MC i Kungälv

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Här va det lungt o stilla =P allla gått o grävt ner sig o inte kommit upp efter regnet igen?

//Joakim

Verkar inte bättre...

Jag åker på seglarläger med jobbet imorgon, så det blir inget köra på en vecka för mig iaf :(
Fast får man bara lite sol så är det inte fy skam att få betalt för att sola, bada och segla en vecka :tummenupp

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Verkar inte bättre...

Jag åker på seglarläger med jobbet imorgon, så det blir inget köra på en vecka för mig iaf :(
Fast får man bara lite sol så är det inte fy skam att få betalt för att sola, bada och segla en vecka :tummenupp

hehe nää segla är ju gött som satan =P

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Så sant, så sant!

Idag var det mindre gött. Ösregn 10 sekundmeter och regnkläderna kvar hemma :gnissla

Ungefär som hojturen från Skänninge till Falköping... Det regnade vid avfärd, lättade av lite efter ett tag och vägen blev nästan helt torr. _DÅ_ öppnar någon kranen och planen om att åka krokig småväg, ta gott om tid och käka picknick går i stå.
En F6 special (kebabpizza med pommes på) :tummenupp på en pizzeria i Karlsborg och raka vägen till dagsetappens ände...
...nu hänger skinnet på tork och det droppar fortfarande surt från handskarna... :gnissla

Gårdagen spenderades på hojen med sträckan Kungälv-Alingsås-Fristad-Mullsjö-Jönköping-Gränna (där vägen mot Ödeshög har regnat bort) Alternativväg på östersidan om E4 norrut (sjukt roliga vägar) mot destination Skänninge.

Morgondagens etapp skall gå till Läckö slott för att kika på Ernst Billgrens utställning och kurvvägarna runt Kollandsö/Lidköping och sedan ta oss hem till KingRiva. Beroende på hur mycket det kommer att regna så bestämmer vi rutten hem efter humör.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kolla vädret

Någon som är hemma och sugen på att åka en sväng? Har ännu inte hunnit in till Götaplatsen så ikväll ska det bli av. Runt 1730 kan jag vara på rull :tummenupp

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
åkning garage och bana

tja!

jag är en nybliven kungälvbo fom september... har sett att det finns nåra glada åkare så tänkte att blanda in mig lite.

för det första så brukar ni åka? när var mm mm..

för det andra brukar ni dra åch åka på nån bana då och då?

för det tredje jag har garage där jag kan klämma in en eller två hojjar till om nån är intresserad.

själv har jag en r6a som jag h¨ller på lär mig, den är fortfarande ny för mig där av är jag inte så snabb än! :D men hojta till om det blir nån åkning så ska jag se till att vara med om jobbet tillåter.....

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
tja!

jag är en nybliven kungälvbo fom september... har sett att det finns nåra glada åkare så tänkte att blanda in mig lite.

för det tredje jag har garage där jag kan klämma in en eller två hojjar till om nån är intresserad.

själv har jag en r6a som jag h¨ller på lär mig, den är fortfarande ny för mig där av är jag inte så snabb än! :D men hojta till om det blir nån åkning så ska jag se till att vara med om jobbet tillåter.....

Tjäna!

Jag vet inte om huruvida vi har några reguljära körningar i k-town, är också lite nyfiken.
Men välkommen och så! :tummenupp

Hojta till om du vill ha vägtips.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Tjäna!

Jag vet inte om huruvida vi har några reguljära körningar i k-town, är också lite nyfiken.
Men välkommen och så! :tummenupp

Hojta till om du vill ha vägtips.

ja mest så är det sällis som saknas. vägar finns det gått om.. de flesta mot kornhall är ju bra...
men HOJT HOJT :) :tuttar

har tittat på lite olika banor i svea riket och det känns lite som sommaren är slut på de. det ska bli 1/9 i anderstorp för 1000:- hel dag. frågan är om man orkar med det.

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
ja mest så är det sällis som saknas. vägar finns det gått om.. de flesta mot kornhall är ju bra...
men HOJT HOJT :) :tuttar

har tittat på lite olika banor i svea riket och det känns lite som sommaren är slut på de. det ska bli 1/9 i anderstorp för 1000:- hel dag. frågan är om man orkar med det.

Jag har några favvovägar här i krokarna. Kungälv mot Marstrand, höger mot Rörtången och fortsättning mot Stenungsund är ju himla fin. Smala vägar på sina ställen.
Vill man så kan man fortsätta över öarna och köra rakt fram i rondellen vid skredsvik mot saltkällan och munkedal. Den vägen är -krokig och smal-. E6an hem kanske? I Ljugskile kör man söderut på gamla E6an och svänger vänster mot Backamo och Lilla Edet. Nyasfalterat och slingrigt. I Lilla Edet kan man ta höger mot Kungälv. I Kungälv stannar man vid sibylla i ericsdal och äter en 150grams hawaiiburgare.

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Jag har några favvovägar här i krokarna. Kungälv mot Marstrand, höger mot Rörtången och fortsättning mot Stenungsund är ju himla fin. Smala vägar på sina ställen.
Vill man så kan man fortsätta över öarna och köra rakt fram i rondellen vid skredsvik mot saltkällan och munkedal. Den vägen är -krokig och smal-. E6an hem kanske? I Ljugskile kör man söderut på gamla E6an och svänger vänster mot Backamo och Lilla Edet. Nyasfalterat och slingrigt. I Lilla Edet kan man ta höger mot Kungälv. I Kungälv stannar man vid sibylla i ericsdal och äter en 150grams hawaiiburgare.

Jasså det är där ni gömmer er? Var riktigt grinig idag! Kanonväder har aldrig varit så fint som idag, ingen vind alla bakhjul funka utmärkt osv. dock åkte jag runt runt själv och kände mig riktigt ensam, mötte visserligen 2 hojar, men att vända runt och svansa efter känndes ju lite så där =/ Var förbi sibylla, fästningen, statoil, Engergi, Snusfabriken osv. :huvet

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
tja!

Välkommen! :tummenupp Har bott i krokarna sedan maj (kommmer från Stockholm) och har faktiskt ännu inte kommit ut på någon större gruppåkning tyvärr...åker inte så mkt som jag skulle vilja men en vardagkväll då och då vore inte fel.:) , vägar saknas det ju inte direkt på norra sidan.

Banstyrningar är ett måste för mig, i år har det blivit totalt 4 dagar (tre på Gotland och en på Gelleråsen). 17-18 är det dags för Kinnekulle och då är det ett gäng härifrån som samåker.:yoparty

Hojta till om du vill åka, vore kul att träffa fler nyinflyttade

Jasså det är där ni gömmer er? Var riktigt grinig idag! Kanonväder har aldrig varit så fint som idag, ingen vind alla bakhjul funka utmärkt osv. dock åkte jag runt runt själv och kände mig riktigt ensam, mötte visserligen 2 hojar, men att vända runt och svansa efter känndes ju lite så där =/ Var förbi sibylla, fästningen, statoil, Engergi, Snusfabriken osv. :huvet

Var också ute idag...inte en käft :huvet :gnissla Tog en sväng in till stan me men det var mest kromslädar och poliser...:rolleyes:

Jo ett par sporthojar såg jag...förarna var jättefina i sina Dainesejackor, slitna jeans och gympaskor...:va vet att det var varmt ute men är det bara jag som åkt omkull i jeans?? Det gör ont....länge :fakta

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj

Var också ute idag...inte en käft :huvet :gnissla Tog en sväng in till stan me men det var mest kromslädar och poliser...:rolleyes:

Jo ett par sporthojar såg jag...förarna var jättefina i sina Dainesejackor, slitna jeans och gympaskor...:va vet att det var varmt ute men är det bara jag som åkt omkull i jeans?? Det gör ont....länge :fakta

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Välkommen! :tummenupp Har bott i krokarna sedan maj (kommmer från Stockholm) och har faktiskt ännu inte kommit ut på någon större gruppåkning tyvärr...åker inte så mkt som jag skulle vilja men en vardagkväll då och då vore inte fel.:) , vägar saknas det ju inte direkt på norra sidan.

