MC Huset i Malmö kastar in handduken

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
Men var ligger fokus? Är det på att skapa gynnsammare företagsklimat eller att gynna vissa inkomstgrupper? Rut och Rot är ju ett idiotiskt skämt mest framtaget för att gynna simbassängbyggen i Danderyd och att fint folk ska slippa städningen, vilken f ö är nyttig för individens verklighetsförankring.

Jag tror att en annan regering skulle göra ett bättre jobb, ja. Det förutsätter dock att vi skrotar blockpolitiken. Alla inkomstgrupper har blivit vana vid ett skyddsnät vi inte kan ta bort.Viktigare ändå är att entrepenörer som kan få fart på saker får möjligheter att göra just det. Att ödsla resurser på riktade fjantåtgärder som bara är till för ickebehövandes bekvämlighet stavas idioti och leder inte framåt. Nuvarande politik signalerar att den förs av folk som gått från pojk/flickrummet till regeringsställning.

Fokus hos handlarna borde ligga på att erbjuda service,tillgänglighet och ett hyggligt utbud av produkter till sina kunder. Naturligtvis efter förutsättningarna som finns på orten och i landet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fokus hos handlarna borde ligga på att erbjuda service,tillgänglighet och ett hyggligt utbud av produkter till sina kunder. Naturligtvis efter förutsättningarna som finns på orten och i landet.

Det är väl precis de förutsättningarna som behöver ses över och landa i 2000-talet.

Du tycker inte att de behöver generera vinst för att bli stabila, växande eller åtminstone bestående?

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Herre jestrikanes.Frågade dom i fjor vintras vid inlämnandet av hojen på vinterförvaring hur det förhöll sig så att de inte tänkt konkursa och fick ett kryptisk leende med svaret nej.Var ju inte länge de var i de nya lokalerna och om MC Huset var så illa ute så kan man ju undra hur det ligger till med andra som Lillemans MC i Lund och Bröderna Nilssons i Helsingborg.Sverige med sin Reinfeldt vid rodret är uppenbart på väg rakt ner i djupet med hela landet. :3freak

Inte alla ankor i stallet om du får det till att det vore moderater eller Reinfeldts fel att det konkas i detaljhandeln... ! Med tanke på lägre arbetsgivaravgifter, lägre skatter överlag för alla. Nåja, en sidodiskussion.

I övrigt, allt trist med konkurser, men det behövs även konkurser som gör att spelläget ändras för alla. Man måste inse konkurrensen man har mot internet som bara blir smidigare och smidigare att handla via. Det är ju bara fysisk service kvar som man inte kan köpa på internet, men man borde kunna boka! Iaf ett sätt att hänga med i svängarna.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hoppas de lade ner innan skulderna till leverantörerna blivit för stora så att det ger spill-over hos andra och att de anställda får andra jobb. Det känns inte riktigt som om det var första gången de gick i KK, jag kan minnas åtminstone 2 tidigare KK.

Anledningar till att handlare konkar och varför man inte väljer att handla hos dem tar vi i granntråden. Här diskuterar vi MC-Husets kk.

Varför tvingas svenska handlare lägga ned. Den ENDA tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Plus det faktum, enligt min egen erfarenhet och ett antal trådar här på SH, att handlare haft tvivelaktig kundservice och bemötande. Det kallas också kausalitet. :fakta

:)

Jovisst, men jag tycker också att upprätthålla bra service är en del av att anpassa sig till marknaden.
Har man monopol kan man vara hur dryg man vill och i principip överprisa alla sina produkter/tjänster och ändå få sälja. Nu är verkligheten inte riktigt sådan längre.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De hade väl rätt hyggliga märken i sin repertoar?

Handlade en Bmw där en gång, var (kanske inte så konstigt) trevligt bemötande och god service.
De kanske kör en fågel Fenix

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Fortfarande besviken och förbannad över utvecklingen i detta land just nu så kollade jag precis MC Husets hemsida och inget nämns överhuvudtaget om en konkursansökan där man fortfarande säljer hojar via sina annonser på sidan. :confused: :crash

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ankan för fan, kom inte och säg att du är sosse?

Nä, det är jag inte.Men jag är ta mig f_n ingen Moderat heller.Många knegare som gått i fällan att röstat på detta Moderat parti där de sedan suttit och hånskrattat åt den dumme arbetaren som röstade på dom.Fingret är inte till dig C.Silfverbielke utan till Reinfeldt med anhäng uppe i Tokholm som snart sålt ut precis hela landet som vi redan betalt ihop för skattepengar. :finger

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Nä, det är jag inte.Men jag är ta mig f_n ingen Moderat heller.Många knegare som gått i fällan att röstat på detta Moderat parti där de sedan suttit och hånskrattat åt den dumme arbetaren som röstade på dom.Fingret är inte till dig C.Silfverbielke utan till Reinfeldt med anhäng uppe i Tokholm som snart sålt ut precis hela landet som vi redan betalt ihop för skattepengar. :finger

Du är ju visst sosse! :krama

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride

hm, säljer staten ut ett företag så kommer de ju ändå fortsätta att betala skatter till staten. Med största sannolikhet kommer det också drivas bättre och effektivare. På detta får man ju även en köpeskilling som gör att man kan använda pengarna till annat, tex betala tillbaka statslån. Nä ok nu ska jag inte skriva mer om detta.

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
Det är väl precis de förutsättningarna som behöver ses över och landa i 2000-talet.

Du tycker inte att de behöver generera vinst för att bli stabila, växande eller åtminstone bestående?

Visst behöver de generera vinst för att bli bestående och stabila. Jag tror dock att det kommer som en positiv bieffekt av att de lägger fokus på service,tillgänglighet med mera.

Jag har ingen insikt i branschen så jag kanske inte skulle uttalat mig om förutsättningarna egentligen men de borde vara någorlunda lika för alla, dvs lönenivåer,lagar,regler osv. Dessutom så verkar vissa handlare klara sig så något måste skilja mellan dem. Vill inte göra detta till något politiskt, så visst förutsättningarna kunde kankse vara bättre MEN på en del firmor så känns det som att jag som kund skall vara tacksam för att jag får lov att komma in och titta på deras hojar och kanske kanske kanske kan jag får prova att "torrbryta" lite om det nu ens går att få kontakt med någon där,då alla oftast är hiskeligt upptagna med något annat. Så en stor del av förutsättningarna står de själva för. finns det inget intresse i kunden som kommer till butiken ja då lär det inte generera någon vinst och till slut så återstår bara konkursen.

Visst finns det massor att köpa på nätet och idag handlar även jag en del prylar där och visst är det kul att vänta på paket, men nog tycker i alla fall jag att känslan av att gå ut ur affären med tex en ny hjälm och ett nytt visir efter att fått prova klämma och känna på grejorna samtidigt som personalen hjälper till,plockar fram olika modeller,kanske prisförhandlar lite osv under tiden, den slår ganska mycket tycker jag.:tummenupp

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag skiter i om det är Reinfeldt eller inte som bestämmer. Jag tycker det är skittrist att Handlarna försvinner från marknaden, de behövs när man vill känna o klämma på grejer man ska köpa. Sen är det bra att man kan köpa hojar någon annanstans förutom på Blocket

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
hm, säljer staten ut ett företag så kommer de ju ändå fortsätta att betala skatter till staten. Med största sannolikhet kommer det också drivas bättre och effektivare. På detta får man ju även en köpeskilling som gör att man kan använda pengarna till annat, tex betala tillbaka statslån. Nä ok nu ska jag inte skriva mer om detta.

Set var så det var tänkt ja... Men det är inte riktigt så det fungerar.. pengarna försvinner utomlans!!! Finns flera exempel på detta och samhällsprogram som man kan se som förklarar hur det går till.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag har ingen personlig erfarenhet av MC-huset men OM firman är i samma liga som majoriteten av de "stora" runt Stockholm så det mest sunt att det sker en viss gallring. Taskig kundservice och slarviga "märkesverkstäder" har lönat sig alldeles för länge.

Tycker handlarna ska sluta bitcha om att generalagenterna eller näthandeln eller all gråimport äter deras lunch. Klura istället ut ett sätt att erbjuda någon form av mervärde så folk faktiskt vill besöka butikerna -utöver hygienfaktorn att anställa folk som faktiskt verkar gilla och är kompetenta på det dem gör, oavsett om man är mek eller säljare.

Vi pratar om 950 spänn för att byta ett bakdäck, och det tar en timme. Yamaha hade de inte längre eftersom de hade sjabblat bort rättigheten fick jag höra. På försäljningen hade de två astrevliga och kunniga manliga säljare och en bitter gammal tant som man aldrig fick provköra för. De hade skitbra tillbehörsavdelning med kunnig personal. Ja, något dyrt, men bra service. Synd att de går omkull. Hoppas konkursförvaltaren väljer att sanera lite och köra vidare.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ja tror de bllir betre när han SD kommer in i riksdan :yoparty

Tror jag inte... Dom kommer att kasta ut alla hojar som namnet inte slutar på berg eller kvarna och hävda att dom bara är här för att utnyttja vårt vägnät (ja dom tror ju att dom är ursvenska).

BMW,s kommer däremot att vara helt avgiftsbefriade då dom kommer från Riket av guld och blå ögon.
Sen kommer ju dom nya kravet på att kunna stämma en Banjo i risktvåan att ställa till det en del för dom som är tondöva.

Last edited:

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
ni snålar istället för att gynna dom få mc butiker som finns , ebay o traddera, därför blir det som det blir , lokala mc butik fanns runt hörnan gynna dom , mc huset har jag bara gott att säga om

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin