MC-handlare i vårt avlånga rike...

LionSword

Member of Distinguished Society
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Timmersdala
Hoj
Honda och "Bumse"
Har funderat ett tag på det här och undrar om andra har liknande erfarenheter?

Köpte/beställde en ny hoj i somras på Bike i Trollhättan. Beställde hojen med en del extrautrustning och vi enades om ett pris. Lade handpenning och hade för säljaren förklarat att något lån var jag inte intresserad av, utan snarare handpenning och sedan slutbetalning framåt sensommaren/hösten. Gav säljaren ett datum Då skulle den också vara klar att hämtas. :D

Säljaren lovade även rabatt på tillbehör, vilket gladde mig. Samtidigt borde det vara en självklarhet när man handlar ny hoj... Har tidigare köpt nya hojar och fått rabatt på delar och tillbehör - utöver slitage - i åtminstone 1 års tid.

I skiftet juli/augusti känner jag mig mer sugen (än vettigt?) på att "få hem" hojen. Tar kontakt med säljaren som lyssnar. Jag tar upp att jag är beredd lägga ytterligare (konstigt vore det väl annars), att slutbetalning kommer erläggas som avtalat. Säljaren skulle prata med försäljningschefen om saken och sedan återkomma.

Vi (jag och säljaren) pratades vid någon dag senare och då sa han att någon ytterligare handpenning inte var nödvändig. Hojen skulle levereras om några veckor, varje hoj byggs på fabriken i Tyskland utifrån beställning.

Efter några veckor - i mitten av augusti - fick jag skjuts dit för att hämta min nya mc. Noterade att det fanns ett antal av samma märke och modell med diverse extrautrustning. "Min skjuts" var nyfiken och gick fram till en cykel, var det den som var "min"? Eftersom det saknades en del extrautrustning - 1 detalj var på plats - uteslöt jag den. Utgick från att den troligen stod i verkstaden och höll på att monteras klar.

Till min förvåning visade det sig att det var den hojen som skulle bli min. Jag frågade om var övrig utrustning fanns och enligt säljaren hade den inte kommit än. Åkte hem, utrustningen "borde" enligt säljaren vara hemma hos dem till 1:a service, som vi bokade direkt ett par veckor fram i tiden.

Lämnade hojen på service, kom tillbaka dagen efter och hämtade den. Inte en enda del extrautrustning var på plats. Va f-n?! :gnissla

Pratade med en tekniker som har hand om kundmottagning och han skulle kolla vad det berodde på. Kom tillbaka med besked om att grejerna var på väg, något hade (om jag minns rätt "strulat" enligt säljaren).

Således boka upp en ny tid. Kul... Inte!

Började undra vad som egentligen pågick, varför jag tog kontakt med säljaren som nu gav vad jag upplevde som undvikande svar. Ungefär "Det är mycket nu". Ordning och reda?

Tog mig i alla fall dit ytterligare en gång, när jag kom tillbaka var äntligen all utrustning på plats. Träffade mottagande tekniker som kände till historien med handpenning, mitt bud och prat om slutbetalning - jag hade berättat om detta - och som berättade att han anade att jag hade fått vänta på extrautrustningen för att jag inte lagt slutbetalningen. Slutbetalning lades till Bike i Trollhättan innan det slutdatum jag satt när jag från början diskuterat köpet med säljaren.

Summeringar:
I servicehandboken står det tydligt - jag kollade upp det strax efter leverans - att hojen var leveransservad redan i mitten av juli. Jag fick hämta den 3-4 veckor senare. Bra jobbat...

Om nu säljaren eller hans chef ansett att mitt "mellanbud" var för lågt kunde de återkommit med antingen ett motbud eller meddelat att jag skulle få vänta på extrautrustningen. Varför inte meddela?

När affären gick mot sitt slut och jag hade hämtat hojen, samt lagt slutbetalning syntes fortfarande inte ett spår av något "kort" modell rabatt eller annat intyg som visade att jag skulle få reducerade priser på tillbehör & utrustning. Ringde och pratade med säljaren ett par gånger som i början menade på att jag vid mina besök, där jag vill köpa något tillbehör/utrustning, skulle kontakta honom.
Jag skulle alltså "jaga" säljaren varje gång jag kom dit? Ett milt sagt klumpigt förfarande i min syn.

Till slut fick jag en check hemskickad, som berättigade till rabatt vid ETT tillfälle. Wow...

