MC i Kungälv

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Ska du plugga på Chalmers så ska du inte bo i Kungälv. Det tar inte överdrivet lång tid att åka in till gbg, men studentlivet kan bli lidande om du bor långt bort Ta en titt på hur nattrafiken ser ut. Om sista bussen går innan tre så borde du överväga att bo närmare skolan. Har väl hänt både en och två gånger att man råkat festa längre än tre när man är ny student :yoparty. Det är itne kul att behöva sticka innan polarna. Sen är det svårt att dra med brudarna på bussen, haha :tuttar

Hehe, synd att man redan har brud :p + jag är inte dendär festar typen heller :p Vad tycker du då? Hur länge tar det med buss, tåg, bil in till skolan om man bor i kungälv området, det är väll motorväg hela vägen ifall man skulle ha råd med en gammal bil.

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
låt 625an hålla sig till grusvägar isar och liknande underlag.
Du kan ju fråga Mark om han vill hänga på efter att ha hängt med mig ut med sin 660...

Bara ett tips i all välmening :)

har förstått det :tummenupp
Har funderingar på att lära mig köra grus nu i vinter men man får se om tiden räcker till. Iskörning kanske det blir om man får tummen ur och åka till Jämtland och hälsa på vänner.

Att hojen är för tung för ren endurokörning har jag förstått men samtidigt så hänger det väl också till viss del på föraren eller? En annan som inte är speciellt vältränad skulle väl bli hur trött som helst med en 625:a som med en 525:a

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Hehe, synd att man redan har brud :p + jag är inte dendär festar typen heller :p Vad tycker du då? Hur länge tar det med buss, tåg, bil in till skolan om man bor i kungälv området, det är väll motorväg hela vägen ifall man skulle ha råd med en gammal bil.

Jag bor inte i Kungälv så jag vet inte hur lång tid det tar att åka med buss, men jag kör sträckan hyfsat ofta. Grejen är att E6:an som går mellan Kungälv och GBG är en av de mest trafikerade lederna, vilket innebär att man kan bli fast i köer på de mest udda tider :gnissla.
När man kommer upp i årskurserna så uppskattar man att bo en bit bort från skolan. Man har så mycket att göra på Chalmers att det är skönt att kunna komma bort från Chalmers lokaler ibland.
Kungälv är ett relativt lungt område jämfört med många stadsdelar i GBG. Bor du i centrala Kungälv så är det som vilken stadsdel som helst i GBG avseende kollektivtrafik.

Kontentan blir att det är en smaksak var du vill bo. Om du inte vill bo i centrala GBG så är Kungälv ett bra alternativ, men om du vill ha ännu mer närhet till Göteborg så kanske du ska leta efter lägenhet i någon av ytterstadsdelarna.

Om man kör bil så har jag hört att det går att köra från Kungälv till en av Göteborgs norra stadsdelar på runt 5 minuter :rolleyes:.
Annars får du räkna med 15 minuter in till stan.

Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
OK VEM va det som var ute i Kärna o körde på en ninja igår???
Faaaaaan va du tvungen o påminna mig om min abstinens fick krypa till flaskan direkt :)
Va det inte lite kallt?
Bor e en av lägenheterna du va vid iallafall =P
Nu får det fan ta o bli vår :(

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
Jag mötte två svala snubbar på stora offroadhojar. I nedre i delen av Tega, vid järnvägskorsningen, jag kom från Ytterby. Såg du som låg sist att jag nästan hann heja?

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Julaftonsåkning

Är det något planerat på julafton? Kanske skulle ut och åka en sväng om vädret tillåter. Jag ska försöka tapa fast en tomteluva på hjälmen. Vi är två än så länge som kanske ska åka. Nån annan som vill med?

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
Julhalsningar fran Madeira!
Vadret och tjejerna ar heta och det er massor med hojar runt pa vagarna. Har funderingar pa att hyra en hoj nagon dag. "Motorvagarna" ar optimala for sporthojsracing -nylagda, kurviga, kors och tvars och massor med hojdskillnader.

//
Varma, svettiga och harliga Simon

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Julhalsningar fran Madeira!
Vadret och tjejerna ar heta och det er massor med hojar runt pa vagarna. Har funderingar pa att hyra en hoj nagon dag. "Motorvagarna" ar optimala for sporthojsracing -nylagda, kurviga, kors och tvars och massor med hojdskillnader.

//
Varma, svettiga och harliga Simon

Kom precis in från årets sista nöjesfärd. Inte fullt lika hett som hos dig vill jag lova.
Just nu +1,2 grader :näsblod

Spann på trean på bara gaspådrag... Då är det gött med abs :tummenupp

:tomtefuckyouburnout

God jul!

PS. God Hjul menade jag såklart :tomten

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Kom precis in från årets sista nöjesfärd. Inte fullt lika hett som hos dig vill jag lova.
Just nu +1,2 grader :näsblod

Spann på trean på bara gaspådrag... Då är det gött med abs :tummenupp

:tomtefuckyouburnout

God jul!

PS. God Hjul menade jag såklart :tomten

Jag blev omkörd av en motard på GötaÄlvbron tidigare idag, det såg lite slirigt ut...

:tomten :tomten :tomten GOD HJUL!:tomten :tomten :tomten

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
GOD HJUL Vänner :tomten :hojraket

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Se upp i kungälv på söndag!
Tänkte leta mig runt på de grusvägar ni har där imorgon!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Hur gick det? Hittade du några fina grusvägar :)

Ska jag vara ärlig, så lämnade jag aldrig ön. Så det blev inte kungälv.
Hade för lite på mig, för jag förväntade mig en varmare, mer fysisk körning, så att transporten till kungälv blev helt enkelt för kall. *brrr*

En annan gång!

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ska jag vara ärlig, så lämnade jag aldrig ön. Så det blev inte kungälv.
Hade för lite på mig, för jag förväntade mig en varmare, mer fysisk körning, så att transporten till kungälv blev helt enkelt för kall. *brrr*

En annan gång!

Förväntar mig att höra dig åka upp mot svartedalen snart då :tummenupp

Tror, rätta mig om jag har fel, att man kan köra på grusvägar hela vägen upp mot Dalsland om man åker in mot Svartedalen. Har aldrig testat så jag vet inte men har för mig att någon sagt det... kan hända att det var någon asfaltssträcka någonstans... men kul låter det :)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Förväntar mig att höra dig åka upp mot svartedalen snart då :tummenupp

Tror, rätta mig om jag har fel, att man kan köra på grusvägar hela vägen upp mot Dalsland om man åker in mot Svartedalen. Har aldrig testat så jag vet inte men har för mig att någon sagt det... kan hända att det var någon asfaltssträcka någonstans... men kul låter det :)

Det är absolut inte omöjligt! Man får hoppas att det finns ett par ställen att tanka på upp till dalsland bara.
Körde motsvarande sträcka fast över gråbo till dalsland en gång, men det var bra tajt när man kommer ca 14 mil på en tank.
Uppe i svartedalen har jag kört runt ett par gånger. Mycket vägar att köra vilse på!

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Det är absolut inte omöjligt! Man får hoppas att det finns ett par ställen att tanka på upp till dalsland bara.
Körde motsvarande sträcka fast över gråbo till dalsland en gång, men det var bra tajt när man kommer ca 14 mil på en tank.
Uppe i svartedalen har jag kört runt ett par gånger. Mycket vägar att köra vilse på!

Du får ha med dig två pet-flaskor med bensin i ryggan :tummenupp

Har samma problem med vår... kanske skulle man byta tank till en som rymmer mer än bara 9l:va

Oja vilse är lätt att komma när man härjar där uppe... men man kommer oftast ut någonstans :D

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag