Blev av med mitt körkort augusti 2002 efter en fortkörning.
Körde 40km/h över gällande hastighetsbegränsning, alltså 130 på 90-väg.
Låg och "cruisade" på vägen med handen på höften, skulle hem efter en liten kvällstur. Nada trafik, viltstängsel och kanonväder. Helt plötsligt dyker en mc-polis upp bredvid mig, gissa om jag blev snopen, brukar ha rätt bra koll i speglarna.
Var på väg in i ett 70-område sen strax därefter ett 50-område så att dra gasen i bott kändes inte som ett alternativ så jag stannade. Hade inte riktig koll på vad jag körde så jag hoppades på det bästa.
Men icke sa nicke..han tog lappen på plats och med mig hem fick jag 2000kr i böter. Jag var inte arg eller nått sånt..mest snopen. Jag hyser inget agg mot poisen som tog fast mig, han var trevlig och skötte ju bara sitt jobb, lite besviken var jag på att han inte kunde "dra" av några kilometer på hastigheten.
Iallafall så blev jag ofantligt trött på gatkörning även om det har sin "charm" men att se hur lätt det gick att bli av med körkortet så kändes ganska mycket bortkastat. Service, däckbyten, tillbehör, försäkring bla bla bla, kostar ju en liten förmögenhet att åka "sporthoj".
Jag är en person som gillar att gasa på kurviga vägar och bankörning är absoluta favoriten och skulle jag köpa hoj igen så skulle det med 99% säkerhet bli en banhoj och tillhörande licens. Känns helt enkelt inte värt att köra en vass gatmaskin just nu, men detta är ju mina värderingar
Kanske har ett skadat psyke efter min körkortsförlust
Varför jag skrev det här har jag ingen aning om..kommer inte ens ihåg vad tråden handlade om..men ni som orkade läsa...ja..vafan..GRATTIS eller nått! :kocko