skrev:
måste ha varigt vår egen pansionerade räjse wannabee (gsxr1100r) :D :rofl

Ännu en skröna, i verkligheten så hade jag en linskamera i armhålan och jag sprang naken ifrån dom utan problem, jag sprang 65 km/h på E6:an uppmätt med GPS, Laser & gökur, dom letar fortfarande efter mig.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Lidbrandt skrev:
Man säger väl inte Gris om en Polis...gör man? :7peta

Stoppad man: "Får man kalla en polis för gris?"

Polisen: "NEJ DET FÅR MAN INTE! :mad: "

Stoppad man: "Får man kalla en gris för konstapel?"

Polisen: ... ja det kan man väl göra om man nu vill det... :confused:

Stoppad man: Okej, tack då konstapeln!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Hur tar dom reg-nummret om man kör ifrån snuten?

Fotar med en kamra? eller bara kommer ihåg det i huvvet??

Om dom fotar, kan man inte ha såndär spray då? så det bara blir vitt när dom tar kort?

Och nej, jag tänker inte köra ifrån MC-snuten med 125an, även om min 125a är supermega-dundersnabb... :va :)

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha REXA
MRX_Martin skrev:
Hur tar dom reg-nummret om man kör ifrån snuten?

Fotar med en kamra? eller bara kommer ihåg det i huvvet??

Om dom fotar, kan man inte ha såndär spray då? så det bara blir vitt när dom tar kort?

Dom kör väl mest med videokameror i bilarna..och där hjälper inte fotosprayen tror jag...
Alternativet är väl i så fall att köra utan skylt...men det drar väl åt sig blåljus i onödan. :3freak
Skulle dom inte filma så memorerar dom väl bara numret. Om dom är två då dvs...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...