Banstyrningar är ett måste för mig, i år har det blivit totalt 4 dagar (tre på Gotland och en på Gelleråsen). 17-18 är det dags för Kinnekulle och då är det ett gäng härifrån som samåker.:yoparty

Jag, M@xe och ripper tog en skön sväng när jag slutade jobba idag.
Lygnen, Landvetter o annat gött. :tummenupp
Jag och ripper konstaterade för ett par veckor sedan att vi skulle stanna till på en kopp nån dag...

"VI VET VART DU BOR" :)

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Jag, M@xe och ripper tog en skön sväng när jag slutade jobba idag.
Lygnen, Landvetter o annat gött. :tummenupp
Jag och ripper konstaterade för ett par veckor sedan att vi skulle stanna till på en kopp nån dag...

"VI VET VART DU BOR" :)

Nämen..vår man på parallelltwinnen...:) är inte du och seglar (jävla fjoll :D )??

Jaså ni var ute och mullra...surt:gnissla ...men det kanske blir fler tillfällen? Vädret ser ju lovande ut...

Ja men gör det...var inte så jävla finkänsliga...:D här finns det alltid kaffe och defekta konditorivaror från kexfabriken...:tummenupp

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj

hahahaha mattips oxå he he.... :D:D

den mot rörtången är fin. mer än till kode har jag inte åkt.. sen är vägen tjuvkil-kärna rätt ok ja ända ner till kornhall igen he he

jaså.. men idag var det fint.. inga ute på vägarna.. imorgon ska det oxå bli fint.

nåra som är sugna?

jag tänkte sticka en sväng efter jobbet det blir mot kvällen. nåra som vill haka på?

obs jag är inte så snabb, rätt ny hoj och så vidare...:tuttar

hur har det det imorgon???
jag är nog klar med jobbet runt 17:45 starta på donken? köra runt lite... :yoparty

jag har inte flyttat in än.. har köpt en lgh som jag ska flytta in i under september.. bor än så länge i utby.. det rockar inte direkt hahah

Last edited:

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Ja men gör det...var inte så jävla finkänsliga...:D här finns det alltid kaffe och defekta konditorivaror från kexfabriken...:tummenupp

Defekta kakor var ordet sa Bull :)

Jag flåsade förbi i lördags eftermiddag, men det så inte ut att vara nån hemma då. Kaffesugen var jag men jag var i lite av en tidsnöd (vit lögn, jag tog en sväng efter jobbet om Kinnekulle och hälsade på en polare som körde bana med Alfaklubben) (fast jag skulle på middag och hade en tid att passa) så för att hinna den något överdimensionerade turen så fick jag se till att det rullade på lite... :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Defekta kakor var ordet sa Bull :)

Jag flåsade förbi i lördags eftermiddag, men det så inte ut att vara nån hemma då. Kaffesugen var jag men jag var i lite av en tidsnöd (vit lögn, jag tog en sväng efter jobbet om Kinnekulle och hälsade på en polare som körde bana med Alfaklubben) (fast jag skulle på middag och hade en tid att passa) så för att hinna den något överdimensionerade turen så fick jag se till att det rullade på lite... :)

Lördags...hmm, nä då var i Lysekil. Står inte det vackra grå Volvoskåpet där så är det tomt som regel.

Kinnekulle ja...du ska inte med och åka bana den 17-18/8? :yoparty Har aldrig stekt en Bumse men det vore ju kul å pröva...:D :rolleyes:

hur har det det imorgon???
jag är nog klar med jobbet runt 17:45 starta på donken? köra runt lite... :yoparty

jag har inte flyttat in än.. har köpt en lgh som jag ska flytta in i under september.. bor än så länge i utby.. det rockar inte direkt hahah

Om vädret är ok, gärna. 1745 funkar i så fall.

Nja Utby är väl inte så kul kanske...Kungälv däremot, Västkustens Vegas :tummenupp :tummenupp

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
ja precis är vädret ok... har kollat lite på smhi samt på foreca och de säger olika båda två.:confused:

men ser det rätt bra på himlen och tort på vägen så ska jag ta mig en liten sväng...

Ge mig ditt nummer så messar jag när jag är på g.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy