Mc-Grisen

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Det bästa måste ju vara att falsk rega då.....
Om man bor i norra svergie och tar en nummerplåt nere i södra svergie på likadan hoj :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Texas skrev:
Det bästa måste ju vara att falsk rega då.....
Om man bor i norra svergie och tar en nummerplåt nere i södra svergie på likadan hoj :D

Taskigt mot dom andra juh... ISF ska man ju ta reg nr på en snuthoj...

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Tror inte dom har som målsättning att försöka fånga sporthojar, dels har dom slöa touringbumsar som nog är valda med tanke på en komfortabel arbetsmiljö och låg diftskostnad, och dels så ska dom inte ens försöke då farterna då blir sådana att oskylldiga trafikanter kan få sätta livet till. För man dom kan ju inte sätta samma prioritet på att ta någon som busar lite i trafiken som dom gör på att ta en bankrånare?.

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Honda NSR 125
NSR_Martin skrev:
Hur tar dom reg-nummret om man kör ifrån snuten?

Fotar med en kamra? eller bara kommer ihåg det i huvvet??

Om dom fotar, kan man inte ha såndär spray då? så det bara blir vitt när dom tar kort?

Och nej, jag tänker inte köra ifrån MC-snuten med 125an, även om min 125a är supermega-dundersnabb... :va :)

Har dom inte ett block som e fast pluppat på framrutan som dom bara skriver upp reg nummret på.

Tänkte bara säga att ja klarade av att åka ifrån 1 civil o 1 vanlig polis bil med min 125:a när ja inte hade körkort o skjutsade min kompis =). Anledningen ja klarade mej va cykelbanan :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lankfisher skrev:
Har dom inte ett block som e fast pluppat på framrutan som dom bara skriver upp reg nummret på.

Tänkte bara säga att ja klarade av att åka ifrån 1 civil o 1 vanlig polis bil med min 125:a när ja inte hade körkort o skjutsade min kompis =). Anledningen ja klarade mej va cykelbanan :D

Pinsamt slut i huvudet som skryter över att du bränt på cykelbana med båge och skjuts därbak.. Hade varit lagom kul för er om Tant Asta med rullatorn och Taxen haltat fram efter en sväng.. :kocko :kocko :kocko

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Har skrivit om detta tidigare i en liknande tråd,så jag drar ej hela storyn igen.I samband med att alla poliser i sundsvall med omnejd va ute o jagade en finskreggad svart suzuki efter ett bankrån,Så kommer ju naturligtvis jag åkande helt oviss om detta o får en civil 940 turbo efter mig.Jag leker lite på slangen o "hejar" med långfingret samtidigt som jag kör ifrån dom.Grejen e bara den att det e snutar överallt,så dom anropar från civilbilen till närmsta patrull.Dom ställer 2 bilar över vägen o slänger ut spikmattor.Gripandet blev löjligt överdrivet i mina ögon sett,så jag blev skitarg.Dom jagade ju beväpnade rånare så i efterhand förstod man ju varför.Nåväl,summa summarum blev 4 månader i buren för grov vårdslöshet i trafik.Sen kom det ju en bonus från länsstyrelsen i form av 15 mån spärrtid,så det va bara att ta om kortet sen oxå.Så det kan svida ordentligt om man misslyckas med sin smitning. :D

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
fredrik_wt skrev:
var ju nån här som berättade att han försökt med samma bedrifft. dom la dock ut spickmatta så han fick stanna. det blev kåken för det
:rofl

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Vad jag har hört så är hojsnutarna rätt så grymma på sina hojar,dom får ju köra i ur o skur hela säsongen så dom borde ju va rätt så hemma på sina hojar.Såg en utbildningsfilm för hojsnutar en gång där dom körde grusväg med feta ställ i böjarna,såg jävligt tufft ut,dessutom har väl dom adrenalin i systemet precis som oss?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
ktmjacke skrev:
Har skrivit om detta tidigare i en liknande tråd,så jag drar ej hela storyn igen.I samband med att alla poliser i sundsvall med omnejd va ute o jagade en finskreggad svart suzuki efter ett bankrån,Så kommer ju naturligtvis jag åkande helt oviss om detta o får en civil 940 turbo efter mig.Jag leker lite på slangen o "hejar" med långfingret samtidigt som jag kör ifrån dom.Grejen e bara den att det e snutar överallt,så dom anropar från civilbilen till närmsta patrull.Dom ställer 2 bilar över vägen o slänger ut spikmattor.Gripandet blev löjligt överdrivet i mina ögon sett,så jag blev skitarg.Dom jagade ju beväpnade rånare så i efterhand förstod man ju varför.Nåväl,summa summarum blev 4 månader i buren för grov vårdslöshet i trafik.Sen kom det ju en bonus från länsstyrelsen i form av 15 mån spärrtid,så det va bara att ta om kortet sen oxå.Så det kan svida ordentligt om man misslyckas med sin smitning. :D
Lite lätt överdrivet straff tycker jag att du fick! oki nu vet jag inte hur trafik situationen var när du lekte med dem o om du riskera andra folk i trafiken,men 4 mån i buren för o slanga o leka lite med dem var väl ganska hårt kan man tycka.O ovan på gröten så hade de mage o dra kortet.Visst du gjorde ett brott men men.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...