MC i Kungälv

D.C

998cc Ren Ondska
Gick med
21 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 2004
Var nog jag.. Mötte upp kompisen strax efter osså åkte vi gamla E6'an upp till kode och vidare till stenungsund och över tjörn och orust, in till torp o motorvägen hem.. Skakade tänder ordentligt när jag kom hem och kröp ner i ett hett bad med en kall öl :tummenupp

Tjena!

Ja fan det låter härligt,men kan tänka mej att det blev lite kyligt efter en stund,själv har jag kört klart för i år,pärlan står nere på yamaha center nu....nä nu ska jag med ta mej en bärs..ha det.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Tjena!

Ja fan det låter härligt,men kan tänka mej att det blev lite kyligt efter en stund,själv har jag kört klart för i år,pärlan står nere på yamaha center nu....nä nu ska jag med ta mej en bärs..ha det.

Om jag inte hade haft susp'en på mig så är jag övertygad om att pungen hade frusit fast i tanken..
Nu blir det att åka o käka o dricka öl..

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Om ni ska köpa olja nu inför vinterförvaringen kan det vara en bra idé att åka till Svenssons Livs som ligger längs med 45'an ovanför Älvängen (är det väl?).. Han säljer Q8's Superbike Racing olja 15W-50 för 56:- litern i lösvikt, du får så mycket eller lite du vill ha.

Vill absolut inte göra nån reklam för just honom egentligen, jag har hört att det går att beställa hem via OKQ8-tappar men för att få ner priset då så behöver man köpa en 20 litersdunk och det kanske inte är alla som vill.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Va skönt... nu ligger det inte snö på hojen längre. Kanske är dags att köra till vinterförvaringen :näsblod

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Va skönt... nu ligger det inte snö på hojen längre. Kanske är dags att köra till vinterförvaringen :näsblod

Låter som en bra ide !

Var inne i Kungälv alldeles nyss och tror att jag såg lite Mögel på "mittbullen" precis efter systemet på väg mot fästningen, aja baja ! :D Såg roligt ut att köra motard, blev nästan lite sugen...

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm

Det ska jag precis göra.. Har bytt olja och gjort en grundlig tvätt o allt sånt skit nu.. Nu återstår det bara att baxa in den i hallen och plocka fram den virkade duken och en vas och övertyga tjejkompisen (som just nu hävdar att min mentala status kunde varit bättre) om att det egentligen är en sekretär.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Låter som en bra ide !

Var inne i Kungälv alldeles nyss och tror att jag såg lite Mögel på "mittbullen" precis efter systemet på väg mot fästningen, aja baja ! :D Såg roligt ut att köra motard, blev nästan lite sugen...

:yoparty Körde jag på bakhjulet eller?

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Mina kära vänner :) (kanske väl högtidligt men men...)
Nästa säsong får ni klara er själva med körningarna, jag flyttar från byn.

Lär väl läsa här men inte ha nån större koll. (som om man skulle haft det ändå?)

:vinka Ses på vägarna!

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Mina kära vänner :) (kanske väl högtidligt men men...)
Nästa säsong får ni klara er själva med körningarna, jag flyttar från byn.

Lär väl läsa här men inte ha nån större koll. (som om man skulle haft det ändå?)

:vinka Ses på vägarna!

Att Vara eller inte Vara? DET är frågan :mattias

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Är det några i Kungälvs trakten som åker enduro på vinter ev lite is körning?

/Micke

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Är det några i Kungälvs trakten som åker enduro på vinter ev lite is körning?

/Micke

Har aldrig kört enduro men det hade varit kul att testa, har ju trots allt en ktm :)

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Hejhej allihopa!
Jag har planerat på att flytta till kungälv men känner inte till stället, kanske ni vill berätta hur det är att bo där :).
Nu bor jag i en (liten) stad rätt nära helsingfors men studierna kallar och är sugen på att flytta nära/närmare gbg och börja på tekniskt basår. Jag skulle gärna bo lite längre ut på "landet" och inte mitt i gbg därför jag söker andra möjligheter--->kungälv.

Mina frågor är...
Är kungälv en lugn stad? Långt in till Gbg(chalmers)? Finns det någon "mc bana" i närheten(skulle vara kul att testa åka nån gång). Hur är det med jobb? Skulle ni heldre söka en bostad närmare Gbg om ni studerade där?
Berätta era åsikter :)
:hojsmilie

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Har aldrig kört enduro men det hade varit kul att testa, har ju trots allt en ktm :)

låt 625an hålla sig till grusvägar isar och liknande underlag.
Du kan ju fråga Mark om han vill hänga på efter att ha hängt med mig ut med sin 660...

Bara ett tips i all välmening :)

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Hejhej allihopa!
Jag har planerat på att flytta till kungälv men känner inte till stället, kanske ni vill berätta hur det är att bo där :).
Nu bor jag i en (liten) stad rätt nära helsingfors men studierna kallar och är sugen på att flytta nära/närmare gbg och börja på tekniskt basår. Jag skulle gärna bo lite längre ut på "landet" och inte mitt i gbg därför jag söker andra möjligheter--->kungälv.

Mina frågor är...
Är kungälv en lugn stad? Långt in till Gbg(chalmers)? Finns det någon "mc bana" i närheten(skulle vara kul att testa åka nån gång). Hur är det med jobb? Skulle ni heldre söka en bostad närmare Gbg om ni studerade där?
Berätta era åsikter :)
:hojsmilie
Ska du plugga på Chalmers så ska du inte bo i Kungälv. Det tar inte överdrivet lång tid att åka in till gbg, men studentlivet kan bli lidande om du bor långt bort Ta en titt på hur nattrafiken ser ut. Om sista bussen går innan tre så borde du överväga att bo närmare skolan. Har väl hänt både en och två gånger att man råkat festa längre än tre när man är ny student :yoparty. Det är itne kul att behöva sticka innan polarna. Sen är det svårt att dra med brudarna på bussen, haha :tuttar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0