MC Huset i Malmö kastar in handduken

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Nä, det är jag inte.Men jag är ta mig f_n ingen Moderat heller.Många knegare som gått i fällan att röstat på detta Moderat parti där de sedan suttit och hånskrattat åt den dumme arbetaren som röstade på dom.Fingret är inte till dig C.Silfverbielke utan till Reinfeldt med anhäng uppe i Tokholm som snart sålt ut precis hela landet som vi redan betalt ihop för skattepengar. :finger

:krama

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Alla mc butiker i sverige verkar ju vara likadana ändå, eller?

Jag kör en cafe racer hoj, och måste beställa kläder och delar utomlands. För det verkar inte som att det finns någon handlare för den hoj typen här i landet.
Ifall någon vet om ett ställe, så får ni gärna tipsa

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Jag vill minnas att på 80-talet så blev vi i vår bil ofta omkörda av motorcyklar.
Idag ser jag knappt några hojar på vägarna.

Ändå är antalet motorcyklister fler än någonsin, vilket borde gynna butikerna
och minska konkurserna.

Är väl mitt selektiva minne som härjar med mig... :3freak

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Det är intr.det du säger.När jag är ute och kör hoj är det fan inte många hojar man möter och den reflextionen har kompisar som kör bil även de gjort.Har folk blivit bekvämma och lata?
Är det så så minskar ju även försäljningen av slitdelar och reperationer+service.

Crach and burn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Suzuki gsx1000k8
Mc handlarna får skylla sig själva, okunnig dryg personal oftast! Dåliga på o ha rätt prylar hemma o när man beställer nått så får man oftast fel o vänta längre än om jag beställt d själv från andra sidan jordklotet!!! Beställde en del till en arai hjälm på carlbarks i nov, fick ringa o tjata i mars o då skicka bruden den gamla trasiga delen som jag lämnat för d skulle bli rätt!!! Herregud va bra skitställena kånkar!

Crach and burn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Suzuki gsx1000k8
Bästa svaret jag fått av en handlare i början på nittiotalet, köpte en cbr600f av mc tekno i karlstad o sa till ägaren av affären att jag ville beställa ett avgasrör samtidigt som vi gjorde upp affären. Då sa han på fullt allvar att d inte behövdes för d satt ju ett på redan!!!! Ha ha.....

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Herre jestrikanes.Frågade dom i fjor vintras vid inlämnandet av hojen på vinterförvaring hur det förhöll sig så att de inte tänkt konkursa och fick ett kryptisk leende med svaret nej.Var ju inte länge de var i de nya lokalerna och om MC Huset var så illa ute så kan man ju undra hur det ligger till med andra som Lillemans MC i Lund och Bröderna Nilssons i Helsingborg.Sverige med sin Reinfeldt vid rodret är uppenbart på väg rakt ner i djupet med hela landet. :3freak

Var inne med :tuttar och handlade stövlar och handskar till henne hos Bröderna Nilsson i lördags och kedjesmörja till hojen. Trevlig affär som jag hittade till pga ditt inlägg ! Tack

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Tog hojen upp till Karlskrona idag för att hälsa på en polare och satt och tänkte på hojåkarnas framtid,utan aktiva handlare så kommer hojintresset att tyna bort här i landet(precis som det ska vara i landet mellanmjölk) Alla handlare har inte haft ork och muskler så som MC-huset har haft de sista tio åren,jag menar ett antal aktiviteter varje år ex. Öppet hus med bra priser,provkörningsdagar,familjedagar,korvgrillning på sommarkvällar,rejält med demohojar.bandagar,eget racingteam med Henrik Stenberg och Krister Andersson osv.osv. På deras verkstad fick man lånehojar vid service, alltid nylagat GRATIS kaffe i fikahörnan.Racingtips från Mattias ,köpråd av Nisse.etc.etc. Ja det är kanske lite dyrare hos en handlare men där finns ett mervärde som inte kan värderas i kronor och öre. Tack och hej leverpastej-MCHuset-må du återuppstå som fågel Fenix.

Tjita1

Guest
Jag körde runt 19 mil på fina MC-vägar i Värmland igår och såg nog på hela tiden 3 andra motorcyklar.

Men MC-huset var väl inte direkt nåt litet pluttigt företag, dom borde väl klara sig bättre tycker jag..?

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
MC-huset trodde att mc säljer sej själv och bara satt på sina rövar i "båset"
Gick runt i 20 minuter i våras utan att "försäljaren" ens lyfte på röven och frågade om vi ville ha hjälp???
Fungerade kanske för tio år sen men fan inte nu :dummer

Tjita1

Guest
Oj. På Gerts i Ängelholm, där jag köpte mina MC-kläder bl.a, hinner man knappt innanför dörren innan någon av säljarna kommer fram och frågar om dom kan hjälpa till. Jag ska uppenbarligen åka dit och stödja dom som behandlar kunderna väl med andra ord. Svarar på mail gör dom också, till skillnad från GMC Karlstad... *gruff*

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Säljare

Inte för att vara sån,men det kan ju faktiskt vara så att säljaren håller på att förbereder en leverans eller beställer tillbehör till en såld hoj.Jag personligen blir närmast besvärad av säljartyper som ofredar mig,vill gå ifred i lugn och ro och vill jag sedan veta något så söker jag upp säljtypen.Men vi är alla olika. Vill jag verkligen handla något så ser jag nog fan till att göra det också. Däremot tycker jag det är piss om säljaren lovar att ringa och inte gör det,har hänt flera gånger på bilfirmor,då ger jag dom EN chans att förklara sig sedan skiter jag i dom.
Men sedan kan man ju inte lasta en hel firma för en lat anställd.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Kör de redan i ny regi?

Jag blir lite fundersam, då hemsidan inte har någon info alls om konkursen.
Kör de i ny regi och kommer att ha öppet som vanligt, ja då finns det inga frågetecken
för min del.

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
MC-huset trodde att mc säljer sej själv och bara satt på sina rövar i "båset"
Gick runt i 20 minuter i våras utan att "försäljaren" ens lyfte på röven och frågade om vi ville ha hjälp???
Fungerade kanske för tio år sen men fan inte nu :dummer

Precis samma upplevde jag på en firma i Göteborg. Nästan så att de undvek ögonkontakt för att slippa bry sig. Nån sportig twin köper jag inte där i.a.f.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Nä, det är jag inte.Men jag är ta mig f_n ingen Moderat heller.Många knegare som gått i fällan att röstat på detta Moderat parti där de sedan suttit och hånskrattat åt den dumme arbetaren som röstade på dom.Fingret är inte till dig C.Silfverbielke utan till Reinfeldt med anhäng uppe i Tokholm som snart sålt ut precis hela landet som vi redan betalt ihop för skattepengar. :finger
Visst har du rätt..
Problemet med stort P är att alternativet inte är bättre.
Man har redan lovat The Return of Fömögenhetsskatt (= alla husägare) och fastighetsskatt..(husägare igen..)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag reagerar på att det (förutom "kontakt") endast är en enda länk som funkar - Arbetsplats med kollektivavtal

Försöker man säg något !

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...