Den där checken ligger i nuläget på okänd plats hemma. Vilket förvisso är mitt bekymmer. Å andra sidan, med tanke på hur leveranser och information har fungerat överväger jag att ENBART ta servicar på Bike i Trollhättan, då det handlar om garanti. Det finns varumärken som jag är intresserad av som de har, men jag tror mig kunna hitta ekvivalenta tillbehör/utrustning av andra märken hos (exempelvis) MC-Kompaniet i Väring.


När jag tidigare köpt ny hoj på annan firma, har jag haft rabatt i ett års tid, oavsett det handlat om ett eller flera köptillfällen. Rabatten har varit specificerad och har inte gällt rena slitdelar. Förutom däck, där jag kunnat tillgodogöra mig antingen "trogen kund"-rabatt eller SMC-rabatt.

Är sedan några år "stamkund" hos MC-kompaniet i Väring som jag känner mig helnöjd med. Klara besked och rabatt, inte på allt, men ibland har jag blivit positivt förvånad. Var tidigare kund på dåvarande CI´s MC i Jönköping, fick som regel bra service och en del rabatter. Allt var kanske inte "klockrent" (nyttiga lärdomar - troligen åt båda hållen), men överlag gjorde de mig nöjd. Har även varit kund hos och besökt andra handlare genom åren som gjort mig nöjd.

Har någon gång besökt Tibro MC-service som definitivt inte gjort mig nöjd. Verkar som att de struntar i nya kunder. Var där 3 gånger för några år sedan i butiken och de verkar inte bemöda sig om att ens fråga om man vill ha hjälp. Klarar de sig på sina stamkunder till den grad att de inte "behöver" bry sig om nya kunder? :va
 
Last edited:

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Först och främst är det inte värt besväret att irritera sig på mc-handlare.

Min egen erfarenhet är att det gäller att vara väldigt konkret när man dealar med säljaren. Skall man få rabatt så skall man bestämma hur mycket och på vad, spikar man ett leveransdatum som sedan inte följs gäller det att direkt ta det med säljaren.

Är man inte tydlig och transparent med vad man vill/förväntar sig blir man nästan alltid irriterad i slutändan.
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Min erfarenhet är att Bike Thn är hopplösa att deala med i högsäsong. Svarar aldrig i telefon,velar hit & dit. Känns som man får jobba för dom för att få det att funka. Lågsäsong är dom dock bra.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Känner en till som hade liknande problem med sin 1200GS, måttligt irriterad kan man säga när grejer inte fanns och sedan fuskmonterades. Surt när planerat att använda hojen när den skall vara "klar" och man får en halvfärdig produkt..
 

famousruff

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Här kommer en till uppsats.
Om jag var dig så skulle jag för sakens skulle kräva rabatt på de tillbehör som ni kom överens om även om du säkert får tag på de smidigare från andra håll, det blir ju trots allt då dyrare.

Jag har inte tidigare skrivit något om min köpupplevelse av hoj här på SH däremot så vet väll alla som jag åker hoj med om min upplevelse.
Det var i våras jag skulle beställa hem mt07:an. Drog till den närmaste Yama-försäljaren som jag nu ger fan i hövlighet och går ut me deras namn, Carlbarks. Gick in i butiken och fick till slut hjälp av en säljare. Jag sa att jag var ute efter just mt-07 som vi stod bredvid då, jag hann ställe 1-2 frågor (På fullt allvar) om b.la. möjlighet att strypa, samt snabbt om den generellt var en dyr hoj att försäkra. Konversationen var igång då säljaren bestämmer sig för att gå och hämta en kaffe som han sen kom ut i butiken med och ropade nått i stil med "du kan ju komma om du behöver hjälp"
Jag blev ju svagt chockad och gick raka vägen ut.
Men pga att jag ville köpa lokalt och ha lätt att serva hojen så gav jag dom ett till försökt i hopp om att tala med annan säljare. Otur, enbart samma kille som var "ledig". I princip samma sak hände igen men han tog istället upp sin mobil och började kolla av den:O jag menar vad i helvete. Jag tittade bara han bara stumt i ögonen sen gick jag raka vägen ur. De får inte en krona till av mig efter det där, synd.
Med fingret i luften och telefonen i andra så ringde jag Yama i Västerås och en vecka senare var beställning av hoj och massa tillbehör klart. De hade iaf ett bättre kund mottagande, De ville med andra ord sälja hojar och tyckte inte att de var för fina och häftiga för att lyssna på en yngling som kommer in och tittar på cyklar. Ingen värstingcykel alls men nog fan ska man tas på allvar för det.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Här kommer en till uppsats.
Om jag var dig så skulle jag för sakens skulle kräva rabatt på de tillbehör som ni kom överens om även om du säkert får tag på de smidigare från andra håll, det blir ju trots allt då dyrare.

Jag har inte tidigare skrivit något om min köpupplevelse av hoj här på SH däremot så vet väll alla som jag åker hoj med om min upplevelse.
Det var i våras jag skulle beställa hem mt07:an. Drog till den närmaste Yama-försäljaren som jag nu ger fan i hövlighet och går ut me deras namn, Carlbarks. Gick in i butiken och fick till slut hjälp av en säljare. Jag sa att jag var ute efter just mt-07 som vi stod bredvid då, jag hann ställe 1-2 frågor (På fullt allvar) om b.la. möjlighet att strypa, samt snabbt om den generellt var en dyr hoj att försäkra. Konversationen var igång då säljaren bestämmer sig för att gå och hämta en kaffe som han sen kom ut i butiken med och ropade nått i stil med "du kan ju komma om du behöver hjälp"
Jag blev ju svagt chockad och gick raka vägen ut.
Men pga att jag ville köpa lokalt och ha lätt att serva hojen så gav jag dom ett till försökt i hopp om att tala med annan säljare. Otur, enbart samma kille som var "ledig". I princip samma sak hände igen men han tog istället upp sin mobil och började kolla av den:O jag menar vad i helvete. Jag tittade bara han bara stumt i ögonen sen gick jag raka vägen ur. De får inte en krona till av mig efter det där, synd.
Med fingret i luften och telefonen i andra så ringde jag Yama i Västerås och en vecka senare var beställning av hoj och massa tillbehör klart. De hade iaf ett bättre kund mottagande, De ville med andra ord sälja hojar och tyckte inte att de var för fina och häftiga för att lyssna på en yngling som kommer in och tittar på cyklar. Ingen värstingcykel alls men nog fan ska man tas på allvar för det.

Japp!
Sen gnälls det om att internet dödar de lokala handlarna...
Nä Mc-handlare är i många fall mycket underliga att ha att göra med.
Efter en sån upplevelse så skulle jag nog ta mig tid och skicka ett mail till generalagenten i Sverige och fråga om det är så dom vill upplevas.
 

moddlaren

Guest
Ts upplevelser av bike i trollhättan är exakt som mina och för min del blev det ju ingen ducati pga säljarens dryga sätt.

Jag köper allt utomlands o blir det ny hoj släpas den nog över gränsen den med.

Mitt råd köp ingen hoj på bike men deras reserv dels försäljning har varit bra nu har dom dock bestämt att allting skall tas hem på beställning o så har ett par av dom bäst reservdels killana sagt upp sig..

Antar att rägarens rally sattsningar kärver rätt stora summor o dom får vi betala som kör hoj
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hojbranchen är nog för lite konkurrensutsatt för att behöva 100% nöjda kunder (som är målet i bilbranchen där jag huserar , konkurrensen är stenhård och ENDA medlet som finns kvar är att se till att kunden blir så omhändertagen det bara går )

Ska man köpa hoj så är men mer eller mindre utlämnad till ett fåtal handlare , som egentligen skiter i din upplevelse , dom vet att du måste handla via dom , reservdelar och utrustning har dom redan tappat till Internet och postorder , service och reparationer finns till viss del konkurrens men en ny hoj med garantier och grejjer så är man utlämnad till auktoriserade , fumlar dom där så tappar dom hela servicekakan efter 2 år .... dom kommer att lära sig , servicekakan är den godaste kakan med stora merförsäljnings/förtjänst möjligheter.
Just service och framtida reparationer är "the shit" , förtjänsten på nybilar är så pass låg , men har säljaren gjort ett ordentligt jobb så återvänder kunden för servicear,torkarblad,däck och kanske även en ny rattmuff
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hojbranchen är nog för lite konkurrensutsatt för att behöva 100% nöjda kunder (som är målet i bilbranchen där jag huserar , konkurrensen är stenhård och ENDA medlet som finns kvar är att se till att kunden blir så omhändertagen det bara går )

Ska man köpa hoj så är men mer eller mindre utlämnad till ett fåtal handlare , som egentligen skiter i din upplevelse , dom vet att du måste handla via dom , reservdelar och utrustning har dom redan tappat till Internet och postorder , service och reparationer finns till viss del konkurrens men en ny hoj med garantier och grejjer så är man utlämnad till auktoriserade , fumlar dom där så tappar dom hela servicekakan efter 2 år .... dom kommer att lära sig , servicekakan är den godaste kakan med stora merförsäljnings/förtjänst möjligheter.
Just service och framtida reparationer är "the shit" , förtjänsten på nybilar är så pass låg , men har säljaren gjort ett ordentligt jobb så återvänder kunden för servicear,torkarblad,däck och kanske även en ny rattmuff

Det är ju så illa att servicekakan redan börjat ruttna för hojverkstäderna då många av dem gjort ett så skrämmande jobb att folk som kan gör det själva nu. Har ett par skrämmande historier från servicear i sthlm, och nu när min hoj kommit ut från garanti-tiden så servar jag själv när jag kan.
Resten av kakan lär de nog kunna bli av med när lagkraven på standardiserad port träder i kraft på hojar med.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
.
Resten av kakan lär de nog kunna bli av med när lagkraven på standardiserad port träder i kraft på hojar med.

Fortsätter hojverkstäderna i samma anda som dom gör så kommer dom tappa massor när det händer .
Jäkligt kortsiktigt tänk imho , fan om jag som kund får en bra upplevelse när jag köper en ny/beggad hoj , så lämnar jag gärna in för service , funkar det bra där med (även när det går "fel" så går det att rätta till) så kommer jag antagligen köpa min nästa hjälm hos handlaren och kanske även vilja att dom monterade mitt E-bay inköpta slipon nästa vinterförvaring som jag självklart anlitar dom för , eftersom jag har förtroende samt har blivit korrekt omhändertagen i alla led .....

Men tyvärr så verkar det inte funka så i hojvärlden (nu har iofs jag nästan uteslutande bra erfarenheter från "mina" kontakter med ÅF/verkstäder ) , utom hos en stor Säljare på södra sidan stan , ville provköra en Kawwa (för ev köp av ny hoj) , kändes väldigt bortkommet och ensamt i hallen , satt några nasare och fingrade på sina smartphones , inte ens ett hej kunde dom kosta på sig , dit har jag inte gått igen (fick iofs till en provkörning , men tyvärr föll inte hojjen mig på läppen )
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Varför heter tråden "i vårt avlånga rike" då den handlar om erfarenheter av tre handlare i Västergötland...?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Varför heter tråden "i vårt avlånga rike" då den handlar om erfarenheter av tre handlare i Västergötland...?

MC-handlare i vårt avlånga rike...

Har funderat ett tag på det här och undrar om andra har liknande erfarenheter?


Vad hindrar dig från att delge oss dina erfarenheter av MC-handlare? :va





Min erfarenhet är att det inte bara är handlare som är så utan ett vanligt sätt i Sverige. Jag blir glad varje gång det inte är så... :)

Charmkurs? Jag behöver ingen dj..la charmkurs, jag har redan en positiv inställning till alla idioter jag möter! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fortsätter hojverkstäderna i samma anda som dom gör så kommer dom tappa massor när det händer .
Jäkligt kortsiktigt tänk imho , fan om jag som kund får en bra upplevelse när jag köper en ny/beggad hoj , så lämnar jag gärna in för service , funkar det bra där med (även när det går "fel" så går det att rätta till) så kommer jag antagligen köpa min nästa hjälm hos handlaren och kanske även vilja att dom monterade mitt E-bay inköpta slipon nästa vinterförvaring som jag självklart anlitar dom för , eftersom jag har förtroende samt har blivit korrekt omhändertagen i alla led .....

Men tyvärr så verkar det inte funka så i hojvärlden (nu har iofs jag nästan uteslutande bra erfarenheter från "mina" kontakter med ÅF/verkstäder ) , utom hos en stor Säljare på södra sidan stan , ville provköra en Kawwa (för ev köp av ny hoj) , kändes väldigt bortkommet och ensamt i hallen , satt några nasare och fingrade på sina smartphones , inte ens ett hej kunde dom kosta på sig , dit har jag inte gått igen (fick iofs till en provkörning , men tyvärr föll inte hojjen mig på läppen )

När jag var ute och spanade efter en ny hoj när min första blev stulen så åkte jag upp till sthlm pga att alla märken finns här typ. Det var bara det att det inte direkt var någon som var sugen på att låta mig provköra något, i de sällsynta fallen som jag öht fick kontakt med säljarna. Ett ställe i Södertälje var dock både väldigt trevliga och tillmötesgående, tyvärr passade hojen dåligt så det blev inget köp där.
Slutade med att jag köpte hojen för 15k mindre än vad handlarna ville ha i sthlm hos ett ställe i jkpg, där de var väldigt trevliga, tillmötesgående och inte alls hade problem med provkörningar och sånt där. De leveransservade hojen och jag fick med den hem samma dag.
Nu går man i nyhojstankar igen, så det blir att testa lite handlare igen. :gnissla
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vad hindrar dig från att delge oss dina erfarenheter av MC-handlare? :va

Jag har köpt en hoj av Bike Trollhättan för några år sedan och jag känner inte igen den negativa beskrivningen i första inlägget. Inget sådant drabbade mig.

Jag har inte heller några direkt negativa erfarenheter av mina lokala handlare. Min sista affär hos Yamahacenter Luleå fungerade helt prickfritt.

Jag har också köpt hojar på andra ställen i Sverige och Tyskland utan att råka ut för något negativt. Möjligtvis att säljarna på de flesta firmor kring hufvudstaden är något kaxiga och dumdryga, men även det går att hantera.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har köpt en hoj av Bike Trollhättan för några år sedan och jag känner inte igen den negativa beskrivningen i första inlägget. Inget sådant drabbade mig.

Jag har inte heller några direkt negativa erfarenheter av mina lokala handlare. Min sista affär hos Yamahacenter Luleå fungerade helt prickfritt.

Jag har också köpt hojar på andra ställen i Sverige och Tyskland utan att råka ut för något negativt. Möjligtvis att säljarna på de flesta firmor kring hufvudstaden är något kaxiga och dumdryga, men även det går att hantera.

Tack! :tummenupp
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
2007 när jag skulle köpa ny hoj så for jag omkring i Sthlm och kikade på olika alternativ.
Summa summarum vart det hart när omöjligt att få till en provkörning.. Samt en känsla att det faktiskt inte var nån som ville sälja hoj till mig.

Skulle fira helg i Bohuslän, passade på att besöka lite hojhandlare i Göteborg med omnejd, fick ett helt annat bemötande, provkörning mm var inget problem.

2015 var jag på jakt på nytt hos mc handlare i Sthlm. Alla hojhandlare erbjöd provkörning mm utan omsvep. Även den mest utskällda handlaren här på forumet(A*A MC) var föredömligt serviceminded.

Har hojhandlarna gått charmkurs? Eller är det så enkelt att jag nu är ett par år äldre och därmed mer "likvid" enligt hojhandlarna?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
2007 när jag skulle köpa ny hoj så for jag omkring i Sthlm och kikade på olika alternativ.
Summa summarum vart det hart när omöjligt att få till en provkörning.. Samt en känsla att det faktiskt inte var nån som ville sälja hoj till mig.

Skulle fira helg i Bohuslän, passade på att besöka lite hojhandlare i Göteborg med omnejd, fick ett helt annat bemötande, provkörning mm var inget problem.

2015 var jag på jakt på nytt hos mc handlare i Sthlm. Alla hojhandlare erbjöd provkörning mm utan omsvep. Även den mest utskällda handlaren här på forumet(A*A MC) var föredömligt serviceminded.

Har hojhandlarna gått charmkurs? Eller är det så enkelt att jag nu är ett par år äldre och därmed mer "likvid" enligt hojhandlarna?

Det kan ju faktiskt vara så att när sotdöden började flåsa hojhandeln i nacken de senaste åren så fick de skärpa sig lite, och nu har det börjat röra på sig igen på marknaden.
 

LionSword

Member of Distinguished Society
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Timmersdala
Hoj
Honda och "Bumse"
Varför heter tråden "i vårt avlånga rike" då den handlar om erfarenheter av tre handlare i Västergötland...?

För att jag inte handlat av någon hojhandlare i exempelvis Norrland eller Blekinge/Skåne?

De jag tagit upp är: Bike i Trollhättan, MC-Kompaniet i Väring, Tibro MC-service, CI´s MC i Jönköping. Ytterligare några jag har blandade erfarenheter av: Mascot MC i Nässjö, Biscaya Motor i Hol samt Lelles i Uppsala. Handlade en Guzzi LM3:a av Biscaya en gång i tiden. Väldigt trevligt handla av dem (mitten av 80-talet).

Tycker man kan kommentera (sakligt) vad man tycker om en handlares/säljares metoder. Jag undviker att ta med namn på aktuell försäljare. Hade möjligen gjort det ifall jag antingen kunnat bevisa eller blivit övertygad om att någon hade försökt lura mig. Skulle - om det vore en enskild person - ta kontakt med ägare/vd och delge mina synpunkter på vad som hänt innan jag gått ut med namn. Är det ägaren som är "blåst", tja.... Synd om personalen?
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top